کد خبر : 1721325 | 05 آذر 1399 ساعت 18:11 | 147K بازدید | 1 دیدگاه

تیم فکری در آزادی امتیاز از دست نمی‌دهد

استقلال 1- ماشین‌سازی 0؛ سه امتیاز با شاهکار میلیچ

تیم فوتبال استقلال در دومین بازی خانگی خود توانست با ضربه تماشایی میلیچ سه امتیاز را کسب کند.

استقلال 1- ماشین‌سازی 0؛ سه امتیاز با شاهکار میلیچ

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های حساس هفته سوم لیگ برتر استقلال در شرایطی از ماشین سازی میزبانی می‌کرد که هفته گذشته در یک دیدار نسبتا جنجالی دو بر یک نتیجه را به فولاد واگذار کرد. محمود فکری که فشارهای زیادی را به خاطر این باخت در روزهای اخیر تحمل کرده، تغییرات زیادی در ترکیب تیمش به وجود آورد تا بتواند دومین برد خود را در آزادی جشن بگیرد.


از سوی دیگر ماشین سازی هم که اولین امتیاز خود را در لیگ بیستم هفته گذشته برابر ذوب آهن کسب کرده بود، با یک بازی نسبتا دفاعی قصد در کسب حداقل امتیاز را در این بازی داشت.


در نهایت استقلال در روزی که موقعیت های زیادی را توسط مهاجمان خود از دست داد، با یک ضربه ایستگاهی تماشایی از سوی میلیچ به سه امتیاز این بازی دست پیدا کرد تا 6 امتیازی شود و در جدول چند پله صعود کند.

 

هفته سوم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 05/09/99؛ ساعت 16:15
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: علی بای/ کمک‌ها: حسن ظهیری و حمید نادری؛ داور چهارم: پیمان فرخی مهر/ ناظر: اسماعیل صفیری

 

اخطار:
سیروس صادقیان از ماشین سازی دقیقه 84

 

استقلال:

  • رشید مظاهری
  • عارف غلامی
  • محمد حسین مرادمند
  • وریا غفوری
  • محمد نادری
  • سیداحمد موسوی (59 دیاباته)
  • هرویه میلیچ (84 مهدی مهدی‌پور)
  • مسعود ریگی
  • آرش رضاوند (84 متین کریم زاده)
  • ارسلان مطهری (74 داریوش شجاعیان)
  • مهدی قایدی

سرمربی: محمود فکری

 

1546932

 

ماشین سازی:

  • محمدباقر صادقی
  • مهدی رستمی
  • سیروس صادقیان
  • سیدمحمد حسینی (70 اتابک زارعی)
  • وحید نعمتی
  • ایمان باصفا
  • فرشاد اسدی
  • اکبر آفاقی (70 مهدی مومنی)
  • بهمن سالاری (60 پیمان بابایی)
  • سیدابوالفضل رزاق‌پور (88 اصغر نصیری)
  • میلاد خدایی (60 منصور باقری)

سرمربی: وحید بیاتلو

 

1546933


لحظات حساس:


دقیقه 5: شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه ماشین سازی بعد از برخورد با مدافع این تیم به کرنر رفت.

دقیقه 11: شوت از راه دور ابوالفضل رزاق پور با فاصله نه چندان زیاد از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.
دقیقه 12: بعد از توپ ربایی استقلالی‌ها در سمت راست خط دفاعی ماشین‌سازی، توپ به مهدی قائدی رسید و او هم بعد از یک حرکت انفرادی توپش را از بالای دروازه به بیرون زد.

دقیقه 14: روی پاس دقیق میلیچ، مهدی قائدی در موقعیت تک به تک با صادقی قرار گرفت، اما با ضربه ای بی دقت و آرام توپ را به بیرون زد.

دقیقه 32: ارسال میلیچ از سمت چپ با ضربه ارسلان مطهری همراه شد، اما در حالی که صادقی خروج اشتباهی داشت و دروازه خالی بود، توپ به بیرون رفت.

دقیقه 42: بازهم سانتر استقلالی‌ها از سمت چپ روی سر ارسلان مطهری یک موقعیت خطرناک را به وجود آورد، اما ضربه سر او بعد از برخورد با مدافع ماشین‌سازی با فاصله کمی به کرنر رفت.

دقیقه 68: ضربه سر دیاباته در آستانه ورود به دروازه با هوشیاری مدافع ماشین سازی دفع شد و در ادامه شوت آرش رضاوند هم به بیرون رفت.

دقیقه 72: ضربه پرقدرت پیمان بابایی از زاویه نسبتا بسته به تیر دروازه استقلال برخورد کرد.

