کد خبر : 1720266 | 30 آبان 1399 ساعت 20:00 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

عملکرد داور در صحنه های کلیدی درست بود

مظفری زاده: فشار روانی زاهدی فر را دست به جیب کرد

بازی تیم های استقلال و فولاد یک بازی حساس و پرهیجان از آب در آمد که با توجه به دو ضربه پنالتی و یک اخراجی داشت نیز بحث هایی را درباره داوری به وجود آورد.

مظفری زاده: فشار روانی زاهدی فر را دست به جیب کرد

به گزارش"ورزش سه" محمد حسین زاهدی فر قضاوت بازی فولاد و استقلال را در اهواز به عهده داشت. مسابقه ای که از پیش از آن هم مشخص بود یک بازی سخت از نظر قضاوت خواهد بود. زاهدی فر در این مسابقه یک پنالتی برای هر دو تیم گرفت ضمن اینکه حسین کعبی مربی فولاد را نیز در دقیقه 86 اخراج کرد. سعید مظفری زاده کارشناس داوری در تحلیل قضاوت زاهدی فر گفت:"


- از قبل پیش بینی می شد بازی سخت و سنگین باشد.  با توجه به موضعگیری باشگاه استقلال بار روانی زیادی روی داور بود و این باعث شد داور با فشار روانی مضاعف وارد زمین شود. موضعگیری محمود فکری سر مربی استقلال درباره اینکه نباید راجعه به داور این موضع گرفته می شد قابل تقدیر است. مربیان ما اجازه بدهند داوران با تمرکز وارد زمین شوند. همین فشار روانی باعث شد زاهدی فر زیاد دست به جیب شودو  در خیلی از صحنه هایی که نیاز نبود از کارت زرد استفاده کند در حالی که می توانست با مدیریت خودش بازی را کنترل کند. داوران باید بدانند کارت زرد ابزار کنترل بازی است و نباید به راحتی آن ها را خرج کنند. با این وجود تیم داوری در این بازی در صحنه های کلیدی و سرنوشت ساز درست عمل کرد و دوندگی خوب و جایگیری خوب داور باعث شد تصمیمات مهم بازی  را به درستی بگیرد.


-در دقیقه 61 مدافع فولاد با بی احتیاطی به قائدی ضربه زد که با اینکه زاویه خطا به گونه ای بود که در نمایش تلویزیونی مشخص نبود اما  داورصحنه را خیلی خوب دید  و به درستی پنالتی گرفت.


- در دقیقع 88 مدافع استقلال با دست راست مهاجم فولاد که بدنش را ستون کرده بود و به سمت دروازه در حال چرخش بود  را یک لحظه کشید و تعادلش را به هم زد. جاگیری خوب داور کمک کرد در این صحنه به درستی پنالتی بگیرد.


-اخطار آبشک دقیقه 86 درست بود


داور بازی تیم های فولاد و استقلال در مجموع در طول درگیری ها حضور خوبی داشتند و  اخطارهایی که  به غلامی و ریگی داد و همینطور اخراج کعبی درست بود. امشب قضاوت نسبتا خوبی را از تیم داوری شاهد بودیم.

دیدگاه‌ها