کد خبر : 1717648 | 16 آبان 1399 ساعت 18:38 | 38.9K بازدید | 0 دیدگاه

فرار نکونام از اولین شکست فصل؛

ذوب 2 -فولاد 2؛ همه چیز تحت‌تاثیر یک سوت

مصاف دو تیم ذوب آهن و فولادخوزستان با پنالتی ساسان انصاری در وقت های اضافی به تساوی 2 بر 2 انجامید.

ذوب 2 -فولاد 2؛ همه چیز تحت‌تاثیر یک سوت

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم فولادخوزستان و ذوب آهن با شرایط متفاوتی پا به این مسابقه گذاشته بودند؛ فولادخوزستان با جواد نکونام تیم فصل گذشته را حفظ کرده بود و نفرات جدیدی به این تیم اضافه شده اند تا آنها را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بدانیم و در سوی دیگر رحمان رضایی بسیاری از بازیکنان کلیدی خود را از دست داده و تیمی را آماده مسابقات کرده که شناخت زیادی از آنها وجود ندارد. این دیدار با برتری شاگردان نکونام آغاز شد و آنها خیلی زود در دقیقه 10 روی ارسال آبشک و ضربه سر دقیق کولیبالی پیش تاخته به گل برتری رسیدند و تا انتهای نیمه اول همین نمایش را ادامه دادند و اگر درخشش گردان نبود، شاید تعداد گل های آنها نیز افزایش پیدا می کرد. در نیمه دوم اما شاهد تغییر در روند مسابقه بودیم و این تیم میزبان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت ولی نمی توانست ایجاد موقعیت کند. تا اینکه آنها طی دقیقه 76 تا 79 روی غفلت قرمزپوشان فولادی از چپ و راست روی دروازه فروزان ارسال کردند و هر دو بار این بیدوف بود که موفق تر از مدافعین و گلر فولادخوزستان عمل کرد. در دقایق پایانی بازی جواد نکونام و تیمش تلاش زیادی برای تغییر نتیجه کردند تا اینکه روی یک ارسال مستقیم به محوطه جریمه، برخورد مشکوک قریشی با ساسان انصاری توسط مرجان زاده داور مسابقه اعلام پنالتی شد. این پنالتی توسط ساسان انصاری به گل تساوی در وقت های اضافی بدل شد تا نکونام و شاگردانش از اولین شکست فصل که تنها چند ثانیه با آن فاصله داشتند رهایی پیدا کنند.

 

*جمعه ۱۶ آبان ؛۱۳۹۹ —  ذوب آهن اصفهان – فولاد خوزستان—- ورزشگاه فولادشهر

 


تیم داوری: مهدی مرجانزاده – یعقوب سخندان – پوریا زحمتی – ابوالفضل گرجی—- ناظر: مسعود مرادی

 

ترکیب ذوب آهن اصفهان:

 

شهاب گردان، حمید ملکی، وحید محمدزاده، فرشاد محمدی مهر، سیدمحمد قریشی، عرفان پورافراز ( 87 عبدالله حسینی) ، میلاد جهانی، دارکو بیدوف ( 4+90 علیرضا منظمی)، ایوان مارکوویچ، قاسم حدادی فر، ابوالفضل عکاشه (59 - حسین مجلسی)

 

ترکیب فولاد خوزستان:

 

محسن فروزان، عارف آغاسی، مهران درخشان مهر، مجتبی نجاریان، موسی کولیبالی، محمدزبیر نیک‌نفس، آیاندا پاتوسی ( 55 - ساسان انصاری )، محمد قاسمی نژاد( 82 - صالح حردانی)، فرشاد احمدزاده، لوسیانو پریرا(82 - شروین بزرگ) محمد آبشک

 

اخطار:

 

لوسیانو پریرا(26)

 

1541647

 

قاسم حدادی فر(73)

 

شرح گل


فولادخوزستان (1-0): تیم فوتبال فولادخوزستان که بازی را بهتر آغاز کرده بود روی ارسال آبشک از سمت راست خط دفاعی ذوب آهن و ضربه سر دقیق موسی کولیبالی گل اول بازی و لیگ بیستم را وارد دروازه شهاب گردان همبازی فصل گذشته خود کرد.

 

1541648

 

ذوب آهن (1-1): سبزپوشان که در نیمه دوم بیشتر از نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند، روی یک اشتباه در سمت چپ خط دفاعی قرمزپوشان موفق شدند روی ارسال پورافراز و دخالت به موقع بیدوف گل تساوی را ثبت کنند.

 

ذوب آهن (2-1): بلافاصله پس از اینکه فولادی ها پس از دریافت گل اول، بازی را شروع کردند، توپ به سمت راست خط دفاعی این تیم آمد و اینبار روی پاس میلاد جهانی بار دیگر این بیدوف بود که در دهانه دروازه گل دوم خودش را ثبت کرد تا سبزپوشان در کمال ناباوری در 2 دقیقه از حریف پیش بیفتند.

