کد خبر : 1728982 | 13 دی 1399 ساعت 12:53 | 142K بازدید | 2 دیدگاه

تقصیر منشا بود یا رشید مظاهری

داستان ساعات تلخ تنهایی گلر گل‌گهر

علیرضا حقیقی با هیچکس حرف نمیزد؛ تک و تنها روی صندلی نشسته بود و سرش داخل گوشی بود.

داستان ساعات تلخ تنهایی گلر گل‌گهر

به گزارش "ورزش سه"، این دقایقی بعد از بازی گل گهر و استقلال بود که کاروان سیرجان برای از دست ندادن پرواز خیلی زود خود را به فرودگاه این شهر رسانده  و در انتظار سوار شدن به هواپیما بودند. زمانی که بازیکنان و اعضای تیم کوپه کوپه در جاهای مختلف جا گرفته و از شکست خوردن مقابل استقلال حسرت می خوردند.

 

یک سمت جلال امیدیان، سعید الهویی و ترابپور نشسته بودند و از بدشانسی تیم‌شان می‌گفتند و در سمت دیگر هم بهنام برزای و یونس شاکری و در یک سمت علیرضا حقیقی که داشت مسوولیت این باخت را روی شانه های خود حمل می کرد. برای یک فوتبالیست شاخص و اسمی، خبرها همیشه خیلی زودتر از آنچه که فکر می کنید می‌رسد. بنابراین علیرضا حقیقی به محض دسترسی به موبایل از طعنه های بی پایان نویسنده های جوان در شبکه های اجتماعی آگاه شده بود.

 

این در حالیست که او به اندازه کافی خودش را سرزنش کرده و تلاش زیادی برای جبران اشتباهش کرده بود و حتی در لحظات پایانی بازی مقابل استقلال دو بار برای سرزنی خود را به محوطه جریمه حریف رسانده بود اما هرگز سانتری از بازیکنان کناری روی سر او قرار نگرفت. حقیقی همچنین می توانست سازنده یک گل هم باشد اما دراپ 60 متری او که روی سر منشا نشسته بود با ضربه تکمیلی شاکری به اوت رفت. همه این ها برای این بود که او می خواست نقش خود را مقابل آبی‌های میزبان برابر سفیدهای میهمان کم کند. او در دقایق ابتدایی بازی در یک پاس به عقب و در شرایطی که قصد دریبل مهاجم استقلال را داشت، توپ زیر پایش گیر کرد و در حالی که ارسلان مطهری آهنگ دروازه گل گهر را کرده بود توسط او متوقف شد تا داور یک کارت زرد و یک پنالتی نصیب استقلال کند و گل اول به ثبت برسد. او روی گل دوم و ضربه غیرقابل مهار قایدی تقصیر نداشت اما روی شانس گل سوم استقلال، در حالی که وریا با عبور از خط دفاعی گل گهر با او تک به تک شده بود با تکلی بی مهابا او را متوقف کرد تا پنالتی دوم برای آبی‌ها شکل بگیرد. اگرچه کاپیتان استقلال این توپ را به اوت زد تا علیرضا حقیقی احساس کند خدا همچنان نیم نگاهی به او دارد.

 

1558836

 

در نیمه دوم به جز یک بار فرصتی روی دروازه حقیقی نیامد و در عین حال تلاش 45 دقیقه ای بازیکنان برای به پاشنه چرخاندن دروازه حریف به جایی نرسید که نقطه اوجش ضربه ثانیه های پایانی گادوین منشا بود که مظاهری با کف دست آن را به کرنر زد تا گلر استقلال تحسین ها را به سمت خود، متوجه کند در حالیکه که شاید منشا این ضربه را زمینی و به سمت چپ و راست می زد گل تساوی به ثمر می رسد و فشار از روی دوش حقیقی برداشته می شد. با این حال همیشه بین یک مهاجم و دروازه بان، این دروازه بان است که باید بار مسوولیت بیشتری را به دوش بکشد و می شود گفت که اشتباه در آخرین نقطه اطمینان، غیرقابل بخشش تر از فرصت هایی است که روی دروازه حریف از دست می رود.

 

علیرضا حقیقی در ابتدای مسابقه با همان استایل همیشگی و مخصوص خود وارد زمین شد و به سمت دروازه جنوبی خود را گرم می کرد که رشید مظاهری با کمی تاخیر وارد میدان شد و جالب اینکه می خواست برای ورود به چمن گل گهر از پیشکسوت خود در تیم ملی اجازه بگیرد که حواس حقیقی به این سمت میدان نبود. بنابراین مظاهری و عزیزیان به سمت دروازه مقابل رفتند تا گرم کردن را شروع کنند، آن هم در مسابقه ای که قرار بود فقط یکی از این دو قهرمان باشد و تاج محبوبیت را بر سر بگذارد. کاری که رشید مظاهری با دفع ضربه منشا انجام داد و افسوس را بر دل حقیقی گذاشت.

 

1558837

 

حقیقی در طول پرواز هم اگرچه با یکی از دوستانش دقایقی صحبت می کرد اما در بیشتر اوقات توی خودش بود و یک گیم موبایلی خانه سازی را انجام می‌داد و البته به محض اینکه خبردار شد رشید قصد رخصت گرفتن از او را داشته، برای همتایش در تیم استقلال پیامک فرستاد. او که سرزنش ها و نگاه های سنگینی روی خود می دید، در نهایت باید با انگیزه به تمرینات برگردد تا این اشتباه را در دیدار با پرسپولیس جبران کند. مسابقه ای که برای او حتی از جدال با استقلال مهمتر است چرا که باید مقابل تیمی قرار بگیرد که دروازه بانی دیگر را به وی ترجیح داد. این میدان فرصتی برای یادآوری حقانیتی است که حقیقی برای خود متصور است. دروازه بانی که در جام جهانی و تیم های خارجی بازی کرده و بعد از یک نیم فصل درخشان و در حالیکه ممکن بود به پرسپولیس برود، گل گهری شد.

 

او در این فصل در تیم امیر قلعه نویی روزهای خوبی داشته اما این روزها بیشتر درباره دو روز بد او (مقابل استقلال و پیکان) صحبت می کنند. اما بازی با پرسپولیس حکم همان اولین حضورش را دارد که با شیرجه‌ای به سمت توپ شلیک شده از سوی علی دایی، پنالتی این اسطوره گلزنی را در اولین ثانیه حضورش در پیراهن پرسپولیس مهار کرد. حالا اگرچه در نقش یک گلر رقیب و در تیم مقابل.

دیدگاه‌ها