کد خبر : 1719263 | 25 آبان 1399 ساعت 17:08 | 112.9K بازدید | 1 دیدگاه

جادوی رونالدینیو در برنابئو؛

لیونل مسی و رسیدن به یک رکورد تاریخی

شش سال قبل لیونل مسی عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا را از آن خود کرد.

لیونل مسی و رسیدن به یک رکورد تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، در نیمه دوم ماه نوامبر اتفاقات مهم و تاریخی در لالیگا رخ داده که بی شک به یادماندنی ترین آن را باید به هت تریک لیونل مسی برابر سویا و شکستن رکورد تلمو زارا اختصاص داد. روزی که این ستاره آرژانتینی بالاخره لقب بهترین گلزن تاریخ لالیگا را به خود اختصاص داد.

 

18 نوامبر: نقش آفرینی خوزه آنتونیو ریس در پیروزی بزرگ دربی (2012)

 

هواداران در ورزشگاه سانچس پیسخوان متعلق به سویا در تاریخ 18 نوامبر 2012 به ندرت قادر بودند لحظه ای روی صندلی های خود بنشینند. تنها با گذشت 13 ثانیه بود که صدای تشویق ها به اوج رسید، زیرا خوزه آنتونیو ریس، وینگر محبوب سویا با بهره گیری از اشتباه آدریان، دروازه بان رئال بتیس موفق به گلزنی شده و تیم خود را 1-0 مقابل رقیب همشهری پیش انداخت.

 

فازیو روی ارسال ایستگاهی ایوان راکیتیچ با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند و در ادامه قبل از اینکه ریس دومین گل خود را از فاصله نزدیک و پس از برخورد ضربه سر آلوارو نگردو به ثمر برساند. این بازیکن بومی سپس پاس گل دوم فازیو با ضربه سر را ارسال کرده و در برتری 4-0 تیمش در پایان نیمه اول نقش مهمی ایفا کرد.

 

1544007

 

اگرچه روبن کاسترو یک بار برای بتیس موفق به گلزنی شد، اما راکیتیچ در اواخر بازی بروی پاس کات بک و هوشمندانه جسوس ناواس نتیجه را 5-1 کرد. مرور خاطرات این بازی برای هر دو رقیب همشهری و در کل نقش آفرینی های ریس، با مرگ نابهنگام او فقط در سن 35 سالگی در ژوئن 2019 تلخ تر می شود.

 

19 نوامبر: رونالدینیو برنابئو را به زانو درآورد (2005)

 

در ال کلاسیکویی به میزبانی سانتیاگو برنابئو در تاریخ 19 نوامبر 2005، تیم مهمان یعنی بارسلونا بازی را هجومی آغاز کرده و ساموئل اتوئو تنها بعد از گذشت 14 دقیقه تیمش را با یک گل پیش می اندازد. رئال مادرید قبل از پایان نیمه اول موقعیت هایی برای زدن گل تساوی داشت، اما در شروع نیمه دوم این رونالدینیو بود که زمینه ساز برتری بارسلونا شد.

 

1544009

 

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم، رونالدینیو از داخل نیمه خودی حرکت کرده، به راحتی از تکل سرخیو راموس گذر کرد، از ایوان هلگوئرا و روبرتو کارلوس رد شد و ضربه او از کنار ایکر کاسیاس وارد دروازه شد. 15 دقیقه بعد، رونالدینیو دوباره از سد راموس گذشته و به راحتی دروازه کاسیاس را باز کرد تا بارسلونا 3-0 پیش افتد.

 

برزیلی سپس به گوشه ای دویده، لحظاتی رقصید، انگشتانش را تکان داد و به آسمان اشاره کرد. حاضران در برنابئو اگرچه ناراحت بودند، اما نتوانسته جلوی خود را بگیرند و بلند شده و رونالدینیو را تشویق کردند. رونالدینیو در دوران حضور در بارسلونا پنج گل در هشت مسابقه ال کلاسیکوی لالیگا به ثمر رساند، اما در هیچ شبی مانند آن شب جادویی در برنابئو ظاهر نشد.

