کد خبر : 1725078 | 23 آذر 1399 ساعت 11:36 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

مصاف خانوادگی شهرخودرو با آبی‌های پایتخت با انگیزه متفاوت

یک نسل استقلال، امروز روبه‌روی هم در مشهد

دیدار جذاب هفته ششم لیگ بیستم در حالی در شهر مشهد برگزار می شود که شاهد تقابل های جذابی در طول این دیدار خواهیم بود.

یک نسل استقلال، امروز روبه‌روی هم در مشهد 

به گزارش "ورزش سه"، امروز یکشنبه و در ورزشگاه امام رضا، شهرخودرو از ساعت ۱۵:۴۵ میزبان استقلال است. دیداری که به واسطه حضور سید مهدی رحمتی و کادر فنی تمام استقلالی اش، در واقع مصاف انبوهی از استقلالی های سابق مقابل یکدیگر است.


از پرویز مظلومی گرفته که ستاره دهه ۵۰ و ۶۰ استقلال بوده و سابقه سرمربیگری سرمربی شهرخودرو را نیز دارد تا صمد مرفاوی که دهه ۷۰ مهاجم اول آبی ها بود. همین طور سرمربی فعلی استقلال محمود فکری که با دو همبازی سابق خود یعنی محمد نوازی و علی سامره (دو دستیار رحمتی در شهرخودرو) رودرو خواهد شد. بازیکنان بازنشسته ای که سالیان طولانی در کنار هم بازی می کردند. به این جمع حنیف عمران زاده و آرش برهانی را باید اضافه کرد که با سرمربی فعلی شهرخودرو یعنی رحمتی، رفاقتی دیرینه دارند و تا همین چند سال پیش هم در کنار یکدیگر با لباس استقلال به میدان می رفتند. استقلالی هایی که هرکدامشان از ۱۱ آبی پوش دیدار امروز پرافتخارتر و محبوب تر هستند. از همین رو این رویارویی خاص که تقابل چند نسل از آبی پوشان را رقم زده است در کنار زمین از هیجان و توجه بیشتری برخوردار خواهد بود.


البته شهرخودرو در لیگ بیستم پوست اندازی داشته و تیم بسیار جوانی را وارد رقابت ها کرده و به همین دلیل در دیدار امروز و در غیاب فوتبالدوستان مشهدی با فراغ بال بیشتری وارد زمین خواهد شد چرا که کمترین فشاری روی بازیکنان این تیم برای نتیجه گرفتن مقابل پسران آبی نیست.

 

1553006


برخلاف میزبان، استقلال که در دو دیدار پیاپی مقابل پیکان و صنعت نفت آبادان نتوانسته به برتری دست پیدا کند، محکوم به پیروزی برابر رقیبی است که در تهران با سه گل مغلوب دیگر تیم بزرگ پایتخت شد. همین مساله موجب شده طرفداران استقلال توقع داشته باشند تیم محبوبشان، مشهد را با دست پر ترک کند چرا که بازی های سخت تر در راهند. موضوعی که کار جمع کردن امتیازات لازم برای قهرمانی آبی ها را بسیار مشکل خواهد کرد.
فارغ از بحث نتیجه، دیدار دو تیم چهارم و هفتم جدول رده بندی که فاصله امتیازی شان فقط یک امتیاز است، جدالی کاملا استقلالی است که شاید برای مربیان دو تیم، به نوعی حیثیتی هم محسوب شود. اتفاقی که بر جذابیت های مسابقه حساس هفته افزوده و همچنین قطعا انگیزه های شخصی نیمکت نشینان دو تیم را افزایش خواهد داد.


به خصوص آنکه فاصله دوستی و دلخوری در بین برخی از آنها، به ضخامت تار مویی است! بنابراین هر اتفاقی در کنار زمین می تواند مورد توجه قرار گیرد، درست مثل آن چیزی که در دیدار استقلال مقابل فولاد در خوزستان شکل گرفت. هرچند در نشست خبری پیش از دیدار، کادر فنی هر دو تیم سعی کردند شرایط را عادی و نرمال جلوه دهند و فکری و نوازی کاملا سنجیده درباره مسابقه صحبت کردند. با این حال اتفاقات غیرقابل پیش بینی درون زمین ممکن است باعث شود این رقابت تمام استقلالی حتی پس از سوت پایان مسابقه هم ادامه یابد.

دیدگاه‌ها