کد خبر : 1720686 | 02 آذر 1399 ساعت 16:58 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

پرداخت دستمزد داوران از سوی باشگاه ها شائبه ایجاد می کند

امیری: فلسفه باشگاه نساجی احترام به داور است

تیم نساجی در دومین هفته از لیگ برتر در برابر تراکتور ارایه گر بازی خوبی بود و اگر کمک داور دوم این دیدار مرتکب اشتباه نمی شد شاید سه امتیاز این بازی را به سود خود به پایان می برد.

امیری: فلسفه باشگاه نساجی احترام به داور است

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه دقایقی با علی امیری – مدیر عامل جوان باشگاه نساجی که پیش از این در باشگاه استقلال صاحب سمت بود گفتگو کردیم که آن را می خوانید:

 

*موضع باشگاه نساجی در برابر اشتباه کمک داور دوم بازی با تراکتور که منجر به گل تساوی حریف شد؛ چیست؟

خب از این اتفاق هم کادر فنی ما ناراحت است و هم بازیکنان و هم چنین تماشاگران تیم. بچه ها برای پیروزی در این دیدار یک هفته تمرین کرده بودند و در جریان بازی هم با جان و دل فوتبال کردند و با پیروزی فاصله ای نداشتند که اشتباه کمک داور ما را از کسب سه امتیاز این دیدار محروم کرد. با این حال اعتراض ما به تصمیم کمک داور بازی از مجرای قانونی انجام خواهد شد و شان باشگاه نساجی و هم چنین فرهنگ غنی مازندران به ما اجازه توهین به داوری را نمی دهد همان طور که کادر فنی ما هم در جریان بازی و هم چنین در مصاحبه ها سعی کردند اعتراض خود را به داور با ادبیات مناسب نشان دهند. ما اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و هم چنین کمیته داوران نشان خواهیم داد و امیدوار هستیم در ادامه مسیر اشتباهات داوری این چنین و براحتی امتیازات ما را ضایع نکند. ما حتی از اشتباه داوری به سود نساجی هم خوشحال نخواهیم شد. فلسفه باشگاه نساجی حتی در روزی که داور اشتباه می کند احترام به داوری است.

 

*سرمربی تیم نساجی در پایان بازی درخواست کرد VAR به فوتبال ایران وارد شود...

بله همین طور است. این تکنولوژی به تیم داوری کمک می کند کمتر مرتکب اشتباه شود. واقعیت این است در فوتبال اروپا هم اشتباهات داوری رخ می دهد اما VAR به تیم داوری کمک می کند این اشتباهات به حداقل برسد. بدون شک اگر ضرورت استفاده از این تکنولوژی را درک کنیم به دنبال اجرای آن خواهیم رفت. با توجه به گردش مالی در فوتبال ایران مشکلات مالی نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای عدم بهره گیری از این تکنولوژی شود.

 

*سرمربی تیم تراکتور در پایان بازی به چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی معترض شد و از سویی اعلام کرد داوران باید درآمد 500 میلیون تومانی داشته باشند و حتی تیم ها به داوران دستمزد بدهند.

ایشان دیدگاه خودشان را مطرح کردند و قابل احترام است. ما در تهران در چمن طبیعی تمرین می کنیم و دوست داریم در چمن طبیعی به میدان برویم. در سال هایی که دولت تصمیم به ساخت استادیوم برای شهرهای مختلف گرفته بود یکی از این شهرها باید قائمشهر می بود. چرا که قائمشهر از دیرباز یکی از شهرهای فوتبال خیز بود اما متاسفانه این شهر به راحتی فراموش شد و در شهرهایی استادیوم ساخته شد که فوتبال ندارند و در برخی از شهرها متاسفانه این استادیوم ها خاک می خورد و به دلیل بلا استفاده بودن تبدیل به استادیوم های قدیمی شده اند! البته اکنون دولت قول داده است هزینه های چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی را برآورده کند و در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان هم قول مساعد داده است. در تبریز استادیوم 70 هزار نفری برای این شهر ساخته شد که اتفاق درست و مثبتی بود و باید برای قائمشهر هم یک استادیوم ساخته می شد. هواداران ما مثل هواداران تراکتور پرشور هستند و اگر اکنون کرونا نبود حتی در بازی های خارج از خانه هم ما را حمایت می کردند.
اما در خصوص داوران باید بگویم جز قشر زحمتکش فوتبال هستند و من هم بر این باورم دستمزدهایی که به داوران داده می شود بسیار ناچیز است اما پرداخت دستمزد داوران از سوی باشگاه ها ایجاد شائبه می کند و فدراسیون فوتبال به لطف درآمدهای کلانی که از فوتبال دارد باید دستمزدهای بهتری به داوران پرداخت کند. در همه کشورها این طور است و دستمزد داوران را فدراسیون فوتبال می دهد و نه باشگاه ها.

 

*بی تعارف کمتر کسی فکر می کرد نساجی با وحید فاضلی شروع خوبی داشته باشد؛ نظرتان در این باره چیست؟

این انتخاب نه از روی احساس بلکه از روی مطالعه و آگاهانه بود. ما به توانمندی ایشان ایمان داشتیم. ما یک تیم خصوصی هستیم و توانمندی ما در پرداخت محدود است اما سعی کردیم بر اساس امکاناتی که در اختیار داریم یک تیم خوب ببندیم. خوشحالم در دو هفته ای که از بازی ها سپری شد تیم با همه توان در زمین حاضر شد. همان طور که سرمربی تیم گفته نساجی با جان و دل بازی می کند. این برای ما جای خوشحالی دارد. برد و باخت همیشه در فوتبال وجود داشته اما مهم این است تیم وقتی به زمین می رود با همه توان بازی کند.دوست داریم در ادامه مسیر هم بازیکنان قدر پیراهنی که بر تن کرده را بدانند و متوجه باشند باشگاه در این شرایط اقتصادی با چه زحمتی دستمزدها را تامین و پرداخت می کند. البته باید بگویم هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و ما باید این روند را دنبال کنیم.

دیدگاه‌ها