کد خبر : 1730338 | 20 دی 1399 ساعت 12:38 | 17.7K بازدید | 4 دیدگاه

کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و آقایی نامزد بهترین‌های آسیا

سه مدافع از پرسپولیس در میان کاندیداهای بهترین مدافع لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 قرار گرفتند.

کنعانی‌زادگان، خلیل‌زاده و آقایی نامزد بهترین‌های آسیا

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال آسیا، با برگزاری یک نظرسنجی اقدام به انتخاب بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 کرد که در پایان این نظرسنجی، حامد لک سنگربان پرسپولیس به عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شد.


اما اکنون AFC اقدام به برگزاری یک نظرسنجی دیگر برای انتخاب بهترین مدافعان لیگ قهرمانان برای هر پست کرده است. در این نظرسنجی، محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده برای انتخاب بهترین مدافعین وسط و سعید آقایی نیز برای انتخاب بهترین مدافع چپ کاندید شده اند.

 

برای انتخاب بهترین مدافعین لیگ قهرمانان آسیا، 14 بازیکن کاندیدا شده اند. در پست مدافع مرکزی، شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان از پرسپولیس، یو یانگ و کیم مین جائه از بیجینگ گوان چین، مین سانگ گی از سامسونگ کره جنوبی، کیم کی هی از اولسان هیوندای کره جنوبی حضور دارند.

 

وب سایت فدراسیون فوتبال آسیا در مورد عملکرد مدافعین پرسپولیس در لیگ قهرمانان نوشته است:

 

حسین کنعانی‌زادگان
* 491 پاس موفق
* 17 قطع توپ

در مسیر پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا، کنعانی‌زادگان تنها یک دیدار را از دست داد و در مجموع 795 دقیقه به میدان رفت. 491 پاس موفق، این بازیکن 26 ساله را در میان شش بازیکن برتری قرار داد که به این تعداد پاس در سال 2020 رسیدند. هیچ بازیکن پرسپولیس بیشتر از بازیکن ملی‌پوش ایران قطع توپ نداشت و قابل توجه‌ترین نکته برای کنعانی‌زادگان، انتخاب او به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس مقابل السد پس از عملکردی فوق‌العاده بود.

 

1548304

 

نکته عجیب در مورد سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که آنها عکسی از میلاد سرلک را به جای کنعانی زادگان قرار داده اند که در نوع خود عجیب است.

 

 

شجاع خلیل‌زاده:

* 2 گل زده (بهترین رکورد)
* 476 پاس موفق
* 78 برتری در مالکیت توپ (بهترین رکورد میان مدافعان)

بازیکنی فوق‌العاده در پرسپولیس با بازی در 9 مسابقه و 840 دقیقه حضور در میدان و تنها مدافعی که بیش از یک بار در این مسابقات گلزنی کرد. این مدافع ملی‌پوش، بیشترین پاس را در رقابت‌ها داد و رکورد حضور به‌عنوان تنها بازیکنی را که پرسپولیس را به پنج کلین‌شیت رساند، به نام خود ثبت کرد.

 

1530284

 

اما برای انتخاب بهترین مدافع چپ نیز علاوه بر سعید آقایی، تیراتون بونماتان مدافع تاییلندی یوکوهاما مارینوس ژاپن، لی لای از بیجینگ گوان چین و گوتوگو ساکای از ویسل کوبه ژاپن حضور دارند. وب سایت AFC در مورد آقایی نوشته است:

 

 

سعید آقایی:


* 3 پاس گل
* 9 موقعیت خلق شده
* 41 سانتر در جریان بازی (بهترین رکورد)
* 76.5 درصد تکل موفق و 15 قطع توپ

آقایی یک ستون در ترکیب پرسپولیس بود و به جز یک مسابقه، در سایر دیدارها به میدان رفت. این بازیکن 25 ساله سه پاس گل ثبت کرد که تنها جاناتان ویرا، تروهیتو ناکاگاوا و سلطان الغنام با چهار پاس گل، بیشتر از او گل ساختند. آقایی همیشه در جستجوی فرصت‌ها بود و در جریان بازی، 41 بار سانتر کرد؛ بیش از هر بازیکنی در طول مسابقات و همچنین وظایف دفاعی خود را با برتری در 13 تکل از 17 تکل خود همانند ثبت 15 قطع توپ انجام داد.

 

1547724

 

برای انتخاب بهترین مدافع راست وانگ گنگ از بیجینگ گوان چین، سلطان الغنام از النصر عربستان، سئول یونگ وو از اولسان هیوندای کره جنوبی و کو کوانگ مین از اف سی سئول کره جنوبی کاندیدا شده اند. این رأی گیری روز جمعه 26 دی ماه به پایان می رسد.

دیدگاه‌ها