 

شرح بازی


نیمه اول این مسابقه را باید از آن شاگردان جواد نکونام دانست. انها با برنامه تر از میزبان خود بازی کردند و علاوه بر ایجاد چند موقعیت گلزنی روی دروازه شهاب گردان، به شاگردان رحمان رضایی اجازه بازیسازی ندادند. فولادخوزستان تیم برتر نیمه اول بود و در دقیقه 10 نیز مزد برتری خود را روی ارسال از سمت راست خط دفاعی ذوب آهن و ضربه سر کولیبالی گرفت. در نیمه دوم این ذوب آهن بود که بهتر از فولادخوزستان بازی می کرد ولی تیم جواد نکونام در بخش دفاعی نظم خوبی داشت و اجازه ایجاد موقعیت را از سبزپوشان گرفته بود ولی دو غفلت طی سه دقیقه سبب شد تا ذوب آهن روی دو ارسال از چپ و راست به گل برسد و پیش بیفتد. پس از این گل بود که جواد نکونام سه تعویض همزمان برای تغییر نتیجه انجام داد و فولادخوزستان سراسر حمله شد ولی موقعیت های آنها یکی پس از دیگری از دست می رفت تا اینکه در دقیقه 4+90 مرجان زاده داور مسابقه برخورد میان قریشی و ساسان انصاری را اعلام پنالتی کرد تا انصاری مهاجم تازه وارد فولادی ها پشت توپ بایستد و گل تساوی را وارد دروازه شهاب گردان کند.

 

اتفاق ویژه


پنالتی ای که مرجان زاده در دقیقه 4+90 اعلام کرد، اتفاق ویژه این دیدار بود؛ تصمیمی که در تغییر نتیجه تاثیرگذار بود. البته که بازگشت سه دقیقه ذوب اهن و زدن دو گل به فولاد خوزستان که خط دفاعی منسجمی در اختیار دارد را نمی توان در میان اتفاقات ویژه این مسابقه لحاظ نکرد.

 

بهترین بازیکن


مارکو بیدوف با زدن دو گل طی سه دقیقه بهترین بازیکن این میدان بود تا نشان دهد می تواند یکی از خارجی های تاثیرگذار لیگ باشد و حتی یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی. این بازیکن در نیمه دوم فصل نوزهم به جمع سبزپوشان اصفهانی اضافه شد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 19: ضربه سر زیبای موسی کولیبالی با واکنش بسیار خوب شهاب گردان راهی کرنر شد.

دقیقه 30: شوت سرکش آبشک که روی برگشت یک ارسال بود، با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 43: کار تیمی فولادخوزستان روی یک ضربه کاشته به این شکل بود که، پاتوسی پاسی عرضی برای آبشک فرستاد ولی ضربه این بود دقت لازم را نداشت و با فاصله راهی اوت شد.

 

1541646

 

دقیقه 55: ضربه ایستگاهی در موقعیت خوبی نصیب ذوب آهن شد ولی ضربه او بی دقت بود و به دیواره دفاعی برخورد کرد و در برگشت هم دومین شوت او با فاصله بسیار زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 90: فولادی ها که به شدت برای کسب تساوی تلاش می کنند، پس از چند رفت و برگشت با ضربه آکروباتیک موسی کولیبالی به دروازه گردان شوت زدند که توپ او از چارچوب دروازه خارج بود.

 

حاشیه:

 

*سعید آذری علیرغم حکم کمیته اخلاق که او را تا اطلاع ثانوی از فعالیت های فوتبالی محروم کرده اند، در جایگاه ویژه فولادشهر حضور دارد.

* محمد میری خرید جدید فولادخوزستان که قرار بود به ذوب آهن بپیوندد، مانند سایر بازیکنان نیمکت نشین فولاد خوزستان روی سکوها حضور دارد، ولی نامش در لیست حضور ندارد.

* در دقیقه 32 داور مسابقه اعلام کولینگ بریک کرد تا بازیکنان دو تیم نفس تازه کنند.

* در نیمه دوم مسابقه، شاگردان جواد نکونام بیشتر سعی در حفظ نتیجه دارند و ذوب آهن در ایجاد موقعیت نمایش خوبی نداشته است.

* جواد نکونام که به شدت از نتیجه به  دست آمده و دریافت دو گل طی سه دقیقه عصبانی بود، سه تعویض را در دقیقه 83 انجام داد.

* بیدوف ستاره میدان به دلیل مصدومیت در ثانیه های انتهایی  بازی از زمین خارج شد.

دیدگاه‌ها