کد خبر : 1727386 | 04 دی 1399 ساعت 22:13 | 28.8K بازدید | 1 دیدگاه

مزیت کاتالان؛ هیچکس مثل بارسا گل نمی‌زند

با اینکه بارسلونا فصل را خوب شروع نکرده و با انتقادات زیادی مواجه است ولی تیم کومان در فاز تهاجمی عملکردی عالی داشته است.

مزیت کاتالان؛ هیچکس مثل بارسا گل نمی‌زند

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان سرمربی بارسا تقریبا در پایان هر بازی وقتی در کنفرانس خبری حاضر می شود به خبرنگاران می گوید که تیمش باید در مقابل دروازه حریفان موثرتر عمل کند. شاید به همین علت است که بسیاری از ناظرین بیرونی در انتقادهای خود از بارسلونا ناکارآمدی در زمان حمله را به عنوان یک نقطه ضعف بارسای کومان مطرح می کنند. اما واقعیت چیز دیگری است.

 

1556622

 

در واقع عملکرد تهاجمی بارسا به خصوص در لالیگا عالی بوده است. در فصل جاری لیگ اسپانیا 12 بازیکن بارسلونا گلزنی کرده اند و بارسا از این حیث بهترین آمار لالیگا را در اختیار دارد. بتیس و وایادولید با 11 گلزن تا اینجای فصل بعد از بارسا ایستاده اند. برای مقایسه به این توجه کنید که در تیمهایی مثل کادیز، آیبار و الچه تا این لحظه تنها 6 بازیکن پای شان به گلزنی باز شده است.

 

اگر این آمار را به لیگ قهرمانان هم تسری بدهیم در لیگ قهرمانان دو بازیکن دیگر هم برای بلوگرانا گلزنی کرده اند. یعنی تا اینجای فصل 14 نفر از بازیکنان بلوگرانا برای تیم شان موفق به گلزنی شده اند. بارسا تا اینجای فصل 44 گل به ثمر رسانده که 3 گل توسط بازیکنان حریف وارد دروازه خودشان شده است. در نتیجه 41 گل بارسلونا توسط 14 بازیکن این تیم زده شده است. بارسلونا 14 بازی در لالیگا و 6 بازی در لیگ قهرمانان انجام داده است. مقایسه همه این آمارها نشان می دهد که شاگردان کومان در فاز تهاجمی اصلا عملکرد بدی نداشته اند.

 

1556623

 

البته از این 41 گل بارسلونا بیشترین سهم در اختیار ستاره بزرگ تیم لیونل مسی بوده که به تنهایی 10 بار برای بارسا گلزنی کرده است. بعد از او گریزمان، بریث‌ویت و آنسو فاتی با 5 گل بهترین گلزنان بارسا بودهاند. دمبله با 4 گل، کوتینیو با 3 گل، پدری با دو گل در رتبه های بعدی ایستادهاند. بارسا هفت بازیکن تک‌گله هم داشته است که عبارتند از: دست، دی یونگ، پیکه، سرخی روبرتو، آراوخو، جوردی آلبا، و لنگله.

 

 

دیدگاه‌ها