کد خبر : 1728103 | 08 دی 1399 ساعت 18:25 | 159.2K بازدید | 14 دیدگاه

صعود به نیمه نهایی میزبانی جام 2027؛

رقابت ایران با رقبای ترسناک!

رقابت بین چهار کشور برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2027 جدی تر از قبل شده است.

رقابت ایران با رقبای ترسناک!

 

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا، امروز راهنمای جامع نامزدهای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 برای چهار انجمن عضو این نهاد که خواهان میزبانی این تورنمنت هستند را منتشر کرد؛ فدراسیون فوتبال هند، فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال قطر و فدراسیون فوتبال عربستان سعودی.

 

ای اف سی همچنین اعلام کرد فدراسیون فوتبال ازبکستان اعلام کرده از بین نامزدهای میزبانی این دوره انصراف داده و بدین ترتیب از روند انتخاب برای جام ملت های آسیا خارج خواهد شد. روند اعلام بسته پیشنهاد داوطلبان میزبانی در فوریه سال 2020 آغاز شده و حالا به پایان رسیده است. برای دسترسی به این راهنماهای پیشنهادی می توان به سایت فدراسیون کشورهای مذکور مراجعه کرد.

 

1557634

 

آخرین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در امارات متحده عربی در سال 2019 موید تغییری عمده در فوتبال در آسیا بود. بعد از تصمیم مفید افزایش تعداد تیم ها از 16 به 24 تیم، شاهد شکسته شدن رکورد پخش مسابقات در رسانه های دیجیتال و تعداد بینندگان تلویزیونی بودیم.

 

روابط عمومی فدراسیون چین که در کنگره فوق العاده ای اف سی در پاریس در ژوئن 2019، به عنوان میزبان مسابقات آینده جام ملت های آسیا در سال 2023 انتخاب شد، حالا به دنبال ادامه میراث آخرین دوره در امارات و تبیین معیارهای جدید برای دوره سال 2027 خواهد بود.

 

گرچه در بسیاری از محافل به نظر می رسد با توجه به زیرساخت های فوتبال ایران و شرایط بغرنج برخی استادیوم ها این کشور شانس چندانی برای پیروزی در این مناقصه ندارد، اما به نظر می رسد حداقل از سوی ای اف سی چنین نگاهی وجود نداشته و ممکن است ایران از شانس خوبی برای کسب میزبانی در جام ملت های 2027 برخوردار باشد.

 

1557685

 

بی تردید در صورت پیروزی ایران در این رقابت ها، در این فرصت شش ساله امکان رفع بسیاری از نواقص و مشکلات ورزشگاه ها وجود داشته و می توان در این زمان خوب، باعث ایجاد تحول بزرگی در بخش سخت افزاری در فوتبال شد.

 

همانگونه که دو سال قبل شاهد بودیم، بخش قابل توجهی از مشکلات استادیوم آزادی هنگام برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما برطرف شد و در مجموع شاهد میزبانی قابل قبولی از سوی ایران بودیم. حالا ممکن است در صورت پیروزی در رقابت میزبانی جام ملت ها، این تغییرات در فرمتی گسترده تر و در بسیاری از نقاط کشور صورت گیرد.

دیدگاه‌ها