کد خبر : 1727323 | 04 دی 1399 ساعت 14:39 | 36.1K بازدید | 1 دیدگاه

انتخابات فدراسیون نه، می‌خواهم مربیگری کنم؛

خاطره هاشمیان از مربی‌ای که عاشقانه دوستش داشت

وحید هاشمیان خاطره جالبی را از دوران حضورش در بوخوم و فوتبال آلمان تعریف کرده است.

خاطره هاشمیان از مربی‌ای که عاشقانه دوستش داشت

به گزارش "ورزش سه"، وحید هاشمیان بازیکن سابق تیم ملی ایران و باشگاه های بوخوم و هانوفر آلمان، در یک گفتگوی زنده که با صفحه مرکز فرهنگی و برگزاری همایش‌های رایزن در اینستاگرام داشت، خاطره جالبی را از دوران حضورش در فوتبال آلمان تعریف کرده است. جایی که او یک روز از تمرین تیمش اخراج شد.


هاشمیان در این گفتگو در مورد تأثیر سرمربیان در فوتبالش گفت: هر مربی قطعا روی من تأثیری داشته است و من از زحماتشان تشکر می کنم. من با اکثر آنها در ارتباط هستم. اما نفر اولی که من را وارد فوتبال کرد، روی فوتبال من خیلی تأثیر داشت. من یک روز در یک زمین هندبال که بر روی آسفالت برگزار می شد، حاضر شدم و در آنجا فوتبال بازی کردیم. یک نفر پیش من آمد و گفت اگر به تیم باشگاهش بروم، دو سال دیگر در تیم ملی بازی می کنم.


او ادامه داد: من در ابتدا حرف های او را باور نکردم. با خودم گفتم من روی آسفالت بازی کرده ام و ایشان فوتبال روی چمن من را ندیده اند. اما ایشان آقای رحیم حدادزرین یکی از بااخلاق ترین مربیان پایه ایران بود که همیشه در سایه قرار گرفت. ما مربیان خوب زیادی داشتیم که در سایه قرار گرفتند و چون با مطبوعات در ارتباط نبودند، دیده نشدند.

 

1556548

 


هاشمیان خاطره ای را از حضورش در آلمان تعریف کرد و گفت: پیتر نویرور مربی بود که من بیشترین گل های باشگاهیم را در زمان حضور ایشان به ثمر رساندم و هر زمان که مربی من بود، موتور گلزنی من نیز شروع می شد، در دو مقطع در تیم های بوخوم و هانوفر زیر نظر ایشان بودم.


او گفت: بعضی مواقع سرمربیان، باید روانشناسان بزرگی باشند. زمانی که در بوخوم بودم، با تیمی در بوندس لیگا بازی داشتیم که نام تیم حریف را به خاطر نمی آورم. قرار بود در آن دیدار، من بازی کنم. چرا که در ارنج و تمریناتی که مربیان در طول هفته انجام می دهند، شما می فهمید که در روز بازی در ترکیب اصلی حضور دارید یا خیر.


وی ادامه داد: روز قبل از بازی در دیدار درون تیمی من جزو تیم اصلی بودم ولی در روز مسابقه من در ترکیب اصلی تیم حضور نداشتم و به میدان نرفتم. من در آن زمان بازیکن منظمی بودم و به دنبال حاشیه سازی نبودم ولی به هر حال آن زمان سن کمی داشتم و آدم لجبازی بودم. 


او گفت: ما بازی را بردیم و در اولین جلسه تمرینی بعد از بازی، با سرمربی تیم لجبازی کردم. در بازی درون تیمی، فقط راه می رفتم و مربی هر حرفی که می زد، به او گوش نمی دادم. بالاخره بعد از گذشت 30 دقیقه از تمرین، سرمربی تیم من را از تمرین اخراج کرد و به من گفت لباس هایت را بپوش و از تمرین برو بیرون. من هم کمی لجباز بودم و دوش گرفتم و تمرین را ترک کردم.


هاشمیان ادامه داد: پس از پایان تمرین، تا فردای آن روز مدام به این مسئله فکر می کردم که قرار است چه اتفاقی برای من رخ دهد. آیا مرا به تمرینات تیم دوم می فرستند یا کلا از باشگاه اخراج می کنند؟ لحظات سختی گذشت و خیلی دلهره داشتم که چه اتفاقی رخ می دهد.


او گفت: همیشه جزو نفرات اول بودم که در تمرین حاضر می شدم ولی آن روز چون اضطراب زیادی داشتم، زودتر از همیشه به سر تمرین رفتم و جلوی در ورودی، با آقای پیتر نویرور روبرو شدم. به همدیگر سلام کردیم و او به من گفت برو لباس هایت را بپوش و بیا که با تو کار دارم. خوشحال شدم و با خودم گفتم پس قصد ندارند اخراجم کنند.


مربی تیم ملی ایران گفت: بعد از اینکه لباس هایم را پوشیدم، آقای نویرور به من گفت بابت حرکت دیروزم از تو معذرت خواهی می کنم. من نباید به تو می گفتم که از تمرین تیم بیرون برو. من همانجا فهمیدم که ایشان خیلی سرمربی باهوشی است. چرا که او می دانست من در تیم بوخوم تنها هستم و بعد از یک فصل سخت، به تیم جدیدی آمده ام و اگر من را اخراج می کردند، فوتبال من نابود می شد.


او گفت: او در این زمینه تجربه داشت و یک انسان روانشناس بود. می خواهم بگویم که همیشه زورگویی، قلدری و جذبه داشتن نتیجه نمی دهد. او از من معذرت خواهی کرد. وقتی که سرمربی تیم این حرکت را انجام داد، من در شوک فرو رفته بودم. با خودم گفتم تا آخرین قطره وجودم برای این مربی می جنگم. 


هاشمیان ابراز کرد: گل های خیلی مهمی برای بوخوم زدم چرا که این مربی یک کار بسیار بزرگی کرد و این کار بزرگ به من آموخت که همیشه با تندی و جریمه کردن نمی توان کسی را راهنمایی کرد و با حرکات برعکسش نیز می توان تأثیرگذار بود. به همین دلیل خاطرات خوبی از آقای پیتر نویرور دارم و ایشان هنوز هم در روزهای تولدم به من پیام می دهند.

 

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام خواهد کرد یا خیر، گفت: هنوز نمی‌خواهم کار مدیریتی کنم و قصد دارم به مربیگری در فوتبال ادامه دهم.

دیدگاه‌ها