کد خبر : 1728652 | 11 دی 1399 ساعت 11:19 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

ریسک روی آقـــای جنجالی

آیا توخل مربی بعدی تیم ملی آلمان است؟

چه کسی مایل است بعد از یورو و در فاصله 16 ماه تا جام جهانی، مربی آلمان شود؟ شاید به همین دلیل فدراسیون مجاب شود که قراردادی کوتاه‌مدت با توخل ببندد

 آیا توخل مربی بعدی تیم ملی آلمان است؟

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ،توماس توخل از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شده اما با وجود شخصیت پرتنش و لجوجش، قطعاً یک شغل دیگر پیدا می‌کند. در رسانه‌های انگلیس از چلسی به عنوان مقصد احتمالی او نام برده می‌شود با افت ناگهانی که تیم زیر نظر فرانک لمپارد به آن دچار شده اما مربیگری تیم ملی آلمان در صورتی که یواخیم لوو بعد از جام ملت‌های اروپا در تابستان آتی این تیم را ترک کند، نیز یک احتمال است اگرچه نه چندان قوی.


توخل علاوه بر رساندن پاریسی‌ها به فینال لیگ قهرمانان اروپا برای نخستین بار، در دو فصل کامل مربیگری در این تیم، به قهرمانی لیگ هدایتشان کرد. آنها در حال حاضر سوم هستند اما به نظر می‌رسد بیشتر به خاطر اختلاف نظرهای جدی با هیأت مدیره باشگاه که به دوران کاری‌اش در دورتموند هم پایان داد، از پاری‌سن‌ژرمن اخراج شده است.


در آغاز فصل، توخل گله کرد از اینکه ثروتمندترین باشگاه جهان به مالکیت قطری‌ها هیچ خرید بزرگی نداشته. او گفت: «اگر همینطور ادامه دهیم نمی‌توانیم دیگر درباره رسیدن به هدف‌های بزرگ حرف بزنیم. شاید هم بتوانیم اما دیگر نباید از این تیم کوچک شده همان انتظارات را داشته باشیم.»

 

1557543


 
زندگی محدود
او به خاطر اختلاف نظر با مدیر ورزشی باشگاه، لئوناردو به شدت مورد انتقاد قرار گرفت اما یک بار دیگر خبرساز شد با اظهارات اخیرش درباره اینکه در فصل اول کارش در پاری‌سن‌ژرمن بیشتر احساس می‌کرده «سیاستگذار ورزش یا وزیر ورزش است تا یک مربی». او مدعی شد حرف‌هایش بد ترجمه شده اما واقعیت همان بود و بعد از پیروزی 4 بر صفر برابر استراسبورگ نسخه او پیچیده شد.


همه اینها تأیید می‌کند که توخل شخصیتی جنجال‌طلب دارد و زندگی محدودی در باشگاه‌ها برایش متصور است. در سال‌های 2017-2015 در دورتموند هم همین اتفاق برایش افتاد. او بایرن‌مونیخ را برای قهرمانی بوندس‌لیگا به زحمت انداخت و در آخرین بازی‌اش در سال 2017 به قهرمانی جام حذفی رسید اما رابطه‌اش با مقامات باشگاه به جایی کشیده شد که دیگر نتوانستند با هم کار کنند.


هانس یواخیم واتزکه مدیرعامل دورتموند ماه گذشته گفت: «توخل مربی خیلی خوبی است که توانایی بالایی در زمین دارد اما گاهی اوضاع روبه‌راه نیست. من او را دشمن خودم نمی‌دانم، توماس آدم سخت و مربی فوق‌العاده‌ای است.»


واتزکه ناراحت شده بود از اینکه توخل گفته تیم در تصمیم‌گیری برای حضور در یک بازی لیگ قهرمانان بعد از انفجار بمب در نزدیکی اتوبوس تیم در سال 2017، نقش نداشته. واتزکه با تأکید بر اینکه میان توخل و او اختلاف نظر جدی وجود دارد، گفت به بازیکنان فرصت داده شده که بازی نکنند.


توخل همچنین ماینتس را در سال 2014 با ناخوشی ترک کرد و از باشگاه خواست قراردادش را فسخ کند.


چنین شخصیتی نمی‌تواند با رومن آبراموویچ که دو سال یک بار مربی چلسی را عوض می‌کند، کار کند. اگر یک روز آبی‌ها تصمیم بگیرند به پیوند عاطفی غیرمعمول با بازیکن سابقشان، لمپارد پایان بدهند ترجیح می‌دهند یک مربی بیاورند که به شیوه‌ای جذاب در تیم اثرگذار باشد، چیزی مثل آنتونیو کونته که در فصل اول کارش در چلسی به قهرمانی لیگ برتر رسید. توخل قبل از این در انگلیس کار نکرده و اینکه شانس رویارویی با دوستش، یورگن کلوپ در لیورپول را داشته باشد برایش وسوسه‌انگیز است.

 

 

1549332


 
قرارداد کوتاه‌مدت فدراسیون
مربیگری تیم ملی آلمان چطور؟ لوو قطعاً تا یورو می‌ماند اما فشار بر مربی قهرمان جهان در سال 2014 برای جدایی از تیم در پایان این رقابت‌ها رو به افزایش است. اگر تیم بی‌ثبات آلمان همه را شگفت‌زده کند و بدرخشد، لوو می‌تواند سربلند پستش را ترک کند و اگر نه، فدراسیون فوتبال آلمان شاید گزینه‌ای غیر از اخراج او نداشته باشد با آنکه قراردادش تا جام جهانی 2022 قطر اعتبار دارد. اگر لوو بعد از یورو از تیم ملی آلمان برود، چه کسی مایل است در فاصله 16 ماه تا جام جهانی این پست را در اختیار بگیرد؟ تعویق یورو به معنای آن است که تورنمنت‌های بزرگ در دو سال پشت سر هم برگزار می‌شود و اگرچه جام جهانی قطر در زمستان است اما مربی جدید زمان زیادی در اختیار ندارد.


شاید این چارچوب زمانی، فدراسیون را مجاب کند که قراردادی کوتاه مدت با توخل ببندد. ممکن است توخل در آلمان تحول ایجاد کند بدون اینکه فدراسیون مجبور شود با مربی که همواره با بالادستی‌هایش درگیر است، قرارداد بلندمدت ببندد. درخشش در جام جهانی و بعد آزادی و دنبال کردن گزینه‌های دیگر شاید برای توخل هم جذاب باشد اما باید دید آیا تا پایان یورو و تصمیم‌گیری فدراسیون منتظر می‌ماند یا به امثال چلسی جواب مثبت می‌دهد. مربی‌های تراز اول آلمانی زیادی هستند، کلوپ، هانسی فلیک بایرن، یولین ناگلزمان لایپزیگ و مارکو رز بوروسیامونشن گلادباخ. توخل عضو دیگر این گروه است و در دسترس. فدراسیون شانس زیادی برای رسیدن به چهارتای دیگر ندارد. بله فلیک دستیار لوو در جام جهانی 2014 بوده و بعد از سه‌گانه‌اش در نخستین فصل مربیگری در بایرن بهترین گزینه است اما باید دید آیا او میل دارد جانشین لوو اخراجی شود.


توخل زیاد بیکار نمی‌ماند مگر اینکه خودش بخواهد. او از بوندس‌لیگا عبور کرده. حالا باید فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه‌هایی مانند چلسی تصمیم بگیرند درباره اینکه روی او ریسک کنند.


منبع: دویچه وله

دیدگاه‌ها