کد خبر : 1728251 | 09 دی 1399 ساعت 15:33 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

طلای لندن را همانجا می‌گرفتم، مسیر زندگی‌ام عوض می‌شد

قاسمی: با مدال المپیک 600 هزار تومان حقوق می‌گیرم

آزادکار سابق تیم ملی که مدال برنزش در المپیک لندن به خاطر دوپینگ رقیب روسی به طلا تبدیل شد.

قاسمی: با مدال المپیک 600 هزار تومان حقوق می‌گیرم

به گزارش "ورزش سه"، کمیل قاسمی، دارنده دو مدال المپیک در سنگین وزن کشتی آزاد که به خاطر دوپینگ رقبایش در المپیک لندن مدال برنزش به طلا تبدیل شده، مهمان برنامه فرمول یک بود. او درباره دوپینگ گسترده روس ها گفت: مثبت شدن نمونه های دوپینگ ورزشکاران روسی و کشورهای اطراف آن نشان می دهد که آنها 7، 8 سال از علم دوپینگ دنیا جلو هستند. البته از طرف دیگر این موضوع نشان از نفوذ روس ها در ورزش دنیا دارد.


وی درباره اینکه چقدر تفاوت گرفتن مدال طلای المپیک در همان زمان مسابقه و با الان وجود دارد، افزود: قطعا گرفتن مدال در آن جو خیلی تفاوت داشت. من دو بار رفتن روی سکوی المپیک را تجربه کردم و به نظرم یک حس وصف ناشدنی است، اما گرفتن مدال طلا و ایستادن روی سکوی قهرمانی حس دیگری دارد. حتی گرفتن طلای المپیک در سال 2012 می توانست مسیر زندگی مرا هم تغییر دهد. با این حال طلای المپیک هر زمانی که باشدف مهم است و در تاریخ ثبت می شود.


ملی پوش سابق کشتی آزاد درباره جوایز قهرمانان عنوان کرد: در هر دوره المپیک 4 سال یک بار برگزار می شود، شاید مدال آوران به اندازه انگشتان دو دست هم نباشند. در المپیک ریو از 80 میلیون ایرانی فقط 8 نفر بودیم که توانستیم روی سکو برویم. حتی به نظرم جایزه 300 سکه ای برای قهرمان المپیک هم کافی نبود؛ نسبت به زحماتی که 4 سال متحمل شده. من به خاطر برنز المپیک لندن 600 هزار تومان حقوق می گیرم که آن را هم گاهی اوقات واریز نمی کنند.

 


کمیل قاسمی درباره اقدامات خیرخواهانه خود در کنار رسول خادم گفت: رسول خادم سعی می کند در سایه کارهایش را انجام دهد، اما تاثیرگذار است.

 

دیدگاه‌ها