کد خبر : 1717608 | 16 آبان 1399 ساعت 12:19 | 32K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد از برگزاری لیگ قهرمانان در قطر

دفاعیه AFC: هیچ تیم شرقی داوطلب میزبانی نبود

فیف‌پرو در بیانیه ای تند به ای اف سی تاخته و خود را برای مشورت و تصمیم گیری درباره برگزاری لیگ قهرمانان محق دانسته است.

دفاعیه AFC: هیچ تیم شرقی داوطلب میزبانی نبود

به گزارش ورزش سه، اتحادیه بین المللی بازیکنان حرفه ای در بیانیه ای نسبتا طولانی انتقادات تندی را نسبت به AFC و نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است. آن ها خود را نسبت به شیوه برگزاری «ناامید و نگران» خوانده‌اند و همچنین گفته‌اند که پروتکل های ای اف سی، از نظر روحی و جسمی در بازیکنان «تاثیر منفی» دارد.

 

فیف‌پرو که متشکل از هزاران بازیکن فوتبال است، می‌گوید که از این اتحادیه و اتحادیه بازیکنان در کشورهای استرالیا، ژاپن، مالزی، تایلند و کره جنوبی (که ۱۲ تیم از ۱۶ تا را تشکیل داده‌اند) هیچ پرسشی درباره نحوه برگزاری بازی ها انجام نشده و همچنین هیچ گزارشی تأثیر کووید-۱۹ بر لیگ قهرمانان غرب داده نشده است. 

 

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر برگزاری متمرکز بازی ها آمده که این شکل از مسابقات تاثیر روانی جدی روی بازیکنان خواهد داشت: «بازیکنانی که از ۱۸ نوامبر رقابت های متمرکز را در هفته برگزار می‌کنند، به انجمن ملی خود گفته‌اند که نسبت به حضور طولانی و همچنین بیماری همه گیر، نگران هستند.»

 

در پایان این بیانیه انتقادی نیز آمده که اتحادیه بین المللی بازیکنان حرفه ای «خواستار مشاوره مستقیم در تصمیمات و برنامه ریزی برای مسابقات فوتبال آسیا» است. همان چیزی که به زعم آن ها در دیگر قاره‌ها نیز اتفاق می‌افتد؛ بازیکنانی که وضعیت سلامتی، مالی و شغلی آن ها در خطر است و شایسته این هستند که در تصمیم گیری ها دخیل باشند.

 

 

1541542

 

 

ساعتی پس از انتشار این بیانیه، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم توضیحاتی را در این باره ارائه کرد. ای اف سی در ابتدا گفت که «هیچ کشوری از منطقه شرق داوطلب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا نبود.»

 

در ادامه آمده که سلامتی بازیکنان دارای «بیشترین اولویت»: «ما اطمینان خواهیم داد که بازیکنان و اعضای تیم به صورت مرتب در حال انجام تست خواهند بود و ما بین ۳ تا ۶ روز یک بار از آن ها تست خواهیم گرفت و پروتکل های بهداشتی هم رعایت خواهند شد.»

 

روزنامه سیدنی مورنینگ هم گزارش داده که برخی تیم های استرالیایی خواستار انصراف از لیگ قهرمانان بودند اما جریمه های شدید سبب شده تا این کار را انجام ندهند. از طرف ابتلای چند بازیکن تیم الهلال به کرونا و کنار گذاشتن این تیم نگرانی هایی جدی برای تیم های شرق آسیا به وجود آورده است.

 

رقابت های منطقه شرق از آخرین روزهای آبان آغاز خواهد شد تا پس از برگزاری نزدیک به یک ماه رقابت، یک تیم برای تقابل با پرسپولیس در روز ۲۹ آذر معرفی شود.

دیدگاه‌ها