کد خبر : 1717950 | 17 آبان 1399 ساعت 19:36 | 194.6K بازدید | 2 دیدگاه

غیبت سردار، طارمی، کریمی و بیرانوند

بیست و سه بازیکن برای بازی ایران -بوسنی

دراگان اسکوچیچ فهرست جدید بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران را مشخص کرد.

بیست و سه بازیکن برای بازی ایران -بوسنی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران که نخستین اردوی آماده‌سازی با سرمربیگری اسکوچیچ را در مهرماه برگزار کرد و یک دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی ازبکستان انجام داد، خود را برای دومین اردو قبل از مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا آماده می‌کند.

 

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ملی پوشان فوتبال ایران روز پنج‌شنبه هفته جاری(۲۲ آبان) در شهر سارایوو دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی بوسنی و هرزگوین انجام خواهند داد تا در این دیدار مهم برابر یک تیم اروپایی، شرایط بهتری پیدا کنند.

 

اردوی تیم ملی ایران از فردا یکشنبه آغاز می‌شود که اسامی ۲۳ بازیکن به شرح زیر اعلام شده است:

 

دروازه‌بانان: محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند


مدافعان: میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی و سید مجید حسینی


هافبک‌ها: احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، اکبر ایمانی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی.


مهاجمان: کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری.


* برخلاف اردوی قبل نام سردار آزمون، مهدی طارمی، سامان قدوس در لیست ۲۳ نفره تیم ملی حضور ندارند و مرتضی پورعلی‌گنجی، اکبر ایمانی و کریم انصاری‌فرد جانشین آنها شده‌اند.


* نسبت به فهرست قبلی تیم ملی، نام ۳ دروازه‌بان دعوت شده تغییری نکرده و در حالی که پیش‌بینی می‌شد علیرضا بیرانوند با رفع مصدومیت دوباره به تیم ملی دعوت شود، جایی در لیست ندارد و از سوی دیگر حامد لک نیز با وجود عملکرد درخشان در پرسپولیس دوباره توسط اسکوچیچ دعوت نشده است.


* مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع شنزن چین پس از یک دوره غیبت در اردوی تیم ملی مجددا به فهرست ملی پوشان اضافه شده است.


* اکبر ایمانی که در زمان کارلوس کی‌روش مقطعی به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، این بار هم توسط اسکوچیچ در لیست ملی پوشان دیده می‌شود.


* کریم انصاری‌فرد که بهترین گلزن حال حاضر آ. ا. ک آتن یونان به حساب می‌آید، دوباره در فهرست تیم ملی قرار گرفته است.

 

* مهم‌ترین غایبین فهرست تیم ملی، سردار آزمون و مهدی طارمی زوج بی‌جانشین خط حمله تیم ملی هستند که اسکوچیچ به دلایلی مانند کرونا یا فرصت دادن به بازیکنان دیگر برای محک زدن آنها تصمیم گرفته این دو بازیکن را به تیم ملی دعوت نکند.


* در پست دفاع راست صادق محرمی و مجتبی نجاریان به تیم ملی دعوت شده‌اند و خبری از وریا غفوری و رامین رضاییان نیست. احتمالا نظر اسکوچیچ در این پست بر روی جوان‌ترهاست.


* علی کریمی، هافبک سابق تیم استقلال که به لیگ قطر منتقل شده، در فهرست تازه تیم ملی قرار ندارد، اما سعید عزت‌اللهی مجددا دوباره به جمع ملی پوشان بازگشته است. در عین حال اکبر ایمانی هافبک تراکتور نیز به تیم ملی دعوت شده است.


* سه دروازه‌بان تیم ملی کماکان همان نفرات اردوی قبلی هستند. پیام نیازمند، امیر عابدزاده و رشید مظاهری که باید دید در دیدار مقابل بوسنی کدامیک از آنها پیراهن شماره یک تیم ملی را بر تن خواهد کرد.


* مرتضی پورعلی‌گنجی پس از نمایش خوب در تیم شنزن دوباره به جمع ملی پوشان برگشته و حالا رقابت در قلب خط دفاعی تیم ملی برای دو نفر اصلی دشوارتر خواهد شد. در حال حاضر، کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، شجاع خلیل زاده و عارف غلامی نیز قابلیت حضور در ترکیب تیم ملی را دارند و باید دید اسکوچیچ که در بازی مقابل ازبکستان از زوج شجاع و کنعانی استفاده کرد، از کدام بازیکنان استفاده خواهد کرد.


* کریم انصاری‌فرد نیز که در اردوی قبلی تیم ملی حضور نداشت، در اردوی جدید تیم ملی حضور خواهد داشت و بعد از احسان حاج صفی کاپیتان دوم تیم ملی خواهد بود.


* نکته مهم در فهرست فعلی تیم ملی با حضور ۲۳ بازیکن، حتما حداقل ۱۰ بازیکن شایسته و با تجربه حضور در جمع ملی پوشان، از فهرست کنار خواهند ماند و این موضوعی نیست که چاره‌ای برایش وجود داشته باشد.


* یک نکته منفی هم عدم استفاده از هر دو فیفادی پیش رو است. ایران فعلا تنها یک دیدار تدارکاتی در مقابل بوسنی را قطعی کرده و اگر بازی دومی هم در کار بود، احتمالا فهرست تیم ملی بزرگ‌تر هم می شد. اما برای یک بازی، اسکوچیچ ترجیح داده به یک لیست ۲۳ نفره جمع و جور بسنده کند.

دیدگاه‌ها