دقیقه 74: شجاعیان بلافاصله بعد از ورود به زمین با یک پاس تو در مهدی قائدی را در موقعیت تک به تک قرار داد. در حالی که قائدی نقش بر زمین شد، دیاباته نتوانست توپ را وارد دروازه کند.
دقیقه 75: ارسال کرنر روی دروازه ماشین سازی، با ضربه سر دیاباته همراه شد و توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 90+3: روی یک ارسال از سمت چپ، ضربه سر مهدی رستمی در آستانه ورود به دروازه استقلال با عکس العمل به موقع مظاهری به کرنر رفت.
دقیقه 90+4: شیخ دیاباته در موقع تک به تک با صادقی، توپ را به بدن دروازه بان ماشین سازی کوبید تا آخرین موقعیت استقلال هم هدر برود.

 

شرح گل:


دقیقه 57: بعد از اعلام خطا پشت محوطه جریمه ماشین سازی، میلیچ پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دقیق و تماشایی از فاصله حدودا 30 متری دروازه حریف را باز کرد.

 

شرح بازی:


در نیمه اول دیدار استقلال و ماشین سازی همانطور که پیش بینی می شد شاگردان محمود فکری هجومی تر ظاهر شدند و به دنبال به ثمر رساندن گل برتری بودند. بازیکنان ماشین سازی هم بیشتر در دفاع جمع شده بودند و روی ضدحمله ها برنامه داشتند. در اکثر دقایق بازی، توپ در اختیار استقلالی ها بود، اما ارسال های پرتعداد از جناحین و شوت های بعضا خطرناک از پشت محوطه جریمه، حاصلی برای آبی پوشان نداشت تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.


در نیمه دوم نیز روند قبلی ادامه دار بود و ماشین سازی با دفاع متمرکز سعی در حفظ نتیجه بازی داشت. با این حال قبل از اینکه محمود فکری مهره های هجومی خود را وارد زمین کند، میلیچ توانست با یک ضربه تماشایی گل اول استقلال را به ثمر برساند. در ادامه بازهم آبی پوشان موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند که با بی دقتی مهاجمان از دست رفت. ماشین سازی نیز توانست از تک موقعیت های خود مقابل دروازه استقلال استفاده کند.

 

1546964

 

حاشیه ها:


* پیش از بازی میلاد خدایی ابوالفضل رزاق‌پور و بهمن سالاری به سمت نیمکت استقلال رفتند و با محمود فکری خوش و بش کردند.

*محمد نادری با پوشیدن لباسی با تصویر منصور پورحیدری در ابتدای بازی، به نوعی بابت پوشیدن پیراهن شماره دو اسطوره استقلال رخصت گرفت.

* تکل خشن فرشاد اسدی روی پای آرش رضاوند در دقیقه 28، با اعتراض استقلالی‌ها همراه بود، اما داور به بازیکن ماشین سازی اخطاری نشان نداد.
* بازیکنان روی نیمکت درخواست پتو کردند که تعدادی پتوی آبی به آنها داده شد ولی پس از مدتی آرش برهانی از آنها خواست که به دلیل رعایت پروتکل بهداشتی هرکدام فقط یک پتو داشته باشند. با این حال به دلیل کمبود پتو بعضی از بازیکنان مجبور شدند ایستاده بازی را تماشا کنند.
* از بین نیمکت‌نشین‌های استقلال دانشگر با هیجان بسیار زیادی نسبت به سایر بازیکنان جریان بازی را دنبال می ‌کرد.

* وحید بیاتلو، سرمربی ماشین سازی بعد از اعتراض به قضاوت داور یک کارت زرد دریافت کرد.

* در وقت های تلف شده، استقلالی ها اعتقاد داشتند ضربه سر وریا غفوری در محوطه جریمه به دست مدافع ماشین سازی برخورد کرده، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

* شیخ دیاباته به دستور محمود فکری در بین دو نیمه مشغول گرم کردن شد تا احتمالا در نیمه دوم وارد زمین شود.

* در دقیقه ۷۵ مهدی قائدی در صحنه‌ای مشکوک توسط دروازه بان ماشین‌سازی سرنگون شد که محمود فکری به همراه سایر نیمکت نشینان استقلال به شدت نسبت به تصمیم داور مبنی بر عدم اعلام پنالتی معترض شدند.

 

1546957

 

بهترین بازیکن:


هروه میلیچ که در سیستم جدید استقلال با 5 مدافع در گوش چپ بازی می کند، هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی نقش موثری داشت. او که سعی می کرد با محمد نادری در سمت چپ زوج سازی کند، چند باری با ارسال هایش روی دروازه برای مهاجمان استقلال باعث ایجاد موقعیت خطرناک شد. در نهایت میلیچ با یک ضربه تماشایی از فاصله تقریبا 30 متری از روی یک ضربه ایستگاهی هدیه سه امتیازی را به استقلالی‌ها داد. شاید اگر شوت میلیچ تبدیل به گل نشده بود، استقلال در روزی که کارش مقابل ماشین سازی گره خورده بود، با یک امتیاز میدان را ترک می کرد.

 

دیدگاه‌ها