کد خبر : 1719416 | 26 آبان 1399 ساعت 13:45 | 20.1K بازدید | 1 دیدگاه

داستان باورنکردنی جوانی از جزایر فارو

چرخش شگفت‌انگیز یک لیورپولی از هندبال به فوتبال

ملی‌پوش هندبال جزایر فارو فکرش را هم نمی‌کرد که به فاصله چند ماه به عنوان بازیکن تیم ملی فوتبال کشورش در مسابقات رسمی به میدان برود.

چرخش شگفت‌انگیز یک لیورپولی از هندبال به فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، وقتی لئون یاکوبسن سال 2020 را به عنوان ملی پوش هندبال جزایر فارو آغاز کرد حتی تصورش را هم نمی‌کرد که این سال را به عنوان بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور به پایان برساند.

 

1544252

 

درحالیکه اپیدمی کرونا زندگی میلیونها نفر از مردم دنیا را دستخوش تغییر کرده این تغییر برای یاکوبسن به معنای تغییر در رشته ورزشی بوده است. یاکوبسن 23ساله در این باره می‌گوید: " من همیشه دلم می خواست فوتبالیست باشم ولی دکترها در 17سالگی به من توصیه کردند فوتبال را کنار بگذارم چرا که پایم عمل جراحی شده بود. به من گفتند هندبال برای سلامتی ام بهتر است. آن روزها از این بابت خیلی ناراحت بودم".

 

یاکوبسن در رده جوانان یکی از بهترین بازیکنان جزایر فارو به حساب می‌آمد و حتی در سال 2013 در شانزده سالگی اولین بازی خود را برای باشگاه اچ بی تورشاون در لیگ دسته یک جزایر فارو انجام داد.

 

او در خط میانی بازی می‌کرد و با توجه به اینکه هوادار لیورپول بود استیون جرارد را الگوی خود می‌دانست. یاکوبسن در این باره گفت: " آرزویم این بود که به عنوان فوتبالیست حرفه ای در خارج از کشور بازی کنم ولی مجبور شدم این رویا را کنار بگذارم و هندبال بازی کنم".

 

چیزی نگذشت که مشخص شد یاکوبسن در هندبال هم استعداد زیادی دارد. او در این باره گفت: " به باشگاه هندبال اچ71 ملحق شدم که بهترین تیم هندبال جزایر فارو است. به تیم ملی زیر 20سال هم راه پیدا کردم و بعد به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم".

 

یاکوبسن که در زمین فوتبال چپ پا است در هندبال با دست راست بازی می‌کند. او در این باره گفت: " من فوتبال را در پست وینگر چپ بازی می کردم و بعد دفاع چپ شدم. در هندبال با تیم اچ71 سه قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی جام حذفی بدست آوردم. تمام تمرکزم روی هندبال بود و به فوتبال اصلاً فکر نمی کردم".

 

1544249

 

در ماه ژانویه گذشته یاکوبسن با تیم ملی هندبال جزایر فارو در مقدماتی جام جهانی شرکت کرد ولی اپیدمی کرونا فعالیتهای هندبالی را کاملاً متوقف کرد.

 

ستاره اهل جزایر فارو در این باره گفت: " در این شرایط تصمیم گرفتم کمی فوتبال بازی کنم و به تیم ذخیره های اچ بی ملحق شدم تا آمادگی بدنی ام حفظ شود. در اولین بازی ام دو گل زدم و سرمربی تیم با من تماس گرفت".

 

1544251

 

ینس برتل آسکو، مدافع سابق نوریچ که حالا هدایت اچ بی را بر عهده دارد از یاکوبسن می خواهد به تیم اصلی باشگاه ملحق شود. او در این باره گفت: " اول این پیشنهاد را رد کردم چون از پایم می ترسیدم. ولی بعد تصمیم گرفتم مدتی فوتبال را امتحان کنم".

 

این تصمیمی بود که زندگی حرفه ای یاکوبسن را به کلی تغییر داد.

 

لیگ برتر فوتبال جزایر فارو آن روزها ادامه داشت و یاکوبسن فوراً به عنوان مهاجم اصلی به ترکیب فیکس تیمش راه یافت. او در این باره گفت: " من جوان که بودم هرگز در این پست بازی نکرده بودم ولی مربی گفت که باید در محوطه جریمه باشم".

 

حق با آسکو بود. یاکوبسن در ماه جولای در سه مسابقه پیاپی گلزنی کرده و در فصل پاییز گلهای بیشتری می‌زند. او در پنج مسابقه پیاپی برای تیمش گلزنی می‌کند. یاکوبسن تا اینجا برای تیمش در 17 بازی 12 گل زده و نقش مهمی در قهرمانی اچ بی در لیگ جزایر فارو داشته.

 

یاکوبسن در سال 2019 قهرمان لیگ هندبال کشورش شده و در سال 2020 با یک تیم فوتبال به قهرمانی رسیده بود.

 

اما خبر اصلی هنوز از راه نرسیده بود. یاکوبسن در این باره گفت: " مربی ما وارد رختکن شد از همه خواست ساکت باشند و گفت من به تیم ملی دعوت شده ام. شگفت انگیز بود. هم تیمی هایم سر و صدای زیادی درست کردند و همه از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم".

 

او که در ژانویه به عنوان بازیکن هندبال تیم ملی کشورش مقابل لیتوانی بازی کرده بود چهارشنبه ای که گذشت به عنوان فوتبالیست تیم ملی جزایر فارو مقابل لیتوانی ایستاد. هاکان اریکسون سرمربی جزایر فارو از یاکوبسن 90 دقیقه استفاده کرد تا نشان دهد او احتمالاً مهاجم اول این تیم خواهد شد.

 

1544250

یاکوبسن در مقابل لیتوانی با پیراهن تیم ملی جزایر فارو

 

یاکوبسن در این باره گفت: " امسال بدون شک بهترین سال عمرم بوده. من دوباره فوتبالیست هستم، با باشگاهم قهرمان شده ام و حالا پیراهن تیم ملی را در ورزش مورد علاقه ام به تن دارم. لیورپول هم در انگلیس قهرمان شد و دیگر از این بهتر نمی‌شود".

 

 

دیدگاه‌ها