کد خبر : 1721399 | 05 آذر 1399 ساعت 19:48 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

90 دقیقه پرماجرای روی نیمکت استادیوم دستگری

خط و نشان نساجی‌ها برای سایپا؛ دیدار به قائمشهر!

برخلاف آنچه که پیش بینی می‌شد، دیدار دو تیم نساجی و سایپا در استادیوم دستگردی بی حاشیه نبود و پرماجرا و تنش دنبال شد.

خط و نشان نساجی‌ها برای سایپا؛ دیدار به قائمشهر!

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم صادقی و محمود فاضلی به عنوان سرمربیان جوان این فصل فوتبال ایران در شرایطی برابر یکدیگر قرار گرفتند که هر دو داعیه جوانگرایی و دستیابی به موفقیت را داشتند. نساجی با رسیدن به 4 امتیاز طی دو بازی ابتدایی فصل و از سوی دیگر سایپا با رسیدن به 2 امتیاز طی همین تعداد بازی، در سودای دستیابی به امتیاز کامل این جدال بودند.

 

حضور بازیکنانی که در فصل گذشته پیراهن تیم‌های مقابل را بر تن داشتند نیز باعث شده بود تا حساسیت‌ها در این بازی به اوج خود برسد. روزبه شاه علی‌دوست که سابقه سال‌ها بازی در سایپا را داشت اینبار در میانه میدان نساجی حاضر شده بود و البته در جریان بازی هیچگاه دچار بازگشت ذهنی نشد و با انگیزه و حس انتقام تیمش را رهبری می‌کرد. در سمت مقابل هم صادق بارانی، حسین ماهینی و مهرداد عبدی بودند که سابقه حضور در نساجی را در کارنامه داشتند.

 

1547049

 

بازی با حملات پردامنه نساجی دنبال می‌شد و فاضلی روی خط محوطه فنی با یادداشت‌هایی که در اختیار داشت سعی در رهبری تیمش برای دستیابی به گل داشت. مربی تازه وارد در لیگ برتر البته کاملا نشان می‌داد با فضای فوتبال و کری‌هایش نیز آشناست و بارها با واژه‌هایی که به کار می‌برد سعی در تحریک و بالا بردن انگیزه بازیکنان خودی و قرار دادن فشار روی حریف داشت.

 

در شرایطی که نساجی توانسته بود مالکیت توپ و فضاسازی را به خوبی به اجرا در آورد، عملکرد داور باعث شد تا خیلی زود فضای بازی دچار تنش شود. رضا حسن زاده مدافع سابق استقلال روی نیمکت نساجی اولین جرقه اعتراض را زد و البته خیلی زود از سوی داور چهارم با توبیخ مواجه شد.

 

1547050

 

سکویی که بازیکنان نساجی نیز در اختیار داشتند هم البته پر سر و صداتر و پرجنب و جوش تر از حریف بود. بازیکنان ذخیره و همراهان این تیم بارها با فریادهای خود داور و کمک او را مورد خطاب قرار می‌دادند و بابت سوت‌هایش او را مواخذه می‌کردند تا در ادامه این جو باعث ایجاد درگیری بین آنها و ذخیره نشینان سایپا شود. تنش لفظی بین طرفین البته خیلی زود با حضور ناظران بازی و تذکر جدی آنها کاهش یافت اما همچنان ذخیره‌های نساجی با سر و صدای فراوان به دنبال انگیزه دادن به بازیکنان خودی و اعتراض نرم‌تر به داوری بودند. خصوصا جایی که دو صحنه مشکوک به خطای پنالتی در نیمه اول از سوی داور رد شد.

 

در نیمه دوم بازی همچنان در اختیار نساجی بود و اتفاقی که می‌شد پیش بینی کرد دستیابی به گل توسط این تیم بود اما بار دیگر این منادی بود که ناجی تیمش شد و مانع از دستیابی حریف به گل شد. ابراهیم صادقی اما با یک تعویض به موقع شرایط را کاملا به سود تیمش کرد. حضور محسن مسلمان به جای عبدی باعث شد تا اینبار آنها به جای جنگ فیزیکی در میانه میدان، به دنبال توپگیری و ایجاد فضا و مالکیت آن باشند. مسلمان که اینبار با شماره 55 پا به میدان گذاشته بود، خیلی زود توانست روی جاگیری فوق العاده‌اش شرایط را برای گلزنی فراهم کند و در اولین حضور در محوطه شش قدم حریف، توپ را به تور دروازه میرزازاد چسباند.

 

1547053

 

1547056

 

سرمربی نساجی مدعی بود تصمیمات داوری در این بازی او را به مرز انفجار رسانده و از اینکه طی دو بازی قبلی با احترام با این موضوع برخورد کرده ابراز پشیمانی کرد: هر چقدر مودب تر باشید، برخورد داوران با شما بدتر است!

 

فاضلی که در این دقایق نسبت به از دست دادن تمرکز تیمش و برهم خوردن نظم تیمی بازیکنان معترض بود، خیلی زود دست به کار شد و با چند تغییر به دنبال جبران این گل بود اما در دقایق پایانی همان اتفاقی افتاده که اعتراض تند سرمربی نساجی را به همراه داشت؛ اتلاف وقت!


سرمربی نساجی که در نشست خبری بعد از بازی از رفتار بازیکنان سایپا به عنوان یک فاجعه در فوتبال ایران برای حفظ گل نام برد، البته با رد این ادعا از سوی ابراهیم صادقی مواجه شد و سرمربی سایپا مدعی شد که تیمش تنها به دلیل بازی خشن حریف و مصدومیت جریان بازی را متوقف کرده‌اند. هر چند این اقدام آنها بارها از سوی ذخیره نشینان نساجی با اعتراض همراه شد و در پایان اما سه امتیاز نصیب نساجی شد.

 

1547057

 

پایان بازی هم با مصاحبه‌های تند بازیکنان نساجی همراه بود و آنها حریف را متهم به ضدفوتبال و اتلاف وقت کردند و بیژن، مدافع باتجربه این تیم نیز وعده داد تا در قائمشهر تیمش حتی اگر در دقیقه 1 هم به گل برسد، باقی جریان بازی را قطعا با اتلاف وقت، تلافی خواهند کرد. دقیقا همان وعده‌ی تندی که ذخیره‌ها و همراه سکونشین نساجی هم داده بودند؛ دیدار و البته جبران به قائمشهر!

 

1547055

 

صادقی اما ضمن رد ادعاهای نساجی و سرمربی حریف، از نمایش تیمش و خصوصا بازیکنان باتجربه این تیم قدردانی کرد و مدعی شد که به هیچ عنوان به دنبال ضدفوتبال نبوده‌اند.

 

1547052

 

حسین ماهینی که فصل گذشته را در نساجی بود، اکنون مقابل این تیم توانست با سود بردن از تجربه بالای خود شرایط را به سود نارنجی‌پوشان کند. مدافع راست سایپا در پایان بازی در واکنش به مشکلات داوری در این بازی و اعتراض دو تیم به آن گفت: هر دو تیم معترض بودند اما داوران هم می‌توانند اشتباه کنند!

 

1547058

 

و در پایان متهمان اصلی بازی؛ منصوریان و تیم داوری‌اش روز سختی را در استادیوم دستگردی پشت سر گذاشتند و شاید تنها کارشناسان داوری بتوانند آنها را از اتهاماتی که سرمربیان دو تیم در خصوص اشتباهات‌شان داشتند، نجات دهند. آیا سوت‌های منصوریان در این بازی درست بود؟

 

دیدگاه‌ها