کد خبر : 1721890 | 08 آذر 1399 ساعت 10:51 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

چهره‌های ویژه تقابل بزرگ هفته سوم؛ 

از حاشیه کمیاب تا امضای پررنگ زیر لیست محرم

تراکتور در هفته سوم لیگ برتر اولین شکست فصل خود را متحمل شد.

به گزارش ورزش سه، تیم های تراکتور و سپاهان از ساعت 15:15 روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام، حساس ترین بازی هفته سوم لیگ برتر را برگزار کردند. این دیدار که بدلیل بارش برف با یک روز تاخیر برگزار شد، با پیروزی یک بر صفر تیم میهمان به پایان رسید.

 

در ادامه چهره های ویژه این دیدار را معرفی می کنیم:

 

علیرضا منصوریان؛ کاش یک تلنگر باشد!

تراکتور در روزی که هوادارانش از پای تلویزیون تنها به پیروزی مقابل سپاهان می اندیشیدند، با یک گل از حریف شکست خورد. این شکست در حالی برای تراکتور رقم خورد که این تیم موقعیت گل چندانی هم روی دروازه حریف ایجاد نکرد. سپاهانی ها به حدی در این زمینه موفق عمل کردند که حتی منصوریان نیز در نشست خبری پس از بازی به این موضوع اشاره کرده و اظهار داشت که تیم حریف به خوبی تمام نقاط حمله تیمش را بسته بود. تقابل با سپاهان که همواره حریفی جدی برای تراکتور به شمار می رود در هفته های نخست به مانند یک شیر و خط پر ریسک بود که از بخت بد تراکتوری ها، روی بد سکه به نام آنها افتاد. البته این شکست می تواند یک تلنگر به موقع هم برای منصوریان و تیمش قلمداد شود. منصوریان که به تیمش بسیار امیدوار است و در صحبت های خود نیز از آغاز روند پیروزی های تیمش در هفته های آتی خبر داد به خوبی می داند که شرایط کار در تبریز اندکی با شهرهای دیگر متفاوت است و دوست دارد که این شکست، به معنای واقعی کلمه یک تلنگر بوده و زمینه سازی برای روشن شدن تراکتورش باشد.

 

1547919

 

محرم نویدکیا؛ درک و اجرای موفق یک "باید" مهم

قبول هدایت سپاهان در مقطع فعلی، یک تصمیم شجاعانه از سوی محرم نویدکیا بود. محرم تیمی را تحویل گرفت که در دو فصل اخیر با هدف قهرمانی وارد مسابقات شده بود اما نتیجه چیزی نبود که باید می بود! او جای مربی صاحب نامی چون قلعه نویی را گرفت و این کارش را سخت تر نیز می کرد. شکست تلخ هفته اول آن هم مقابل گل گهری که هدایتش را قلعه نویی به عهده داشت، شروع غافلگیر کننده ای برای سرمربی جوان زردپوشان بود. محرم در هفته دوم تیمش را به اولین پیروزی در لیگ بیستم رساند تا با شرایطی مساعد به مصاف تراکتور برود اما شرایط کلی به گونه ای بود که سرمربی جوان سپاهانی ها برای تثبیت جایگاه اولیه خود در این پست خطیر باید مقابل تراکتور عملکرد خوبی به جای می گذاشت. او به خوبی به مانند دوران بازی اش که بازیکنی باهوش بود، "باید" یاد شده را درک و اجرا کرد تا در روزی که سپاهان کمترین موقعیت را برای گلزنی به تراکتور نداد، یک پیروزی اقتصادی ارزشمند از تبریز را دشت کند.

 

1547920

 

کیانی-شجاعی؛ حاشیه از نوع کمیاب!

