کد خبر : 1718643 | 21 آبان 1399 ساعت 18:46 | 45.9K بازدید | 0 دیدگاه

رسیده بود تصمیم بدی که به خیر گذشت

گزارش؛ فغانی چرا خط خورد؟ و چگونه برگشت؟

فغانی سرشناس ترین داور ایرانی در خطر خط خوردن از لیست داوران بین المللی قرار داشت اما امروز در لیست اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا معرفی شد.

گزارش؛ فغانی چرا خط خورد؟ و چگونه برگشت؟

به گزارش "ورزش سه"، این بدین معنی است که او می تواند یکی از گزینه های قضاوت در جام جهانی 2022 باشد؛ داوری که سوت هایش در جام جهانی 2018 بارها و بارها تحسین کارشناسان داوری از جمله کولینا را به همراه داشت. امروز او اگر در لیست داوران بین المللی فدراسیون فوتبال ایران قرار نمی گرفت به راحتی شانس قضاوت در جام جهانی آتی را از دست می داد و اگر این اتفاق صورت می گرفت فوتبال ایران به تعبیر خیلی ها خود زنی می کرد.

 

تصمیمات درست علیرضا فغانی در جام جهانی 2018 به اندازه نمایش خوب تیم ملی در مصاف با تیم های بزرگ نام ایران را بر سر زبان ها آورد چرا که هیچ کس نمی گفت علیرضا فغانی بلکه می گفت داور ایرانی. همان طور که دفاع خوب تیم ملی در برابر تیم های بزرگ جهان موجب شد تا کارشناسان فوتبال، تیم ایران را تحسین کنند نه تیم کارلوس کی روش را. اما اینکه چرا فدراسیون فوتبال تصمیم به خط زدن نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران گرفته بود بر کسی مشخص نیست و تنها می شود از آن به عنوان یک تصمیم عجیب یاد کرد که خوشبختانه اجرایی نشد.

 

گویی برخی منتقدین گفته اند او از ایران مهاجرت کرده و به استرالیا رفته؛ با دستمزد دلاری قضاوت می کند و بهتر است این موقعیت در اختیار یک داور ایرانی قرار گیرد. داوری که برای هر سوت در لیگ برتر 900 هزار تومان می گیرد و تازه این عدد با تاخیر چند ماهه و شاید هم چند ساله به حساب او واریز می شود. بی شک این بهانه خوبی برای خط زدن علیرضا فغانی نبود. مهاجرت او یک تصمیم شخصی بود و نمی توان منکر شد علیرضا فغانی به رغم حضور در فوتبال استرالیا در صورت سوت های خوب در جام جهانی بعدی باز هم برای فوتبال ایران افتخار کسب خواهد کرد نه استرالیا. از سویی فوتبال ایران برای علیرضا فغانی هزینه کرده و حالا نوبت بهره برداری از این داور ایرانی است. علیرضا فغانی سوت های خوبش را در جام جهانی بعدی تکرار کند باز هم به سود داور ایرانی تمام خواهد شد و فیفا نگاه مثبت تری به داوران بعدی ایرانی خواهد داشت.

 

1543162

 

تبعات این تصمیم یعنی خط زدن علیرضا فغانی و در پیش بودن انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال موجب ورود دوباره علیرضا فغانی به لیست داوران بین المللی فوتبال ایران شد.  در حالی که از زمان اعلام حذف نام علیرضا فغانی بسیاری به این تصمیم اعتراض کردند و در برابر فدراسیون فوتبال موضع منفی گرفتند. این تصمیم که البته به صورت غیر رسمی اعلام شده بود حتی تعجب کنفدراسیون فوتبال آسیا و مقامات داوری فیفا را به همراه داشت.

 

دیگر کشورها وقتی چنین داوری در اختیار داشته باشند تا آخرین لحظه از او مراقبت خواهند کرد، چرا که خوب می دانند افتخار آفرینی این دست از داوران برای فوتبال کشور دست کم از تیم ملی ندارد. به هر صورت رسیده بود تصمیم بدی که به خیر گذشت. علیرضا فغانی حالا یکی از گزینه های قضاوت در جام جهانی 2022 است.

دیدگاه‌ها