کد خبر : 1715447 | 04 آبان 1399 ساعت 11:50 | 42.4K بازدید | 6 دیدگاه

۹۷ درصد رای برای دروازه‌بان پرسپولیس؛

حامد لک بهترین دروازه‌بان غرب آسیا شد(عکس)

دروازه‌بان پرسپولیس با اختلاف نسبت به رقبای خود عنوان بهترین گلر لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را به دست آورد.

حامد لک بهترین دروازه‌بان غرب آسیا شد(عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، حامد لک در بدو ورود به پرسپولیس کار دشواری داشت و باید به همراه سرخ‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رفت، اما او توانست از هفت بازی حساس سربلند بیرون بیاید و با ۵ کلین‌شیت و مهار یک پنالتی سرنوشت‌ساز، نقش مهمی در صعودشان به فینال این رقابت‌ها داشته باشد.

این دروازه‌بان در نخستین بازی برابر التعاون عربستان که دو برد از دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان به دست آورده و صدرنشین گروه C بود، مطمئن و با تجربه نشان داد و جدا از خروج‌ها و مالکیت توپ روی ارسال‌ها، توانست با سه واکنش تماشایی دروازه سرخ‌ها را در نیمه اول بسته نگه دارد تا در نهایت به برتری برسند.

 

لک در دومین بازی با پیراهن پرسپولیس نیز نمایش بی‌نقصی مقابل التعاون داشت تا یک برد دیگر به دست آورند و امیدوار به صعود شوند، اما او در سومین مسابقه برای این تیم برابر الدحیل قطر و پنالتی المعز علی، بهترین بازیکن جام ملت‌ها دروازه خود را باز شده دید تا در سه بازی، دو کلین‌شیت کرده باشد.

 

چهارمین بازی برای لک و آخرین مسابقه مرحله گروهی برای پرسپولیس یکی دیگر از مسابقاتی بود که گفته می‌شد او باید محک جدی مقابل شارجه امارات بخورد، چرا که این تیم در دو بازی قبلی برابر الدحیل و التعاون مجموعا ۱۰ گل به ثمر رسانده و به دنبال کسب یک امتیاز بود تا راهی مرحله حذفی شود، اما دو واکنش مطمئن دیگر از لک و نمایش خوب سرخ‌ها موجب شد تا این تیم به صدرنشینی گروه C برسد.

 

لک در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل السد قطر روی شوت‌های سانتی کازورلا و نام تائه هی و ارسال‌های خطرناک اکرم عفیف و عبدالکریم حسن نیز بدون اشتباه ظاهر شد تا چهارمین کلین‌شیت خود را مقابل شاگردان ژاوی ثبت کند.

 

1538380

 

دروازه‌بان پرسپولیس کم دردسرترین بازی را برابر پاختاکور داشت که جدا از واکنش روی ارسال از جناحین، یک بار شوت سرگی‌اف را مهار کرد و بدون گل خورده این مسابقه را به پایان رساند، اما بازی حساس برابر النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی جدی‌ترین دیداری بود که لک باید خودی در آن نشان می‌داد.

 

حامد لک مثل تمام مسابقات قبلی در جریان بازی گلی مقابل النصر دریافت نکرد و تنها روی پنالتی عبدالرزاق حمدالله، آقای گل دو فصل اخیر لیگ حرفه‌ای عربستان دروازه خود را باز شده دید ولی پس از واکنش مهمی که در وقت‌های تلف شده داشت، در ضربات پنالتی هم چهارمین ضربه سعودی‌ها توسط مایکون را با شیرجه به سمت راست دروازه مهار کرد تا پایه‌گذار صعودشان به فینال آسیا شود.

 

1538463

حامد لک که پس از درخشش در مسابقات آسیایی پرسپولیس به او لقب هشت‌پای ایرانی داده شده، با رای کاربران سایت ای‌اف‌سی به‌عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌های منطقه غرب لیگ قهرمانان انتخاب شد

 

 

لک با این عملکرد توسط AFC در نظرسنجی بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان در منطقه غرب قرار گرفت که کنفدراسیون فوتبال آسیا در تشریح عملکرد او به ثبت ۵ کلین‌شیت در ۷ مسابقه و تنها ۲ گل خورده و همچنین ۸۸/۹ درصد مهار توپ‌ها اشاره کرد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین نوشت: «پرسپولیس پس از رفتن علیرضا بیرانوند، ستاره سابق خود به فوتبال بلژیک یک جای خالی در عقب زمین داشت، اما عملکرد حامد لک به گونه‌ای بود که آنها جدایی گلر پیشین خود را احساس نکردند.»

 

1538381

 

در ادامه گزارش AFC عنوان شده: «لک در هفت مسابقه فقط دو گل دریافت کرد و در جریان مسابقه دروازه‌اش باز نشد تا این دروازه‌بان ۲۹ ساله یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس برای صعودشان به فینال لیگ قهرمانان باشد. شاخص‌ترین مهار او به دیدار نیمه نهایی برابر النصر برمی‌گردد که لک توانست ضربه پنالتی مایکون را مهار کند و پرسپولیس به برتری برسد.»

 

نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از بین برد جونز (النصر عربستان)، حامد لک (پرسپولیس ایران)، کاسیو (التعاون عربستان)، ماجد ناصر(شباب الاهلی امارات) و سعد الشیب(السد قطر) پس از یک هفته به پایان رسید و در نهایت، حامد لک توانست از ۲۱۷ هزار و ۷۸۱ رای داده شد، ۹۷ درصد آرا را کسب کند و به‌عنوان بهترین گلر در این منطقه انتخاب شود.

دیدگاه‌ها