کد خبر : 1724045 | 18 آذر 1399 ساعت 09:05 | 33.3K بازدید | 3 دیدگاه

اتقاق جالب در آزادی؛ سرمربی درخواست VAR داد

گل طالب ریکانی مهاجم صنعت نفت در بازی با استقلال که از سوی کمک داور دوم مردود اعلام شد بحث بر انگیز بود؛ گلی که خیلی از کارشناسان داوری می گویند در موقعیت آفساید به ثمر نرسیده و درست بوده است.

اتقاق جالب در آزادی؛ سرمربی درخواست VAR داد 

به گزارش "ورزش سه"، اما نکته جالب بعد از تصمیم کمک داور درخواست سیروس پورموسوی از کادر داوری به خصوص داور چهارم بود که از آنها خواست صحنه را از طریق تصاویر تلویزیونی تماشا کنند و اگر در تصمیم خود مرتکب اشتباه شده اند گل را تایید کنند. به واقع در این صحنه سیروس پورموسوی از تیم داوری درخواست VAR داشت. تکنولوژی که متاسفانه هنوز به فوتبال ایران ورود نکرده است. شائبه اینکه در بازی ذوب آهن – پیکان داور چهارم با مشاهده تصاویر بازی از طریق تلفن همراه تصمیم داور مبنی بر گرفتن پنالتی به سود تیم پیکان را برگردانده شاید سرمربی صنعت نفت را بر آن داشته در صحنه مورد اشاره از تیم داوری خواهش کند صحه آفساید را از طریق تصاویر تلویزیونی مورد بررسی قرار دهند. هر چند این موضوع از سوی داور چهارم و هم چنین ناظر داوری تکذیب شد و اذعان کردند نکته ای که موجب شد تصمیم داور تغییر کند موضع داور چهارم بود که گفته بود خطایی رخ نداده و بازیکنی که به روی او خطا شد هم به داور وسط گفت خطایی روی او صورت نگرفته است. 

 

 پورموسوی در کنفرانس خبری بعداز بازی درباره درخواست جالبش برای دعوت از داور برای مشاهده تصاویر تلویزیونی در صحنه منجر به اعلام آفساید گل این تیم گفت: اگر این بازی ما مساوی نمی گرفتیم در حق تیم ما اجحاف می شد. شاید حرکت من حرفه ای نبود و عذرخواهی می کنم. اما از بازیکنانم بابت اینکه اخلاق را رعایت کردند و با آرامش بار دیگر بازی را ادامه دادند تشکر می کنم.

 

آنچه که مسلم است ورود تکنولوژی کمک داور ویدئویی به فوتبال کشور اشتباهات داوری را کاهش خواهد داد و باشگاه ها و فدراسیون فوتبال باید در یک حرکت هماهنگ پای VAR را به فوتبال ایران باز کنند. چون این هم به سود داوران و هم به سود باشگاه ها است.

دیدگاه‌ها