کد خبر : 1728484 | 10 دی 1399 ساعت 18:20 | 158.4K بازدید | 2 دیدگاه

فرصت‌سوزی آقای گل و شاکری؛

گل‌گهر 1- استقلال 2؛ صدرنشینی با سیو رشید

شاگردان قلعه‌نویی با فرصت‌سوزی مقابل استقلال، صدرنشینی را به این تیم تقدیم کردند.

گل‌گهر 1- استقلال 2؛ صدرنشینی با سیو رشید

به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر سیرجان هفته قبل به زحمت توانست در دیدار خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن اصفهان به تساوی برسد، اما شاگردان قلعه‌نویی امروز که به مصاف استقلال رفتند، سعی داشتند به یک پیروزی خانگی دیگر دست پیدا کنند تا صدر جدول را از صنعت نفت پس بگیرند و به روند بردهای خود برگردند، اما آنها با دریافت دو گل در 14 دقیقه ابتدایی مسابقه توسط وریا غفوری(پنالتی) و مهدی قایدی، کارشان را سخت دیدند و با وجود اینکه یک پنالتی دیگر هم توسط غفوری از دست رفت، در نیمه دوم با وجود حملات زیاد فقط توانستند یک گل توسط زنده‌روح بزنند و موقعیت‌های خوبی را توسط شاکری و منشا از دست بدهند و بازنده شوند. استقلال هم با برد ارزشمندی که در سیرجان به دست آورد، بالاتر از صنعت نفت و شاگردان قلعه‌نویی ایستاد و صدرنشین لیگ برتر شد.


هفته نُهُم لیگ برتر؛ چهارشنبه: 99/10/10 ؛ ساعت 16:20
استادیوم: امام علی(ع) سیرجان/ بدون تماشاگر
داور: محمدرضا اکبریان/ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و محمدعلی پورمتقی؛ داور چهارم: احمد پناهی/ کمک داوران پشت دروازه: محمدحسین ترابیان و وحید صالحی/ ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر.

 

 


گل‌گهر سیرجان:

  • علیرضا حقیقی
  • علیرضا علیزاده
  • علیرضا ابراهیمی
  • میلاد زکی‌پور
  • بهنام برزای
  • مهران گلزاری(54- محسن کریمی)
  • احمدرضا زنده‌روح
  • علی‌اصغر عاشوری(89- امین پورعلی)
  • سعید صادقی
  • گادوین منشا
  • یونس شاکری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 


استقلال:

  • محمدرشید مظاهری
  • عارف غلامی
  • محمدحسین مرادمند
  • سید احمد موسوی
  • محمد دانشگر
  • مسعود ریگی(62- فرشید باقری)
  • مهدی مهدی‌پور
  • وریا غفوری
  • آرش رضاوند(62- فرشید اسماعیلی)
  • مهدی قایدی(75- سبحان خاقانی(1+90- متین کریم‌زاده))
  • امیرارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری

 

اخطار:

گل‌ گهر استقلال
علیرضا حقیقی (6) محمد دانشگر (15)
علیرضا ابراهیمی (45) محمدرشید مظاهری (83)
احمدرضا زنده‌روح (86)  
علیرضا علیزاده (3+90)  

 

 

شرح گل:


گل‌گهر صفر - استقلال 1 (دقیقه 8: وریا غفوری): پنالتی اعلام شده به سود استقلال را وریا غفوری با شوت محکم به سمت چپ خود و دور از دوستان حقیقی زد تا گل اول تیمش را به ثمر رساند. (ویدیو)

 

وریا غفوری

 

گل‌گهر صفر - استقلال 2 (دقیقه 14: مهدی قایدی): وریا غفوری با نفوذ تماشایی از سمت راست زمین موقعیت خطرناکی برای استقلال با وجود آورد که پاس در عرض زیبای او را مهدی قایدی با سرتوپ چشم‌نواز مهار کرد، دو مدافع گل‌گهر را فریب داد و در ادامه شوت روی پای او به تور دروازه سیرجانی‌ها چسبید. (ویدیو)

 

مهدی قایدی

 

گل‌گهر 1 - استقلال 2 (دقیقه 78: احمدرضا زنده‌روح): فرصت خوبی که برای سیرجانی‌ها از روی نقطه پنالتی به دست آمده بود را احمدرضا زنده‌روح به خوبی و برخلاف جهت مظاهری به سمت راست دروازه زد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. (ویدیو)

 

 


لحظات حساس:


دقیقه 4: علیرضا حقیقی قصد داشت در محوطه جریمه گل‌گهر به ارسلان مطهری سرتوپ بزند که مهاجم استقلال از او توپ‌گیری کرد و در حالی که توپ به سمت گل می‌رفت، دروازه‌بان گل‌گهر روی پای مطهری ضربه‌ای وارد کرد که در این صحنه کمک داور پشت دروازه به داور وسط مشورت داد تا این برخورد با پنالتی همراه شود.

دقیقه 23: قایدی حرکت سریعی از سمت چپ زمین انجام داد که شوت پای چپ او از زاویه بسته را حقیقی دفع کرد.

