کد خبر : 1724296 | 19 آذر 1399 ساعت 13:40 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

لغو دیدار فوتبال زنان در چین به دلیل رنگ مو

یک مسابقه فوتبال دانشگاهی زنان در چین به دلیل ممنوعیت استفاده از رنگ مو و استفاده چند بازیکن دو تیم از رنگ مو نیمه کاره تعطیل شد.

لغو دیدار فوتبال زنان در چین به دلیل رنگ مو

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های چینی گزارش دادند که یک مسابقه فوتبال دانشگاهی زنان در این کشور به دلیل استفاده بازیکنان دو تیم از رنگ مو لغو شده است. بازی دو تیم دانشگاه فوژو و دانشگاه جیمی که قرار بود در لیگ دانشگاهی زنان چین برگزار شد به این دلیل لغو شد.

 

گفته می‌شود بازیکنان دو تیم که موهای خود را به رنگهای دیگری به جز سیاه رنگ کرده بودند با توجه به قانون ورزشی این کشور که استفاده از رنگ موی مصنوعی را مجاز نمی‌داند سعی کرده بودند موهای خود را به رنگ سیاه در بیاورند ولی مسئولین برگزاری مسابقه متوجه شده و این بازی را لغو کردند.

 

1551802

 

چاینان مورنینگ پست در این باره نوشت: " قبل از مسابقه از حضور چندین بازیکن دو تیم در این بازی به دلیل نقض قانون جلوگیری شد. بر اساس این قانون بازیکنان فوتبال زنان نمی توانند موهای خود را رنگ یا فر بکنند".

 

بر اساس قانون مورد اشاره علاوه بر ممنوعیت استفاده از رنگ مو برای زنان، دانشجویان جوان فوتبالیست پسر هم حق ندارند موی خود را بلند کرده یا از مدلهای عجیب استفاده کنند.

 

البته قانونی که این رسانه های چینی به آن اشاره کرده اند قانونی سراسری نیست و تنها توسط اداره کل آموزش عالی استان فوجیان وضع شده و در این استان لازم الاجرا است.

 

 

دیدگاه‌ها