کد خبر : 1727807 | 07 دی 1399 ساعت 10:28 | 102.9K بازدید | 8 دیدگاه

از بودیمیر و کالدرون تا پنجره زمستانی؛

پرسپولیس پاداش آسیایی را آتش می‌زند!

مدیران پرسپولیس فرصت این را دارد تا با پاداش آسیایی اش، وضعیت این باشگاه را به کلی تغییر دهند.

پرسپولیس پاداش آسیایی را آتش می‌زند!

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس برای دومین بار در سه سال اخیر به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید تا دوباره درآمدزایی هنگفتی از این رقابت ها داشته باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با صعود به بازی نهایی ۸۱۰ هزار دلار به جیب زدند و ۲ میلیون دلار هم بابت کسب مدال نقره به دست آوردند تا در مجموع ۲.۸۱ میلیون دلار داشته باشند.

 

البته از درآمد فینال احتمالا ۵٪ برای تخصیص به خیریه کسر می‌شود و از مبلغ کلی پاداش نیز تمام جرایم انضباطی تیم پرسپولیس و بازیکنان این تیم کسر خواهد شد تا رقمی در حدود ۲.۶ میلیون دلار به باشگاه پرسپولیس برسد؛ رقمی که می‌تواند این باشگاه را نجات دهد.

 

باشگاه پرسپولیس سه روز پیش با ارسال نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین تکلیف این پاداش اقدام کرد اما مشخص نیست که ای اف سی دقیقا چه زمانی رقم نهایی را اعلام می‌کند. همچنین باتوجه به محدودیت های بانکی ایران، تصور این که پرسپولیس بدون دردسر پاداش خود را دریافت کند، غیرممکن به نظر می‌رسد. اما به هر حال سرخ ها اکنون این رقم را به صورت بالقوه در چنگ خود می‌بینند.

 

1555075

 

* بودیمیر، مهم ترین طلبکار باشگاه پرسپولیس


مهاجم کروات تیم فوتبال پرسپولیس مهم ترین طلبکار این باشگاه محسوب می‌شود. او تنها یک نیم فصل پیراهن سرخپوشان را برتن کرد اما به دلیل عدم پرداخت مطالباتش به فیفا شکایت کرد و حالا حکم ۴۷۵ هزار یورویی علیه قرمزها دارد که دو بار سود سالیانه ۵٪ نیز به آن اضافه شده و حالا معادل ۶۲۰ هزار دلار است. در واقع پرسپولیس باید ۲۲٪ از پاداش آسیایی اش را به بازیکنی بدهد که تنها دو گل برای این تیم به ثمر رساند.

 

* ۲۰ درصد از پاداش برای گابریل کالدرون


سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس که یک نیم فصل هدایت قرمزها را برعهده داشت، دومین طلبکار این تیم محسوب می‌شود. او در دوره محمدحسن انصاری فرد دومین قسط از قراردادش که ۳۰۰ هزار دلار بود را نگرفت و همچنین در دریافت ۲۸۰ هزار دلار پاداش هم ناکام بود تا حالا حکم ۵۸۰ هزار دلاری علیه پرسپولیس بگیرد. جالب است که سرمربی موفق قرمزها که این تیم را قهرمان نیم فصل کرد، طلبی کمتر از طلب بودیمیر دارد.

 

1509227

 

* بدهی به مربیان اسپانیایی؛ ۱۶۵ هزار دلار 


دو دستیار گابریل کالدرون هم علیه پرسپولیس حکم گرفته‌اند اما رقم دریافتی آن ها زیاد نخواهد بود. خواکین که به مغز متفکر کادرفنی پرسپولیس شهره بود رقم ۹۰ هزار دلار را از پرسپولیس می‌گیرد و ۷۵ هزار دلار هم به والنسیا مربی بدنساز این تیم خواهد رسید.

 

* پرسپولیس با این ۳۳ میلیارد چه می‌کند؟


با کسر هزینه خیریه، احکام انضباطی، بدهی به بودیمیر، کالدرون و دستیاران او، پرسپولیس همچنان رقم قابل توجهی را در اختیار خواهد داشت. البته باید توجه کرد که پاداش پرسپولیس به این زودی ها واریز نمی‌شود و آن ها باید فکری به حال بدهی های دلاری و یورویی خود کنند.

 

اما با این حال پرسپولیسی ها بیش از ۱.۲ میلیون دلار خواهند داشت که این رقم مصرف داخلی خواهد داشت. دو سال پیش مدیریت وقت باشگاه، مبالغ خارج از قرارداد را به کادرفنی، بازیکنان و اعضای تیم و باشگاه پرداخت کردند که اقدام نامعقولی به نظر می‌رسید. حالا اما سمیعی و شکوری فرصت این را دارند تا با این ۳۳ میلیارد بخش بزرگی از قرارداد بازیکنان را بپردازند و همچنین حضوری قدرتمندانه در نقل و انتقالات زمستانی داشته باشند.

 

به نظر شما پرسپولیس با این رقم دو میلیون و ۸۱۰ هزار دلاری چه خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها