کد خبر : 1714471 | 28 مهر 1399 ساعت 13:28 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

شاید با مدرک " آ" آسیا کارت صادر شود

کمک کرونا به سرمربیان بدون پرولایسنس

در سال های اخیر یکی از چالش های فوتبال ایران اخذ مجوز برای سرمربیانی است که مدرک پرولایسنس مربیگری را ندارند.

کمک کرونا به سرمربیان بدون پرولایسنس

به گزارش"ورزش سه" در سال های اخیر این یکی از موضوعات مهم فوتبال ایران بوده که برخی از سرمربیان به دلیل نداشتن مدرک پرولایسنس مربیگری نمی توانند کارت سرمربیگری بگیرند و به همین خاطر در خیلی از مواقع کارت سرمربیگری به نام سرپرست تیم ها و دیگر عوامل صادر شده است. موضوعی که امسال هم به نظر وجود دارد.


سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ در گفت و گویی رادیویی در این رابطه گفت:" این الزاماتی که از طرف کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هرساله اعلام می شود و براساس الزاماتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به کل کشورهای قاره اعلام کرده است."


او افزود:" اصلا بحث داخلی نیست و تمامی مربیان باید مدرک پرولایسنس داشته باشند. اخیرا ای اف سی ملزوماتی هم درباره نور ورزشگاه ها اعلام کرده که آن هم باید اعمال شود. این موضوعی است که از طرف کمیته آموزش به تمامی ارکان ذیربط اعلام می شود."


مهدی درباره اینکه امسال قرار است برای صدور کارت چه راهکاری برای مربیانی که پرولایسنس ندارند به کار بگیرند گفت:"با کمک همکاران مان در حوزه نقل و انتقالات شاید به دلیل همه گیری کرونا درخواستی بدهیم به واسطه اینکه دوره های پرولایسنس نهایی نشده و مدرس ها نمی توانند سفر کنند، شاید بتوانیم مجوزها را بگیریم که  سرمربیان بتوانند با مدرک "آ" آسیا بتوانند روی نیمکت بنشینند در غیراینصورت قابل قبول نیست."

دیدگاه‌ها