کد خبر : 1717523 | 15 آبان 1399 ساعت 18:17 | 80.7K بازدید | 0 دیدگاه

خوان گاسپارت:

من بدترین رئیس تاریخ بارسلونا هستم نه بارتومئو

خیلی ها معتقدند بدتر از جورپ ماریا بارتومئو در تاریخ بارسلونا وجود ندارد.

من بدترین رئیس تاریخ بارسلونا هستم نه بارتومئو

به گزارش "ورزش سه"، جوزپ ماریا بارتومئو چندی پیش از ریاست باشگاه بارسلونا استعفا کرد. او به فاصله 5 ماه تا پایان ریاستش مجبور به کناره گیری شد چرا که رفراندوم علیه وی قطعی شده بود و می توانست اولین رئیس تاریخ بارسا لقب بگیرد که به این شکل سمتش را از دست داده است.

 

 

1541367

 

 

بارسا در دوران بارتومئو توانست یک بار فاتح لیگ قهرمانان شود و چند قهرمانی لالیگا را نیز کسب کرد ولی او چه در بعد ورزشی و چه اقتصادی ضربه های فراوانی به بارسلونا زد تا جایی که این باشگاه پس از بحران کرونا با خطر ورشکستگی روبرو شده است.

 

خوان گاسپارت رئیس بارسا بین سال های 2000 تا 2003 خود را بدترین رئیس تاریخ می داند. او البته بیش از 20 سال و در دوران ریاست جوزپ نونیز نایب رئیس بارسا بود.

 

 

1541409

 

1537483

 

 

گاسپارت در مورد بارتومئو به ال موندو گفت:« بارتومئو آمار بدی از خودش به جا نگذاشت و منصفانه است بگوییم که من بدترین رئیس تاریخ بارسا هستم. همیشه مرا با جدایی لوئیس فیگو و پیوستن او به رئال به خاطر می آوردند. هرچند نام فیگو هم در تاریخ به عنوان خائن ثبت شده است.»

 

 

1541407

 

 

گاسپارت خاطره جالبی هم از دوران حضورش در بارسا به عنوان نایب رئیس تعریف کرد:« یک شب همسر روماریو(ستاره برزیلی سابق بارسا) به منزل ما زنگ زد و به همسرم گفت باید برای وضع حمل به بیمارستان برود. روماریو در برزیل بود و ما سراسیمه خودمان را به همسرش رساندیم و او را به بیمارستان بردیم. به منزل پدر روماریو زنگ زدیم و گفتم شرایط اینگونه است و او گفت روماریو در ساحل مشغول فوتبال ساحلی است و شما می توانید پای برگه ها را امضا کنید. شرایط وقتی بدتر شد که همسر روماریو نیاز به سزارین پیدا کرد و در نهایت خودم مجبور شدم اجازه این کار را بدهم و پای برگه بیمارستان را امضا کردم. در آن مقطع بازیکنان چشم بسته و مثل پدرشان به من اعتماد داشتند.»

 

 

1541406

 

 

گاسپارت همیشه از مخالفان رئال مادرید بوده ولی رابطه خوبی با رامون مندوسا رئیس سابق رئال داشت« بله؛ من و رامون دوستان خوبی بودیم. من از رئال و او از بارسا متنفر بود ولی تابستان ها گاهی باهم به ساردنیا برای تعطیلات می رفتیم. در روزنامه ها هر چه می خواستیم علیه هم می گفتیم ولی در واقع دوستان خوبی برای هم بودیم. الان دیگر از این چیزها در فوتبال نمی بینید.»

دیدگاه‌ها