کد خبر : 1725350 | 24 آذر 1399 ساعت 12:58 | 59.9K بازدید | 0 دیدگاه

قواعد و سیدبندی قرعه‌کشی یک‌هشتم چمپیونزلیگ

در آستانه برگزاری قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ، مارکا نگاهی به برخی احتمالات در این قرعه‌کشی انداخته است.

قواعد و سیدبندی قرعه‌کشی یک‌هشتم چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز تا ساعاتی دیگر برگزار شده و دنیای فوتبال با کم و کیف برگزاری اولین مرحله حذفی بزرگترین رقابت باشگاهی فوتبال دنیا آشنا خواهد شد.

 

موفق‌ترین فوتبالهای اروپایی امسال فوتبال اسپانیا و آلمان است که هر کدام چهار نماینده در بین شانزده نماینده این مرحله دارند. سه تیم انگلیسی‌، سه تیم ایتالیایی، یک تیم فرانسوی و یک تیم پرتغالی شانزده تیم حاضر در این مرحله را تشکیل می دهند.

 

1553502

 

امروز در شهر نیون هشت تیمی که قهرمان گروه های خود شده اند قرعه کشی را به عنوان سید یک آغاز می کنند. بایرن مونیخ، رئال مادرید، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، دورتموند، یوونتوس و PSG هشت تیم سید یک هستند. مزیت این تیمها این است که بازی خود در این مرحله را با یکی از هشت تیمی برگزار می کنند که در گروه های خود دوم شده اند. از این گذشته بازی برگشت تیمهای سید یک در خانه خودشان برگزار می شود.

 

1553504

 

هشت تیم سید دو که در گروه های خود دوم شده اند اتلتیکو مادرید، مونشن گلادباخ، پورتو، آتالانتا، سویا، لاتزیو، بارسلونا و لایپزیش هستند.

 

یک استثنا این است که تیمهای یک کشور نمی توانند در این مرحله با هم روبرو شوند. به این ترتیب رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، بارسلونا و سویا نمی توانند در این مرحله با هم بازی کنند.

1553501

 

بر اساس قاعده دیگر تیمهای که در گروه های خود اول و دوم شده اند هم در این مرحله مقابل هم قرار نمی گیرند. برای مثال رئال مادرید در این مرحله با گلادباخ بازی نخواهد کرد، اتلتیکو مقابل بایرن قرار نخواهد گرفت، بارسلونا با یوونتوس دیدار نخواهد کرد و سویا مقابل چلسی نخواهد ایستاد.

 

1553503

 

برای نمونه اگر رئال مادرید را به عنوان یکی از تیمهای سید یک در نظر بگیریم با توجه به دو قاعده بالا رئالی‌ها در مرحله یک هشتم با یکی از تیمهای لاتزیو، پورتو، آتالانتا یا لایپزیش دیدار خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها