کد خبر : 1718087 | 18 آبان 1399 ساعت 14:18 | 47.7K بازدید | 7 دیدگاه

رکوردهای استقلال و پرسپولیس برعکس شد

شروع سرخابی ها در هفته نخست لیگ برتر، این بار برعکس 4 فصل گذشته بود.

به گزارش "ورزش سه"، هفته نخست لیگ برتر برگزار شد و در روز نخست، پرسپولیس در روزی که 10 نفره شد و موقعیت های خوبی نیز خلق کرده بود، در مقابل سایپا با تساوی بدون گل متوقف شد تا 2 امتیاز حساس را از دست بدهد.

 

استقلال نیز با نخستین حضور محمود فکری بر روی نیمکت این تیم، توانست به لطف گل های وریا غفوری و ارسلان مطهری که در نیمه دوم به ثمر رسیدند، از سد مس رفسنجان عبور کند و 3 امتیاز هفته اول را از آن خود کند.

نکته جالب در مورد شروع سرخابی ها در لیگ جدید، برعکس بودن نتایج دو تیم در طی 4 فصل گذشته بود. به نحوی که در لیگ های شانزدهم تا نوزدهم همواره پرسپولیس لیگ را با پیروزی آغاز کرده بود ولی استقلال در راه رسیدن به پیروزی در دیدار اول و حتی گلزنی ناکام بود.

 

1542285

 

1542290

 

* در لیگ شانزدهم، پرسپولیس بازهم در هفته اول با سایپا روبرو شده بود. آن بازی که در ورزشگاه تختی برگزار شد، با تک گل کمال کامیابی نیا که در دقیقه 68 به ثمر رسید، به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید. اما استقلال با علیرضا منصوریان در هفته نخست مقابل نفت تهران با تساوی 1 – 1 متوقف شد. ابتدا جابر انصاری در آن مسابقه آبی ها را پیش انداخت اما امیرارسلان مطهری برای نفت تهرانی که علی دایی هدایتش را برعهده داشت گل تساوی را به ثمر رساند.

 

1542287

 

1542291

 

* در لیگ هفدهم پرسپولیس در هفته نخست با 2 گل وحید امیری و شجاع خلیل زاده و در روزی که علی علیپور با دریافت 2 کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد، از سد فولاد خوزستان گذشت. اما استقلال در آبادان با تک گل کرار جاسم که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، به صنعت نفت باخت.

 

1542288

 

1542292

 

* در لیگ هجدهم پرسپولیس در مشهد با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی موفق به شکست شهرخودرو شد اما استقلال تحت هدایت وینفرد شفر در مقابل پیکان با تساوی بدون گل متوقف شد.

 


 

1542289

 

* و سرانجام در لیگ گذشته پرسپولیس بازهم در هفته نخست پیروز زمین بود و با تک گل دقیقه 57 مهدی ترابی از سد پارس جنوبی گذشت و استقلال با استراماچونی در تبریز با تک گل اتابک زارعی که در دقیقه 96 به ثمر رسید، مغلوب رسول خطیبی و ماشین سازی شد.

 

در لیگ بیستم پس از 4 فصل، جای استقلال و پرسپولیس تغییر کرد و این بار آبی پوشان توانستند در هفته اول لیگ جدید به برتری برسند ولی سرخپوشان در راه کسب برد در گام اول، ناکام ماندند.

دیدگاه‌ها