کد خبر : 1713883 | 24 مهر 1399 ساعت 18:01 | 52.8K بازدید | 1 دیدگاه

می خواستم کتابم مثبت باشد

ونگر: چرا از مورینیو در کتابم نام نبردم؟

کتاب جدید آرسن ونگر منتشر شده بدون اینکه به رقابت و دشمنی بین او و ژوزه مورینیو اشاره ای شود.

ونگر: چرا از مورینیو در کتابم نام نبردم؟

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر بین سال های 1996 تا 2018 سرمربی آرسنال بود و با این تیم فاتح جام های مختلفی شد. در این مقطع او به خصوص با سر الکس فرگوسن سرمربی افسانه ای منچستریونایتد رقابت شدیدی برای قهرمانی داشت و البته تنش های او و ژوزه مورینیو نیز همیشه یکی از سوژه های داغ رسانه ها محسوب می شود. 

 

اوج تنش این دو به سال 2014 بر می گردد. با بازگشت مورینیو به لیگ برتر و در دست گرفتن دوباره هدایت چلسی، این بار آتش اختلافات بین او و ونگر شعله ورتر شد و اتفاقات عجیبی در کنار مستطیل سبز بین آنها رخ داد.

 

 

1298865

 

 

در جریان دیدار دو تیم چلسی و آرسنال در اکتبر سال 2014 در استمفورد بریج، که به برتری 0-2 تیم مورینیو منجر شد، این 2 سرمربی نامدار فوتبال جهان در یک صحنه در نیمه اول کنار خط با یکدیگر درگیر شدند.

آرسن ونگر در ابتدا سرمربی پرتغالی چلسی را هل داد و مورینیو نیز با کشیدن کراوات ونگر، درگیری را ادامه داد تا نهایتا داور چهارم آنها را جدا کرد. بعدها مورینیو مدعی شد که در حین درگیری به ونگر گفته تو می دانی که حالا من کاری نمی توانم انجام دهم، اما روزی تو را در خیابان خواهم دید و حسابت را می رسم.

 

 

1536007

 

 

در کتاب جدید ونگر به نام "My Life in Red and White" او به رقابت و تنش خود با سر الکس فرگوسن اشاره کرده ولی ترجیح داده به مورینیو اشاره ای نکند.

ونگر در این رابطه توضیح داد:« می خواستم کتابم مثبت باشد. نمی‌خواستم این کتاب به چیزی برای انتقام گرفتن یا ابراز ناراحتی ام از بی‌عدالتی ها تبدیل شود. نمی‌خواستم در کتاب بنویسم خوب، فلانی این کار را با من کرد یا چیزهایی مثل این. ولی شما می‌دانید که در زندگی چه اتفاقاتی برای‌تان رخ داده و باید از آنها عبور کنید. من می‌خواستم تجربه مثبتی در زندگی‌ام داشته باشم. نمی‌توانید زندگی شبیه به من داشته باشید و حالا از قسمت های سیاهش حرف بزنید.»

 

ونگر  و فرگوسن 49 بار برابر هم قرار گرفتند که حاصل کار 16 برد برای سرمربی فرانسوی و 23 برد برای سرمربی منچستریونایتد بود. 10 بار نیز جدال شان مساوی شد.

 

 

1536005

 

 

ونگر ادامه داد:« وقتی در رقابت هستید، از رقیب تان متنفر هم می شوید. مطمئنم که سر الکس هم از من متنفر بود. ما برخی اوقات چشم دیدن هم را نداشتیم ولی وقتی رقابت به اتمام می رسد، چیزی که باقی می ماند، احترام عمیقی است که برای هم قائل هستید. برای همه موفقیت ها و دستاوردی های تان و این همه سال ماندن در فوتبال و فدا کردن زندگی تان برای آن.»

 

 

1536006

 

 

ژوزه مورینیو اما در کتاب خود از ونگر به عنوان متخصص شکست نام برده بود ولی سال گذشته ترجیح داد ضمن تبریک به ونگر برای دستاوردهایش، اختلافات را کنار بگذارد:« در طول این همه سال، تنش هایی رخ داد ولی تنها می توانم از طرف خودم حرف بزنم. از این رقابت لذت بردم و همواره احترام واقعی بین مان وجود داشت. ونگر در دنیای فوتبال تاریخ سازی های زیادی انجام داد و یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال است.»

 

 

دیدگاه‌ها