کد خبر : 1721543 | 06 آذر 1399 ساعت 15:23 | 41.7K بازدید | 9 دیدگاه

خطا روی قایدی پنالتی بود یا نبود؟ (عکس)

کارشناسان داوری در مورد صحنه مشکوک به پنالتی روی قایدی نظرات متفاوتی دارند.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال با سوپر گل میلیچ توانست بر دفاع 5 نفره ماشین سازی غلبه کند و شاگردان بیاتلو که به خوبی راه های نفوذ آبی پوشان را بسته بودند، روی یک ضربه ایستگاهی غافلگیر شدند تا استقلال 3 امتیاز حساس را از آن خود کند.


در این بازی و در دقیقه 74، داریوش شجاعیان پس از 400 روز برای استقلال به میدان آمد و کمتر از 20 ثانیه پس از ورودش به زمین، با یک پاس با پای چپ، مهدی قایدی را با محمدباقر صادقی، سنگربان ماشین سازی تک به تک کرد.

 

 

 


تکل مدافع ماشین سازی به توپ نرسید و قایدی که یک لحظه توپ را گم کرده بود، پشت به دروازه شد و در حالیکه صادقی پس از خروجش از دروازه با مهاجم بوشهری آبی ها برخوردی داشت، اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.


کارشناسان داوری نسبت به این صحنه نظرات متفاوتی داشتند. سعید مظفری زاده در خصوص این صحنه گفت: علی بای قضاوت خوبی در این مسابقه داشت و به جز صحنه دقیقه ۷۴، قضاوت خوبی از خود به نمایش گذاشت. همانطور که دوربین‌های عکاسی ثبت کرده‌اند، محمد باقر صادقی دو پای مهدی قایدی را هدف قرار داد و باعث سرنگونی کامل او در محوطه جریمه شد. در صورت اعلام پنالتی به سود استقلال، قایدی برای دومین هفته پیاپی موفق به انجام این کار می‌شد که علی بای مانع آن شد.

 

 


اما حیدر سلیمانی، نوذر رود نیل و حسین عسگری نظرات متفاوتی با مظفری زاده دارند. حیدر سلیمانی کارشناس داوری در این خصوص گفت: در دقیقه ۷۵ قایدی در محوطه جریمه تعادلش را از دست داد که این ربطی به دروازه‌بان ماشین‌سازی نداشت و به نظر من خطا نبود.


حسین عسگری نیز در این باره گفت: در این صحنه دروازه‌بان توپ بازیکن را زد و بعد برخورد داشتند که طبیعی است. عملکرد داور در کل خوب بود. امکان ندارد فوتبالی برگزار شود و در آن اشتباه نشود، دو تیم امروز چقدر اشتباه کردند؟ داور هم حتما اشتباه دارد، ولی اشتباه تأثیرگذاری نداشت. فقط به نظرم کمک داور دوم در دو صحنه اشتباه پرچم زد.

 

 


رود نیل نیز در باره عملکرد بای گفت: در دقیقه ۴+۴۵ نیمه اول ضربه سر ووریا غفوری به بدن مدافع حریف برخورد کرد و این صحنه پنالتی نبود. البته در دقیقه ۷۴ هم برخورد بین مهدی قایدی و دروازه بان ماشین سازی به درستی پنالتی اعلام نشد و داور به درستی تصمیم به ادامه بازی گرفت. من دیدم محمود فکری پس از بازی به داوری معترض شد اما داور این دیدار اشتباهی مرتکب نشد و تیم داوری هم عملکرد خوبی داشت.

دیدگاه‌ها