 

20 نوامبر: رقابت شدید مسی و رونالدو (2010)

 

"هر کاری که تو انجام دهی، من می توانم بهترش را انجام دهم، یا حداقل مانند تو باشم" این خلاصه ای از اتفاقات لالیگا در تاریخ 20 نوامبر 2010 بود. در ساعت 8 بعدازظهر در نیوکمپ بارسلونا در مقابل آلمریا قرار گرفت. لیونل مسی از فاصله 20 متری محوطه دروازه حریف گل اول را به ثمر رساند، قبل از اتمام نیمه اول و از فاصله نزدیک ای نتیجه را 5-0 کرده و هت تریک خود را با یک ضربه ماهرانه از روی سر دیگو آلوس، دروازه بان حریف تکمیل کرد و در نهایت تیم پپ گواردیولا به پیروزی 8-0 رسید.

 

1544010

 

نگاه ها پس از آن دیدار بلافاصله به سانتیاگو برنابئو و مسابقه دیرهنگام خیره شد، جایی که رئال مادرید میزبان بیلبائو بود. کریستیانو رونالدو ستاره لوس بلانکوس نیز موفق به ثبت هت تریک شد، گل اول روی پاس مسوت اوزیل، یک ضربه ایستگاهی تماشایی و در نهایت گلزنی از روی نقطه پنالتی در دقایق پایانی و نقش آفرینی در برتری 1-5 مقابل تیم اهل باسک. هر دو فوق ستاره در اوج بودند و می دانستند که قرار است چند روز دیگر در چارچوب ال کلاسیکو در لالیگا در استادیوم نیوکمپ دیدار کنند.

 

21 نوامبر: اینیستا بارسا را ​​به سمت پیروزی بزرگ در ال کلاسیکو برابر رئال تحت هدایت رافا بنیتس هدایت می کند (2015)

 

بارسلونا در سالهای اخیر پیروزی های بزرگی در ال کلاسیکو داشته، اما تعداد کمی از آنها مانند پیروزی 4-0 در 21 نوامبر 2015 و در شبی که لیونل مسی به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب ثابت قرار گیرد شیرین بوده اند.

 

در عوض سرخی روبرتو در سمت راست حمله بارسا حمله ای کم سابقه را آغاز کرد و این بازیکن چند پسته پاس گلی برای لوئیس سوارز مهیا کرد تا او با خونسردی دروازه حریف را باز کند. در ادامه نیمار روی پاس آندرس اینیستا به راحتی دروازه کیلور ناواس را باز کرد تا با این نمایش دلچسب، بارسلونا با برتری 2-0 راهی رختکن شود.

 

1544006

 

گل سوم بارسا نیز به زیبایی به ثمر رسید و پاس گل نیمار از پشت محوطه جریمه با ضربه اینیستا به گوشه بالای دروازه رفت تا او اولین گل خود در ال کلاسیکو را به عنوان کاپیتان بلوگرانا به ثمر برساند. مسی در نیمه دوم وارد میدان شد و پاس جوردی آلبا را برای سوارز مهیا کرد تا چهارمین گل تیمش را به ثمر برساند. این پیروزی مهم باعث شد بارسا کنترل کامل کورس قهرمانی آن فصل در لالیگا را بدست آورد و در نهایت کار برای بنیتس تنها چهار ماه پس از تصدی پست سرمربیگری رئال مادرید به مخاطره افتاد.

 

22 نوامبر: مسی بهترین گلزن تاریخ لالیگا شد (2014)

 

انتظارها برای بیش از یک ماه و تا 22 نوامبر 2014 ادامه یافت، زیرا لیونل مسی برای زدن گل شماره 251 در لالیگا و رسیدن به رکورد گلزنی تاریخ تلمو زارا، مهاجم سابق بیلبائو از سال 1955 طلسم شده بود.

 

1544008

 

عدم گلزنی در جریان شکست مقابل رئال مادرید و سلتا انتظارات را طولانی کرده، اما در نهایت مسی سرانجام مقابل سویا در نیوکمپ این رکورد را شکست. مسی با نواختن یک ایستگاهی تماشایی به رکورد زارا رسید، سپس او پس از یک و دو با نیمار، با گلزنی از فاصله نزدیک این رکورد را به تنهایی از آن خود کرد. با این گل فضای مهیجی در استادیوم حکمفرما شد و در ادامه و وسط بازی بازیکنان بارسلونا لیونل مسی را بلند کرده و روی هوا انداختند.

 

مسی در اواخر بازی هت تریک کرده و بارسلونا در نهایت با نتیجه 5-1 در این دیدار پیروز شد. طی شش سال بعدی مسی تعداد گل های خود در لالیگا را به عدد 450 رسانده است.  هر کسی به دنبال رکورد مسی باشد کار دشواری پیش رو خواهد داشت.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها