کد خبر : 1723375 | 15 آذر 1399 ساعت 12:38 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فیفا: VAR به ضرر فوتبال نیست

جانی اینفانتینو رئیس فیفا به انتقادات از سیستم VAR واکنش نشان داد و گفت سیستم کمک‌داور ویدیویی به فوتبال ضرری وارد نکرده است.

رئیس فیفا: VAR به ضرر فوتبال نیست

به گزارش "ورزش سه"، انتقادها از سیستم کمک داور ویدیویی VAR مدتی است بیشتر از گذشته مطرح می‌شود. عده‌ای از بازیکنان و مربیان فوتبال در گوشه و کنار دنیا به استفاده از این فناوری معترض هستند و آن را برای فوتبال مضر می دانند.

 

جانی اینفانتینو رئیس فیفا اما در مقام پاسخ به این اعتراض‌ها از VAR دفاع کرده و گفت: " VAR به فوتبال کمک می‌کند. این سیستم هیچ ضرری به فوتبال وارد نمی‌کند".

 

از جمله جدیدترین انتقادها به VAR این هفته در انگلیس اتفاق افتاد؛ جایی که جیمز میلنر ستاره لیورپول بعد از تساوی تیمش مقابل برایتون با دریافت یک پنالتی جنجالی در اواخر بازی VAR را متهم کرده و گفت این فناوری در حال نابود کردن فوتبال است.

 

1550350

 

اینفانتینو اما در سخنان خود در شورای فیفا در این باره گفت: " نباید فراموش کنیم که VAR اولین بار دو سال پیش معرفی شد نه بیست سال پیش. VAR به فوتبال کمک می‌کند. این فناوری بدون شک در حال ضربه زدن به فوتبال نیست".

 

رئیس فیفا در ادامه صحبتهایش گفت: " نباید VAR را با تصمیمات گاه اشتباهی که به دلیل نحوه غلط استفاده از VAR اتفاق می‌افتد اشتباه گرفت. اشتباهاتی که در برخی موارد به دلیل نبود تجربه در استفاده از VAR اتفاق می‌افتد. نباید این را فراموش کنیم که برای داوری که با استفاده از VAR بزرگ نشده استفاده از این فناوری یک تغییر بسیار بزرگ محسوب می‌شود".

 

 

دیدگاه‌ها