کد خبر : 1713240 | 21 مهر 1399 ساعت 08:53 | 47.7K بازدید | 4 دیدگاه

امیر در صدر بهترین دروازه بان های لیگانوس

بازتاب عملکرد درخشان عابدزاده در پرتغال (عکس)

امیرعابدزاده دروازه بان ملی پوش ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال در این فصل و تا اینجا به عنوان دروازه بانی با بیشترین سیو در لیگانوس شناخته شده است.

بازتاب عملکرد درخشان عابدزاده در پرتغال (عکس)

به گزارش"ورزش سه" امیرعابدزاده، دروازه بان 27 ساله و ایرانی ماریتیمو با 16 سیو در رده اول قرار دارد و بعد از او ماتئوس پسینتائو از موریرنسه با 14 سیو در رده دوم است. باباکار نیاس دروازه بان 23 ساله توندلا 13 دفاع و برونو وارلا از ویتوریا گیمارش با 12 و لئو ژاردیم از بوآویستا با 11 سیو در رده های این لیست قرار دارند. 


امیر از فصل 2016 /2017 دروازه بان ماریتیمو است ضمن اینکه اویکی از دروازه بانان ملی پوش ایران هم هست.


عابدزاده که سه بازی ملی تا الان انجام داده یکی از دروازه بانان تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2018 بود و اکنون نیز بعد از یک دوره دوری در زمان حضور مارک ویلموتس، پس از درخشش در رقابت های لیگ پرتغال مورد توجه دراگان اسکوچیچ قرار گرفته و  در لیست سه نفره دروازه بان های تیم ملی برای دو بازی دوستانه قرار گرفت و احتمال دارد که در بازی فردا برابر مالی نیز درون دروازه قرار بگیرد.امیر تحت تاثیر پدرش احمدرضا عابدزاده که یکی از اسطوره های فوتبال ایران است به گلری روی آورد. پدرش در تیم ملی ایران 79 بازی ملی انجام داد و در جام جهانی 98 از دروازه ایران حراست کرد:" از سه سالگی با پدرم به تمرین می رفتم. من برای یادگیری همیشه پشت دروازه می ایستادم و همان زمان بود که عاشق دروازه بانی شدم."

 

1535191


عابدزاده در این فصل و در سه هفته ای که از رقابت های لیگ پرتغال می گذرد با وجود دریافت 5 گل اما یکی از بهترین های مسابقات بوده است. او علاوه بر تعداد بالای عملیات نجات(16) ، سیوهای خیلی مهمی داشته به طوری که توانست ماریتیمو را در دو بازی برابر توندلا و پورتو به پیروزی برساند.


اوج کار امیر مهار پنالتی الکس تلس ستاره برزیلی پورتو و نمایش فوق العاده اش در این شب بود که توانست علیرغم دریافت دو گل ستاره زمین لقب گرفته و سه امتیاز با ارزش برای تیمش به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها