کد خبر : 1714815 | 30 مهر 1399 ساعت 11:04 | 22.8K بازدید | 2 دیدگاه

اینجا در فجر فقط استعداد داریم نه بازیکن پولی

گفتگو با جدیدترین مربی فوتبال ایران؛ مهرزاد معدنچی!

مهرزاد معدنچی می‌گوید که یک فوتبالیست باید سلسله مراتب مربیگری را طی کند و اگر به صورت ناگهانی سرمربی تیم لیگ برتری شود، نمی‌تواند موفق شود.

گفتگو با جدیدترین مربی فوتبال ایران؛ مهرزاد معدنچی!

به گزارش ورزش سه، مهرزاد معدنچی حالا در ۳۵ سالگی به عرصه مربیگری وارد شده و تلاش میکند تا جای خود را در این عرصه پیدا کند. او که حالا در تیم فجر شهید سپاسی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ما درباره بازگشتش به فوتبال توضیح داد: سال آخر فوتبالم را آمدم فجر اما این تیم سقوط کرد و من هم دوست نداشتم در لیگ یک بازی کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم. من آن سال یک سری چیزها در ذهنم داشتم و فکر میکردم می‌توانم مثل بقیه فوتبالیست ها که در شهر خودشان خداحافظی می‌کنند، من هم خداحافظی کنم و بعد سلسله مراتب مربیگری را آغاز کنم. اما بعد یک سری آقایان که وارد تیم فجر شدند، یک جورهایی دوست نداشتند ما آنجا باشیم و من هم احترام می‌گذارم چون هرکسی دستیاران خودش را دارد.

 

او درخصوص حضورش در مربیگری هم گفت: من یک خرده فاصله گرفتم با فوتبال و مثل یک هوادار بودم اما چند وقت قبل آقای مهابادی تماس گرفت و گفت برای کمک او بروم. متاسفانه در شیراز اینطور نیست که از سرمایه های خودشان استفاده کنند اما در اصفهان و بندرانزلی و... می‌بینید که از سرمایه هایی مثل مازیار زارع، پژمان نوری، محرم نویدکیا و... استفاده می‌کنند. اما به هر حال من همیشه در یادم خواهد ماند مثل دوران بازیکنی که آقای پیروانی و آقای یاوری من را به فوتبال معرفی کردند، مربیگری ام هم با آقای مهابادی آغاز شد.

 

پیشکسوت تیم ملی ایران راجع به وضعیت فجر سپاسی اظهار داشت: من ۱۰ روز است که به تیم اضافه شدم و شاید الان نتوانم این را بگویم. الان یک مقدار تمرینات شلوغ است چون بازیکنان تستی و معرفی شده هم هستند اما از هفته بعد شکل تیمی سروسامان خواهد گرفت. خیلی بازیکنان از تیم ما جدا شدند و چون مشکلات مالی دارد، فقط بازیکن سرباز می‌گیرد. اما ما کار خواهیم کرد و همین امیدواریم چند بازیکن خوب بگیریم و به لیگ برتر صعود کنیم.

 

1487590

 

معدنچی درباره مربیان تازه که بلافاصله بعد از ترک دنیای بازیکنی، سرمربی می‌شوند، عنوان کرد: دنیای بازیکنی و مربیگری خیلی فرق می‌کند، شما هر چقدر هم فوتبالیست خوبی باشی و جای بزرگ بازی کنی، باید مربیگری ات را از جای کوچکتر شروع کنی، دقیقا مثل چیزی که در آلمان وجود دارد. شما باید اول دستیار یک مربی باشی تا به شرایط عادت کنی اما متاسفانه در کشور ما این خیلی رعایت نمی‌شود و یک نفر بعد از خداحافظی، بلافاصله سرمربی می‌شود. من قبول دارم خیلی از بازیکنان تجربه های خیلی خوبی دارند و این تجربه شاید از کلاس رفتن هم مهم تر باشد اما به هر حال سلسله مراتب باید رعایت شود.

 

ستاره اسبق پرسپولیس در مورد شایعاتی که درباره لیگ یک وجود دارد، توضیح داد: من هیچ وقت سابقه بازی در لیگ یک نداشتم و اطلاعات خاصی در این باره ندارم اما به هر حال صحبت زیاد است. وقتی این چیزها باب شود، کیفیت فوتبال پایین تر می‌آید چون کسانی که شرایطش را دارند، بازیکن می‌شوند و بقیه که فقط استعداد و توانایی دارند، خیر. به نظرم باید روی لیگ های پایین تر زوم کنند تا این چیزها کمتر و کمتر شود.

 

وی افزود: من فوتبالم را در فجر شروع کردم و فصل ۹۲-۹۳ همین جا خداحافظی کردم. این تیم نظامی است و یادم می‌آید قبل از بازی یک ساعت نماز می‌خواندیم و ذکر یا علی می‌گفتیم و وضو می‌گرفتیم و می‌رفتیم در زمین. یادم می‌آید یک مربی خارجی آمد شیراز و اسم تیم فجر را گذاشت کارخانه بازیکن سازی. یعنی باوجود همان شرایط ما کارمان را انجام می‌دادیم و خبری از مسائلی که گفتید نبود.

 

مهرزاد معدنچی درباره اهداف خود در مربیگری گفت: من تازه شروع کرده ام و نمی‌خواهم بلندپروازی کنم اما به هر حال هرکسی برای خودش اهدافی دارد. الان در خدمت آقای مهابادی و تیم فجر هستیم و هدف اولم این است که به آن ها کمک کنم اما مطمئن باشید که اهداف دیگری هم دارم و امیدوارم روزی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم.

دیدگاه‌ها