کد خبر : 1723598 | 16 آذر 1399 ساعت 10:53 | 18.2K بازدید | 6 دیدگاه

مهدی:ذوب آهن 25 بازیکن دارد و باید بازی کند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که قوانین برگزاری یا لغو یک دیدار به دلیل شمار افراد مبتلا به کرونا، از قبل اعلام شده است.

مهدی:ذوب آهن 25 بازیکن دارد و باید بازی کند

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بحث های جنجالی چند روز اخیر، صحبت در مورد لغو یا برگزاری دیدار ذوب آهن و شهرخودرو بود. در تیم ذوب آهن 11 بازیکن به کرونا مبتلا شده اند و اصفهانی ها خواستار لغو این بازی بودند. اما سازمان لیگ و مسئولین شهرخودرو بر روی برگزاری این دیدار تأکید فراوانی داشتند.


سهیل مهدی در رابطه با برگزاری یا لغو دیدار شهرخودرو و ذوب آهن توضیح داد: قبل از شروع رقابت های لیگ برتر شرایط و قوانین برگزاری یا لغو یک دیدار را به دلیل ابتلای افراد به کرونا، اعلام کرده بودیم. طبق آن قانون، هر تیمی که بتواند 11 بازیکن اصلی به علاوه 5 ذخیره داشته باشد که مبتلا نیستند، بازی آن تیم برگزار می شود.


رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: این قانون 11 به علاوه 5 همچنان حاکم است. علی رغم ناراحتی ما از ابتلای بازیکنان ذوب آهن به کرونا، مسابقات را ادامه خواهیم داد.


وی در مورد اعتراض ذوب آهن مبنی بر ابتلای 60 درصد بازیکنان این تیم به کرونا و امکان اصلاح قانون گفت: در رابطه با بحث اصلاح قانون که شب قبل از بازی نمی توان این کار را انجام داد. قانونی که در شروع مسابقات مصوب شد را به تیم ها ابلاغ کردیم و تیم های لیگ برتری در جریان آن هستند.


وی ادامه داد: در رابطه با بحث ابتلای 60 درصد از تیم ذوب آهن به کرونا، فکر می کنم باید بررسی شود. ما با بحث درصد مواجه نیستیم و قانون ما 11 به علاوه 5 هست به شرطی که یک دروازه بان در میان آنها باشد. با توجه به لیست 36 نفره ذوب آهنی ها، اکنون این مسئله موثق است. از 36 بازیکن ذوب آهن، یازده نفر به کرونا مبتلا شده اند که اکنون 25 بازیکن سالم در اختیار این تیم قرار دارد.


مهدی در مورد علت اصرار سازمان لیگ به برگزاری این دیدار گفت: ما بازی های دوستانه را انجام نمی دهیم و در حال برگزاری لیگ هستیم. یک لیگ هم ضوابطی دارد که اصرار ما بر روی اجرای این ضوابط است. نمی دانم چرا به تعطیلی مسابقات اصرار دارند. مسلما نظر اعضای تیم ذوب آهن، قابل احترام است. وقتی ضوابطی بر مسابقات حاکم است، آن قوانین برای همه لازم الاجراست مگر اینکه مصوبه جدیدی ابلاغ شود که ما هم موظف به اجرای آن هستیم.

دیدگاه‌ها