دقیقه 27: وریا غفوری باز هم با نفوذ سریع از سمت راست زمین و عبور از کنار علیرضا ابراهیمی، مدافع سیرجانی‌ها وارد محوطه جریمه گل‌گهر شد که پس از پاس در عرض او به مطهری، علیرضا حقیقی با خروج از دروازه روی غفوری مرتکب خطای پنالتی شد که مجددا داور پشت دروازه این برخورد را به محمدرضا اکبریان، داور وسط اعلام کرد تا او مثل پنالتی اول، چنین تصمیمی بگیرد.

 

 

دقیقه 30: وریا غفوری برخلاف پنالتی اول این بار پنالتی استقلال را هدر داد و شوت بغل پای او به سمت راست، از روی تیرک عمودی دروازه گل‌گهر راهی اوت شد. (ویدیو)

 

گل‌گهر و استقلال

 

دقیقه 35: ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال و ضربه سر کم‌دقت علیرضا ابراهیمی به دانشگر اصابت کرد که در این صحنه و در حالی که سیرجانی‌ها اعتقاد به اعلام پنالتی داشتند، اکبریان بازی را ادامه داد و ضدحمله استقلال با حرکت قایدی را زنده‌روح با تکل عالی دور کرد.
دقیقه 36: سانتر برزای از جناح راست زمین با عبور از روی سر منشا و مدافعان استقلال به سعید صادقی رسید که شوت روی پای او را مظاهری دفع کرد.

دقیقه 43: علیرضا ابراهیمی قصد داشت از راه دور گلزنی کند که ضربه او بی‌دقت بود و با اختلاف زیادی از دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 44: ضربه سر سعید صادقی روی توپ ارسالی از برزای به موسوی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 44: سانتر زنده‌روح از روی کرنر و ضربه سر مهران گلزاری از روی دروازه استقلال رد شد.

 

 

دقیقه 49: حرکت برزای از سمت راست زمین و پاس کات‌بک او را سعید صادقی با شوت محکم زد که توپ به زیر طاق دروازه استقلال اصابت کرد و در ادامه ضربه سر شاکری به دهانه دروازه با ضربه سر عاشوری به مرادمند برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 51: حرکت در عرض و شوت پشت محوطه قایدی به شکل خطرناکی از کنار دروازه گل‌گهر رد شد.

دقیقه 57: ضربه سر قایدی روی سانتر غفوری در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه 62: پاس پشت پای منشا در محوطه جریمه استقلال و شوت روی پای عاشوری را مظاهری با واکنش خوبی دفع کرد.
دقیقه 66: ضربه ایستگاهی گادوین منشا دقت لازم را نداشت و در دو مرحله توسط مظاهری جمع شد.

دقیقه 69: مطهری با عوض کردن پا به راحتی علیرضا ابراهیمی را جای گذاشت که شوت مهاجم استقلال از زاویه بسته بی‌دقت بود و به بیرون رفت.
دقیقه 71: استقلال فرصت خوبی برای زدن گل سوم با حرکت فرشید اسماعیلی داشت، اما در ادامه ضربه مهدی قایدی ثمری نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه 72: سانتر زکی‌پور از سمت چپ میانه زمین و ضربه سر شاکری پس از برخورد به مرادمند تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 77: شوت محسن کریمی از پشت محوطه جریمه دفع شد، اما در برگشت به مهاجم گل‌گهر رسید که پس از حرکت او، محمد دانشگر روی این بازیکن مرتکب خطای پنالتی شد.

دقیقه 83: پاس بلند برزای از میانه زمین به محوطه جریمه استقلال را منشا با ضربه سر به مقابل دروازه استقلال رساند که پاس عالی او را یونس شاکری نتوانست استفاده کند و ضربه سر این بازیکن به اوت رفت.

دقیقه 89: علیرضا ابراهیمی بهترین فرصت را داشت تا گل تساوی گل‌گهر را روی ارسال کریمی بزند، اما ضربه سر او بی‌حاصل بود و در دستان مظاهری جای گرفت.

دقیقه 89: یک سانتر خطرناک دیگر از برزای موقعیت خوبی برای گل‌گهر به وجود آورد ولی این بار ضربه سر شاکری به اوت رفت.

دقیقه 5+90: منشا فرصت طلایی گل‌گهر روی دفع اشتباه مدافعان استقلال را هدر داد و ضربه روی پای او را مظاهری با یک واکنش عالی به کرنر فرستاد.

 


در حاشیه:


* قبل از شروع مسابقه امیر قلعه‌نویی و محمود فکری، سرمربیان دو تیم برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
* آرمین سهرابیان، مدافع میانی گل‌گهر بخاطر محرومیت در فهرست تیمش برابر استقلال حضور ندارد و فهرست بازی برابر تیم سابقش را از دست داده است.

* در دقیقه 8 امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر بخاطر اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.

* در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده سید علیرضا ابراهیمی، مدافع گل‌گهر بخاطر خطای شدید و اعتراض زیادی که به تصمیم داور داشت، با کارت زرد جریمه شد.
* در نیمه اول صدای ضبط شده تماشاگران در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان پخش نشد که در نوع خود جالب توجه بود.

* سبحان خاقانی با وجود اینکه به‌عنوان یار جانشین به زمین آمده بود، در لحظات پایانی بخاطر مصدومیت از ترکیب استقلال خارج شد.

 

 

 

🎥 برای تماشای خلاصه این دیدار کلیک کنید 🎥

 

 

دیدگاه‌ها