کد خبر : 1721917 | 08 آذر 1399 ساعت 12:52 | 34.1K بازدید | 1 دیدگاه

دیدار تاریخی در والده‌بباس

روزی که کریستیانو با مارادونا ملاقات کرد

مارکا گزارشی از دیدار مارادونا از کمپ والده‌بباس رئال مادرید در نوامبر 2010 و دیدار او با کریستیانو رونالدو منتشر کرده است.

روزی که کریستیانو با مارادونا ملاقات کرد

به گزارش "ورزش سه"، 19 نوامبر 2010. مارکا در آن زمان در حال ضبط مستند ژوزه مورینیو بود که به دوران 10 ساله مربی گری او می‌پرداخت. یکی از کاستی‌های این مستند مصاحبه با کریستیانو رونالدو بود که به دلایل مختلف چند بار به تعویق افتاده بود. تا اینکه کریستیانو با سازنده این مستند تماس گرفته و از او دعوت می‌کند به مادرید بیاید تا در خانه خورخه مندس مصاحبه انجام شود. مصاحبه کوتاهی با کریستیانو انجام شده و او برای تمرینات بعد از ظهر رئال راهی کمپ باشگاه می‌شود.

 

1547974

 

نونو لوز سازنده مستند مورینیو در خانه خورخه مندس در حال خوردن ناهار است که زنگ به صدا در می‌آید و ناگهان دیگو آرماندو مارادونا وارد خانه می‌شود. نونو لوز می‌گوید از دیدن دیگو شوکه شده بود. او هرگز دیگو را از نزدیک ندیده بود. او می‌گوید مندس از من فقط یک چیز خواست: " از دیگو مصاحبه نخواه و گر نه می کشمت! "

 

دوربین لوز خاموش است ولی فیلمبردار او مصاحبه‌ای را به یاد دیگو می‌آورد که در سال 1992 در سویا با او داشته است. جالب اینجا است که دیگو آن مصاحبه را به یاد دارد. دیگو از نونو لوز می پرسد: " اینجا چه کار می‌کنی؟ و لوز در پاسخ توضیح می‌دهد که برای مستند مورینیو به مادرید آمده. دیگو اما از او می‌خواهد که دوربینش را روشن کند چرا که می‌خواهد در این مستند حضور داشته باشد.

 

1547973

 

مندس که وارد اتاق می‌شود با عصبانیت به لوز می‌گوید: " مگر نگفتم از او مصاحبه نخواه". لوز توضیح می‌دهد دیگو بوده که شخصاً خواهان حضور در این مصاحبه بوده. همسر مندس در ادامه از مارادونا می‌خواهد برایش یک پیام تبریک تولد ضبط کند.

 

مندس اما با کریستیانو رونالدو تماس گرفته و از او می‌خواهد برای حضور در این قسمت از مستند خودش را برساند. کریستیانو به سرعت این درخواست را اجابت می‌کند تا اولین برخورد نزدیک رونالدو و مارادونا شکل بگیرد.

 

مارادونا و مورینیو به همراه نونو لوز به کمپ والده بباس رفته و بعد از رونالدو چندین نفر از بازیکنان رئال به جمع آنها ملحق می شوند: کاسیاس، سرخیو راموس، دی ماریا و ایگواین.

 

در ادامه بازیکنان رئال مادرید و از جمله کریستیانو پیراهنهای رئال را برای مارادونا امضا کرده و به او هدیه می دهند. اما پیامی که مورینیو روی پیراهن امضا شده رئال می نویسد بسیار جذاب است. مورینیو روی پیراهن رئال که نام خودش بر پشت آن حک شده برای دیگو نوشت: " من شرمنده ام که برای دیگو پیراهن امضا کنم. تو شماره یک هستی. من ستایشت می کنم".

 

1547976

 

مورینیو سالها بعد به عنوان سرمربی تاتنهام و بعد از انتشار خبر مرگ مارادونا در کنفرانس بازی تیمش با لودوگورتس به این خبر واکنش نشان داد و گفت: " یک مارادونا هست و یک دیگو. لازم نیست راجع به مارادونا چیزی بگویم چرا که همه او را می شناسند. ولی دیگو متفاوت است. کسانی که با دیگو همکار بودند واقعاً خوش شانس هستند. من و دیگو تماس تلفنی داشتیم. او مرد بزرگی بود و قلب بزرگی داشت".

 

 

دیدگاه‌ها