کد خبر : 1727866 | 07 دی 1399 ساعت 15:13 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

AFC جام ملت های نوجوانان و جوانان را برگزار نمی کند

کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از تصمیم فیفا مبنی بر لغو جام جهانی نوجوانان و جوانان در سال 2021 به بهانه ویروس کرونا واکنشی از خود نشان نداده است.

AFC جام ملت های نوجوانان و جوانان را برگزار نمی کند

به گزارش "ورزش سه"، در چنین شرایطی بیشتر فدراسیون های ملی از کنفدراسیون فوتبال آسیا انتظار دارند دست کم بازی های جام ملت ها در این دو رده سنی را برگزار کند. بر اساس اعلام قبلی قرار است جام ملت های نوجوانان در بحرین و جام ملت های جوانان در ازبکستان برگزار شود که تاریخ برگزاری بازی های جوانان از 13 تا 30 اسفند تعیین شده است. خبرهای تایید نشده حکایت از این دیدار به احتمال قوی برنامه این دو تورنمنت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم لغو خواهد شد؛ به این بهانه که جام ملت ها به بهانه انتخاب تیم ها برای حضور در جام جهانی برگزار می شود و وقتی قرار باشد جام جهانی برگزار نشود برگزاری جام ملت ها توجیهی ندارد. مهم تر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری بازی های نوجوانان و جوانان درآمدی کسب نمی کند و هزینه هایی هم برای AFC در پی دارد و در چنین شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بدش نمی آید یکی دو سالی به بهانه ی کرونا از هزینه برگزاری چنین مسابقاتی خلاص شود و پیش تر هم چند تورنمنت مهم را به بهانه کرونا لغو کرده است.

 

جام جهانی نوجوانان و جوانان هر دو سال یک بار برگزار می شود. بر اساس اعلام فیفا این مسابقات در سال 2021 برگزار نمی شود. اما در سال 2023 جام جهانی نوجوانان در پرو و جام جهانی جوانان در اندونزی برگزار می شود. تیم های نوجوانان و جوانان ایران تیم های راه یافته به مرحله نهایی جام ملت ها بودند.

دیدگاه‌ها