کد خبر : 1727337 | 04 دی 1399 ساعت 18:39 | 43.9K بازدید | 7 دیدگاه

لباس مدعی بر تن آبادانی‌ها؛

صنعت نفت 2- تراکتور 1؛ خودی به تراکتور زد!

نفت آبادان توانست با گلزنی مدافع حریف، دیدار حساس هفته هشتم را با پیروزی پشت سربگذارد و به بالای جدول صعود کند .

صنعت نفت 2- تراکتور 1؛ خودی به تراکتور زد!

به گزارش "ورزش سه" دیدار حساس هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر بین دو تیم نفت آبادان و تراکتور تبریز می‌رفت تا با نتیجه تساوی 1 بر 1 خاتمه یابد اما در ثانیه‌های پایانی نیمه دوم با ارسال بیت سعید همه‌چیز تغییر یافت تا آبادانی ها هر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنند.


 این دیدار در نیمه اول با توجه به گل زودهنگام نفت بسیار سریع دنبال شد اما پس از گل تساوی عباس زاده در دقایق تلف‌شده نیمه اول دو تیم کاملاً جنبه احتیاط را در نیمه دوم رعایت کردند و از همین رو نیمه دوم کیفیت و سرعت بازی قابل‌مقایسه با نیمه اول نبود.


درحالی‌که هر دو تیم به کسب یک امتیاز از این بازی قناعت کرده بودند این هادی محمدی مدافع تراکتور بود ارسال مواج بیت سعید را به گل تبدیل کرد تا این بازی با نتیجه 2 بر ا به پایان برسد و نفت به بالای جدول صعود کند


با این پیروزی نفتی‌ها از 8 بازی صاحب 14 امتیاز و در همسایگی گل گهر و تنها با تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفتند و از طرفی تراکتور با این شکست تلخ با همان 12 امتیاز در رده 5 جدول رده‌بندی حضور دارند.

 

 

 

هفته هشتم لیگ برتر
صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز
پنجشنبه 4 دی 1399 ساعت 16:45
آبادان - ورزشگاه تختی
داوران: پیام حیدری- فرهاد مروجی – محسن بابایی- سید علی اصغر مومنی ناظر: مسعود مرادی

 

 

کارت زرد:

 
رضا خالقی فر (4) نفت آبادان

مهدی حنفی (18) نفت آبادان

طالب ریکانی( 43) نفت آبادان

اشکان دژاگه (74)  تراکتور تبریز

حامد فلاح زاده( 75) نفت آبادان

امین اسدی( 87) تراکتور

اکبر ایمانی (88) تراکتور

 

 

 ترکیب صنعت نفت آبادان :
حامد فلاح زاده، محمدئ طیبی، محمد اهل شاخه، حسین ساکی،عبدالله ناصری، مهدی حنفی ، محمد رضا غبیشاوی، حسن بیت سعید(۹۵- سید فاخر تهامی) ، محمد حسین زواری ( 45 -مهدی زبیدی)، طالب ریکانی(۹۵- علی آل‌کثیر)،رضا خالقی فر (71- احمد شریعت زاده) 

سرمربی : سیروس پور موسوی

 

 

ترکیب تراکتور تبریز:
محمدرضا اخباری، هادی محمدی، وفا هخامنش، میلاد فخرالدینی ( 64- محمد قنبری)، میثم تیموری، اکبر ایمانی، حمید بوحمدان، احسان حاج صفی (86- عکاشه حمزاوی)، مهدی تیکدری، اشکان دژاگه ( 78 - سعید مهری) و محمد عباس زاده( 78- امین اسدی)

سرمربی : مسعود شجاعی

 

 

 

شرح گل :

 


صنعت نفت  آبادان 1 تراکتور 0 ( دقیقه -4 رضا خالقی فر) :در شرایطی که همه تصور می کردند که نفتی ها قرار است خطای فخر الدینی  روی بیت سعید  را به صورت ضربه ایستگاهی کار کنند،  طالب رایکانی با زرنگی هر چه تماتر خالقی فر را در شرایط بسیار خوبی دید و او را با پاسی دقیق تک به تک کرد و این مهاجم با تجربه با ضربه ای بیرون پا توانست دروازه اخباری را باز کند.

 

صنعت نفت آبادان 1 تراکتور تبربز 1 :  ( دقیقه 47-  محمد عباس زاده): درحالی که در دقایق پایانی نیمه اول را سپری می کردیم  میلاد فخرالدینی با ارسال مناسب محمد عباس زاده را دید  تا این مهاجم با یک ضربه بسیار دقیق سمت مخالف فلاح زاده را نشانه رود و به این ترتیب دروازه نفت آبادان را باز کند.

 

نفت آیادان 2 -تراکتور تبریز 1 ( دقیقه 92 - گل بخودی-هادی محمدی ) :ارسال مواج حسن بیت سعید  از بالای سراخباری عبور کرد و در دهانه دروازه می رفت تا مهدی  حنفی را در موقعیت گلزنی قراردهد اما زودتر از او هادی محمدی مدافع تراکتور بود که دروازه تیم خود را گشود تا نفتی ها سه امتیاز این بازی را تا  به این جا از آن خود کنند .

 

 

 

شرح بازی:


 زیرکی بازیکنان نفت آبادان باعث شد تا خیلی زودتر از آنچه تصور میشد، گل اول این دیدار را شاهد باشیم و درعین حال  همین امر باعث شد نیمه اول جذابی را به پشت سر بگذاریم. بعد از گل زود هنگام نفت توسط خالقی فر، بازیکنان تراکتور سراپا روی دروازه نفت حمله ور شدند تا پس از دست دادن چند فرصت خوب گلزنی در اوقات تلف شده نیمه اول، به وسیله گلزن شمالی خودشان عباس زاده به گل برسند، تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

نیمه دوم در شرایطی دنبال شد که گل دقایق پایانی عباس زاده در نیمه اول باعث شد تا تراکتور دست از حملات بی‌محابا بردارد و از طرفی نفتی‌ها نیز در نیمه دوم چندان بی‌گدار به آب نمی‌زدند و به همین خاطر در این نیمه بازی کاملاً بدون موقعیت خاصی دنبال می‌شد. اما در آخرین دقایق بازی ارسال عجیب بیت سعید کاملاً معادلات این بازی را تغییر داد تا هادی محمدی مدافع تراکتور به‌اشتباه دروازه اخباری را باز کند و به این ترتیب حساب بازی دو بر یک به سود نفت آبادان تغییر یافت. نفتی‌ها  که سه امتیاز حساس را از این جدال سخت به‌حساب خودشان واریز کردند حالا با 14 امتیاز در همسایگی گل گهر در صدر جدول قرار گرفتند و در عین حال نشان دادند در زمین خود به هیچ تیم باج نخواهند داد.

 

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 10:  سانتر از داخل محوطه جریمه توسط بیت سعید، در تیر دوم نصیب ریکانی شد اما او با ضربه سری خودخواهانه باعث شد موقعیت بسیار خوب نفت از دست برود.
دقیقه 12: سانتر اشکان دژاگه از سمت راست روی سر محمد عباس زاده فرود امد اما ضربه سر او با بدشانسی به تیر افقی دروازه خورد و خطر از بیخ گوش نفت عبور کرد.

دقیقه 19: ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی با اختلافی نسبتا زیاد از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه 20: در پی یک ارسال توسط تیکدری به داخل محوطه جریمه نفت، در یک رفت و برگشت به دژاگه رسید اما ضربه محکم او دقت لازم را نداشت و توپ با فاصله ای زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 23: حامد فلاح‌زاده با واکنش دیدنی و دراز کردن پا شوت مهدی تیکدری را در موقعیت تک به تک دفع کرد و در ریباند هم این دروازه‌بان باتجربه اجازه نداد احسان حاج‌صفی گلزنی کند و شوت پُرقدرت او را با عکس‌العمل تماشایی راهی کرنر کرد تا دروازه صنعت نفت بسته بماند و جدی‌ترین موقعیت تراکتور از دست برود.

دقیقه30: ارسال کرنر از سمت راست  توسط حاج صفی با دخالت فلاح زاده در تیر دوم به اکبر ایمانی رسید اما ضربه بی دقت او فضای بالای دروازه نفت را شکافت تا نتیجه همان یک بر صفر به سود نفتی ها باقی بماند.

دقیقه 31: ارسال بلند طولی به داخل محوطه جریمه صنعت نفت، روی سر میقم تیموری فرود آمد و ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه فلاح زاده به اوت رفت.

دقیقه 45: نفوذ بسیار خوب ساکی با سانتر بسیار دقیق او در دهانه دروازه تراکتور همراه شد و در ادامه حسن بیت سعید با ضربه سر می توانست دروازه اخباری را باز کند اما این مهم حاصل نشد.

دقیقه 51: ارسال از سمت چپ میثم تیموری می رفت تا عباس زاده را صاحب توپ کند اما مدافعان نفت اجازه ندادند.

دقیقه 52: پاس زیبای اشکان دژاگه در داخل محوطه جریمه به میثم تیموری رسید اما ضربه او دقت لازم را نداشت و با اختلاف روانه اوت شد.

دقیقه60: شوت محکم و روپای محمدرضا غبیشاوی از فاصله ای بسیار دور را محمد رضا اخباری با واکنشی مناسب به کرنر فرستاد.

دقیقه 61: ارسال کرنر از سمت راست  توسط بیت سعید با ضربه سر مهاجمان نفت همراه شد اما در میانه راه  دخالت عباس زاده اجازه گلزنی را از آبادانی ها گرفت  تا نتیجه همان 1 بر 1 مساوی باقی بماند.

دقیقه 84: ضربه از زاویه بسته شریعت زاده را اخباری با واکنشی به کرنر فرستاد.

دقیقه 86: سانتر حسین ساکی به دهانه دروزه می رفت تا با دخالت مهاجمان نفت تبدیل به گل شود اما خروج به موقع اخباری و مشت او مانع رسیدن توپ به بازیکنان نفت شد.

 

 

بهترین بازیکن: حسن بیت سعید


حسن بیت سعید در طی 90 دقیقه بارها مدافعان تراکتور را اذیت کرد و در کل بازی بسیار مؤثری را از خود به نمایش گذاشت. درحالی‌که همگی به کسب تک امتیاز در این بازی رضایت داده بودند این بازیکن باتجربه بازهم از سمت راست نفوذ کرد و با ارسالی عجیب باعث شد تا هادی محمدی دروازه خود را باز کند تا به‌جای تک امتیاز سه غیرحرفه‌ای شیرین به‌حساب نفت آبادان واریز شود.

 

 

اتفاق ویژه:


اتفاق ویژه این دیدار گلزنی دو مهاجم بابلی (خالقی فر) و قائم‌شهری (عباس زاده) بود که به‌نوعی می‌توان این دیدار را به دربی مهاجمان شمالی تشبیه کرد که اتفاقاً هر دو نیز در این دیدار گلزنی کردند.
همچنین تعویض اشکان دژاگه و احسان حاج صفی در دقایق پایانی بازی بود که بعد از خروج این دو بازیکن گل دوم نفت آبادان هم به ثمر رسید.
اشکان دژاگه که یک کارت زرد داشت می‌توانست یک کارت زرد دیگر هم بگیرد و از بازی اخراج شود اما داور این دیدار ترجیح داد کارت زرد دوم را به او ندهد و به یک تذکر اکتفا کرد که همین تصمیم اعتراضات زیادی از سوی نیمکت نفت آبادان را به همراه داشت.

دیدگاه‌ها