کد خبر : 1729392 | 15 دی 1399 ساعت 13:47 | 28.5K بازدید | 5 دیدگاه

از لیگ قهرمانان تا جام ملت های آسیا؛

ای اف سی و تغییر تمامی نشان‌های مسابقات قاره(عکس)

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در یک اقدام جالب و شاید هیجان انگیز دست به اعمال تغییر در لوگو و هویت های بصری مربوط به مسابقات فوتبال این قاره زد.

به گزارش"ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا لوگو و نشانه های تصویری جدیدی برای مسابقات بزرگ ملی مانند مقدماتی و جام ملت های آسیا، جام ملت های آسیا زنان، جام ملت های زیر23 سال و مسابقات لیگ قهرمانان را طراحی و ارائه کرده است.


در لوگوهای جدید مسایلی چون گستره جغرافیایی هواداران فوتبال در قاره آسیا ، مکان مسابقات ، پخش تلویزیونی و همچنین شبکه های اجتماعی برجسته تر خواهند بود.

تمرکز ویژه ای اف سی در این تغییرات روی این است که هواداران فوتبال آسیا ، محتوای تازه و جذاب بصری را در تمام کانال های رسمی AFC از جمله پروفایل های رسمی رسانه های اجتماعی چند زبانه مثل فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی و همچنین وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است.

 

1559431

 

1559429

 

نام شریک جدید ای اف سی در کنار نام کنفدراسیون فوتبال آسیا اف ام ای( FMA  ) که در یک دوره 15 ماهه همکاری اش را با ای اف سی آغاز کرده نیز در طراحی این برندها مورد نظر بوده است.
همچنین از ورزشگاه های فوتبال و رنگ های تیم های ملی آسیایی که آنها را پوشیده و افتخارآفرینی کرده اند و مکان هایی که مسابقات برگزار شده نیز در این طراحی ها استفاده شده است.

 

1559430


در طراحی لوگو های جام ملت های آسیا، جام ملت های زنان، جام ملت های زیر 23 و همچنین مقدماتی جام جهانی برای نشان دادن ارتباطی که بین مسابقات هست از المان های مشترکی استفاده شده است.
این لوگوها با توجه به هر دوره از مسابقات تغییراتی خواهند داشت تا منعکس کننده محل میزبانی بازی ها باشند.

 

برای برجسته سازی اهمیت ارزش تجاری این لوگو، یک نشان تجاری اختصاصی نیز برای رقابت های مقدماتی آسیا برای جام جهانی2022 قطر  که در نیمه دوم سال 2021 آغاز می شود نیزطراحی شده است.
لوگوی جدید لیگ قهرمانان آسیا نمادین ترین شهرهای آسیا، معماری های زیبا، شهرهای نورانی  و همچنین سبک زندگی پرجنب و جوش نزدیک به یک میلیارد مخاطب لیگ قهرمانان آسیا  در طراحی لوگو جدید رقابت های لیگ قهرمانان نقش دارند. همچنین این لوگو نشانگر سبک تازه برگزاری مسابقات و رقابت تیم ها در دو منطقه شرق و غرب نیز هست.

 

1559432


لوگو ای اف سی کاپ نیز در تغییرات جدید ، با استفاده از 5 رنگ نشان دهنده مناطقی است که در آن ها مسابقه در جریان است و هویت بصری کاملا متفاوتی دارد.

 

دیدگاه‌ها