کد خبر : 1730373 | 20 دی 1399 ساعت 15:31 | 130.9K بازدید | 8 دیدگاه

سورپرایز بزرگ کومان در جنوب

پوگبا در بارسلونا؛ پدیده ای جدید از لاماسیا (عکس)

سرمربی هلندی با اعلام فهرست بارسا برابر گرانادا همه را شگفت زده کرد. امشب می توان در انتظار اتفاقی تاریخی ماند.

پوگبا در بارسلونا؛ پدیده ای جدید از لاماسیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس،  فهرست بارسلونا برای بازی امشب مقابل گرانادا توسط رونالد کومان اعلام شد و در آن یک نام جدید جلب توجه می کرد.

 

 

1560824

 

1560807

 

 

سرمربی هلندی تصمیم گرفت تا بالاخره "ایلایکس موریبا" را وارد فهرست کند. او متولد گینه در سال 2003 است و 10 روز دیگر قدم در 18 سالگی خواهد گذاشت تا اولین قرارداد حرفه ای خود با بارسا را امضا کند.

موریبا محصول آکادمی فوتبال لاماسیاست و تقریبا بیشتر دوران زندگی اش را در باشگاه بارسلونا سپری کرده است. او که اندام فیزیکی تنومندی دارد، یک هافبک کامل است و به او لقب پوگبای جدید را نیز داده اند.

 

 

1560827

 

 

دعوت به تیم اول بارسلونا شاید بهترین هدیه به موریبا پیش از رسیدن به 18 سالگی باشد. ستاره تیم بارسلونای B که تقریبا در هفته های اخیر پیوسته به تیم اول تمرین کرده، امسال 410 دقیقه برای تیم دوم باشگاه به میدان رفته و یک مقطع را نیز به دلیل مصدومیت مچ پا از دست داد.

 

موریبا از مادری گینه ای و پدری لیبریایی است که خانواده اش از کودکی به اسپانیا مهاجرت کردند.  اولین باشگاه او اسپانیول بود اما به قدری خوش درخشید که مطابق انتظار توسط استعدادیاب های بارسلونا شناسایی شد و از هفت سالگی به آکادمی لاماسیا پیوست. در همان سن اندک او بازیکن تیم بنجامین C بارسلونا شد و پس از 11 سال حالا به تیم اول باشگاه رسیده است. او برای تمام تیم های پایه اسپانیا بازی کرده و در جام جهانی زیر 17 ساله های 2019 فرانسه نیز به میدان رفت.

 

 

1560813

 

 

موریبا دوست صمیمی آنسو فاتی است. هر دو با اصالتی گینه ای حالا سرنوشت مشترکی هم دارند.

بارسلونا آوریل 2019 و زمانی که قرارداد موریبا در حال اتمام بود، برای جلوگیری از فرار او به باشگاهی دیگر به وی بهترین پیشنهاد ممکن را ارائه داد. قراردادی  سه ساله با دستمزد سالانه 2 میلیون یورو و رقم فسخ 100 میلیون یورویی.

ایلایکس بیش از هر بازیکنی در تیم های پایه بارسلونا دستمزد می گیرد و به این ترتیب بارسا مانع شد تا او مثل خیلی دیگر از بازیکنان تیم های پایه همچون اریک گارسیا، دنی اولمو، سرجی گومز و .... راهی تیمی دیگر شود. موریبا مورد توجه یوونتوس، چلسی و سیتی قرار داشت و باشگاه همین تابستان مانع انتقال قرضی اش به مونشن گلادباخ و لایپزیش شد.

 

 

1560812

 

 

ایلایکس از سال گذشته بود که به تیم دوم بارسلونا اضافه شد و هشت بازی نیز انجام داد. او در پلی آف صعود به دسته دوم اسپانیا هم سه بازی انجام داد ولی بارسای B با شکست از سابادل حذف شد. موریبا در لیگ قهرمانان جوانان اروپا نیز برای بارسا به میدان رفت و بسیار هم خوش درخشید اما یک مصدومیت مانع ادامه درخشش او شد. او در تیم جوانان بارسا سابقه هت تریک برابر رئال مادرید را هم دارد.

 

موریبا بیهوده لقب پوگبای جدید را یدک نمی کشد. تفاوت بدنی و حتی تا حدی چهره او به ستاره فرانسوی یونایتد قابل توجه است. در شکل بازی نیز موریبا شباهت های زیادی به پل پوگبا دارد.

 

 

1560804

 

 

او استاد ارسال پاس های بلند و دقیق است. در سیستم سنتی 3-3-4 بارسا او به ناچار یک هافبک دفاعی است ولی همواره در فاز هجومی یکی از بازیکنان تاثیرگذار نشان داده است. شوت های قدرتمند و سهمگینی دارد و کنترل او روی توپ هم مثال زدنی است.

در فصلی که بارسلونا پدری 18 ساله را رو کرده و فاتی هم قبل از مصدومیت، ستاره خط حمله آبی اناری ها بود، بسیاری منتظر نخستین بازی موریبا برای بارسلونا هستند. این اتفاق می تواند امشب در زمین گرانادا بیفتد و بارسا پوگبای جدید را به رخ فوتبال دنیا بکشد.

 

 

دیدگاه‌ها