مهدی کیانی را همه با تراکتور می شناسند حتی اگر دو فصل از حضورش در سپاهان گذشته باشد. او که یازده سال مداوم در فوتبال تبریز حضور داشت و به جز یک مقطع کوتاه حضور در گسترش فولاد (ماشین سازی فعلی) تمام این یازده سال را با پیراهن تراکتور سپری کرد، همواره و حتی پس از جدایی اش از تراکتور در نزد اهالی فوتبال آذربایجان از احترام ویژه ای برخوردار است. در تجلیل پیش از بازی تراکتوری ها از کیانی، بیش از اینکه خود تجلیل مورد توجه قرار گیرد، تقابل کاپیتان امروز و کاپیتان دیروز تراکتوری ها و رفتار کم نظیر آنها با یکدیگر بود که مورد توجه قرار گرفت. مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان فعلی تراکتور زمانی که برای تجلیل از کیانی حاضر شد جملات جالبی در خصوص این بازیکن به زبان آورد که مهمترین آن این جمله بود: "از آقای مهدی که با سابقه تر تو تاریخ تراکتور نداریم." چنین برخورد گرمی از سوی شجاعی با بازیکنی که هیچ گاه باهم هم تیمی نبوده اند و ارتباط نزدیکی نیز ندارند زمانی جالب تر شد که مهدی کیانی نیز به گرمی از شجاعی استقبال کرده و او را به آغوش کشید. این موضوع باعث شد تا هر دو بازیکن به چهره های ویژه بازی تبدیل شده و حاشیه ای پررنگ تر از متن (جریان بازی) را رقم بزنند.

 

1547921

 

محمد عباس زاده؛ آتش زیر خاکستر با اسم رمز ادینیو

جو فوتبال آذربایجان به گونه ای است که برخی از بازیکنان با خصوصیات اخلاقی ویژه می توانند شانس موفقیت بیشتری در تیم های این خطه داشته باشند. با توجه به این موضوع با قطعیت می توان گفت که مهاجم جدید تراکتوری ها از پتانسیل بالقوه ای برای موفقیت و کسب محبوبیت در تراکتور برخوردار است. عباس زاده که پیش از فصل 97-96 همه او را با پرسپولیس می شناختند، با حضوری حماسی در تیم شهر خود (نساجی) یک تنه این تیم را لیگ برتری کرد. او در آن فصل 24 گل زد و برای همیشه خود را در تاریخ نساجی ماندگار کرد. هواداران تراکتور نیز همواره از چنین بازیکنان باتعصبی حمایت کرده و حمایتش کرده اند. به این ترتیب عباس زاده یکی از چهره هایی بود که در بازی انتظار می رفت در ترکیب اصلی تراکتوری ها حضور یافته و خط حمله این تیم را از حالت نحسی که در آن قرار گرفته نجات دهد. عباس زاده اما در ترکیب اصلی جایی نداشت و تنها ده دقیقه فرصت حضور در میدان را کسب کرد. حضور بی سر و صدای این بازیکن روی نیمکت و شرایط کنونی را می توانیم خاکستری زیر آتش بدانیم که اگر با وضعیت فنی ایده آل عباس زاده همراه شود، می تواند به آتش فشانی مخرب چون ادینیو در خط حمله سرخ پوشان تبدیل شود که بعد از جدایی اش هیچ گاه جانشینی مناسب برایش پیدا نشد.

 

1547922

 

محمد نژاد مهدی؛ امضای پررنگ زیر لیست محرم

محمد نژاد مهدی در شرایطی بعد از سال ها درخشش در ذوب آهن، به سپاهان پیوست که ترافیک بازیکنان هم پستی اش در این تیم، تصمیم او را بسیار مورد نقد قرار داده بود. نژاد مهدی اما با اعتماد به نفس بالا از رقابت در چنین شرایطی صحبت کرد و موفق شد از همان هفته اول نیز نظر محرم نویدکیا برای حضور در ترکیب اصلی را جلب کند. در چنین شرایطی، او در بازی با تراکتور بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت چرا که به عنوان مدافع وسط سپاهان، تک گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد تا زردپوشان با این گل، دست پر به اصفهان بازگردند. عملکرد قابل قبول و بدون اشتباه در خط دفاع در کنار گلی که نژاد مهدی به ثمر رساند، او را به بهترین بازیکن زمین تبدیل کرد. این عملکرد خوب و گل سه امتیازی که مدافع جدید سپاهانی ها به ثمر رساند را می توانیم امضایی پر رنگ زیر لیست محرم بدانیم که نژاد مهدی را به عنوان یکی از مدافعان اصلی تیمش در آن جای داده است.

 

1547923

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها