کد خبر : 1727621 | 06 دی 1399 ساعت 11:03 | 24.1K بازدید | 1 دیدگاه

چندمین تلاش برای عبور از ورزشگاه به مجموعه؛

سپاهان طرح آزادی را از غرب تهران به اصفهان برد

مسئولان شرکت فولاد مبارکه که به تازگی مالکیت ورزشگاه نقش جهان به صورت رسمی به آنها سپرده شده، به دنبال رسیدن به هدفی هستند، که این مجموعه سی سال پیش با رویای آن کلنگش در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قوه مجریه به زمین زده شد.

سپاهان طرح آزادی را از غرب تهران به اصفهان برد

به گزارش ورزش سه، ورزشگاه نقش جهان یکی از پیرترین ورزشگاه‌های کشور با قدمتی ٣٠ ساله به شمار می رود و در مهر ماه سال ١٣٩۵ پس از نزدیک به یک دهه در فاز دوم و با امکانات بیشتر مورد بهره برداری قرار گرفت.  


این مجموعه ورزشی که چشم‌انداز بلندی برای آن متصور می‌شدند، اما همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و حالا که مالکیت آن از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به شرکت فولاد مبارکه واگذار شده، به نظر می‌رسد روند توسعه را با پیشرفت سریع‌تری طی کند و از حالت تک بعدی که فقط به برگزاری مسابقات فوتبال اختصاص دارد، خارج شود. 


در حال حاضر مهم ترین معضلات این مجموعه، بخش بیرونی ورزشگاه است؛ متناسب نبودن مسیرهای ورودی، خاکی بودن پارکینگ‌ها که گرد و خاک زیادی در بازی‌های پرترافیک ایجاد می‌کند، عقیم ماندن سایر طرح‌های عمرانی مربوط به رشته‌های ورزشی دیگر، یکی بودن مسیر ورود مقامات اجرایی و خبرنگاران و .... از مهم‌ترین مشکلات این مجموعه ١٣٠٠ هکتاری است که از ابتدای تأسیس در قالب دهکده المپیک طرح ریزی شده بود و قرار بود مجموعه ورزشی آزادی ثانی، البته با امکانات بیشتر در اصفهان باشد.  

 

1556976

مسئولان باشگاه سپاهان صبح روز پنج شنبه هفته گذشته در حال بازدید از مجموعه ورزشی آزادی.


این طرح که کلنگ آن در اواخر دهه شصت و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی به زمین زده شد، هنوز پس از پایان عمر سه رئیس جمهور دیگر که روی هم رفته نزدیک به سه دهه اداره حکومت کشور را برعهده داشته‌اند، به سرانجام نرسیده و حالا شاید با تغییر مالکیت و ورود مستقیم شرکت فولاد مبارکه سپاهان که در مرحله دوم بازسازی نیز نزدیک به ۵٠ میلیارد تومان برای بهره برداری از این ورزشگاه هزینه کرده بود، به سرانجام برسد و نقش جهان که قرار بود یک مجموعه ورزشی مدرن و شکیل در کشور و اصفهان باشد، شکل آبرومندانه‌ای به خود بگیرد و رویای میزبانی از بازی‌های بین‌المللی نیز در آن محقق شود. 


در همین راستا صبح پنج شنبه هفته‌ای که گذشت، مسئولان باشگاه سپاهان در حضور قدرت الله سیف رئیس این مجموعه، از بخش‌های مختلف آن نظیر استادیوم ١٢ هزار نفری و جاده تندرستی دیدن کردند و با توجه به مشکلاتی که چمن ورزشگاه نقش جهان طی چهار سال اخیر به خصوص در فصل تابستان داشته، در مورد چگونگی نگهداری و آماده سازی چمن ورزشگاه آزادی اطلاعات کسب کردند. 

 

1556983


البته که مجموعه ورزشی آزادی نیز در حال حاضر یک مجموعه پیر و فرسوده به شمار می‌رود و معضلات زیادی در آن در اولین بازدید به وضوح قابل رویت است، ولی اما وقتی بحث بر سر شیوه طراحی این مجموعه باشد، هنوز هم پس از نزدیک به ۴٠ سال، سرآمد مجموعه‌های ورزشی بهره برداری شده در کشور به شمار می‌رود. 


محمدرضا ساکت پس از یک دهه حضور در رأس پست‌های مدیریتی فوتبال ایران، حالا بار دیگر به سپاهان بازگشته و بسیاری از هواداران این باشگاه امیدوار به تکرار روزهای طلایی دهه هشتاد هستند. نقش جهان در دوره اول مدیریت محمدرضا ساکت در سپاهان بود که برای افزایش ظرفیت ۴٠ هزار نفری به فاز دوم رفت و طبقه دوم به آن اضافه شد و ظرفیتی ٧۵ هزار نفری پیدا کرد. حالا با حضور دوباره ساکت شاید فاز سوم و نهایی نقش جهان به چیزی که از ابتدا برای آن تصور شده بود، نزدیک شود؛ رویایی که سال‌ها مدیران مختلف در کشور و استان اصفهان وعده‌اش را داده‌اند ولی پس از سه دهه هنوز عملی نشده است.

دیدگاه‌ها