کد خبر : 1730394 | 20 دی 1399 ساعت 16:51 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه های تحول آفرینی برای فوتبال داریم

هاشمی: به دنبال رساندن باشگاه‌ها به حق پخش هستیم

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: برنامه تحول ‌آفرین ما برای فوتبال در حال آماده‌سازی است.

هاشمی: به دنبال رساندن باشگاه‌ها به حق پخش هستیم

به گزارش "ورزش سه"، کیومرث هاشمی پس از ثبت ‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: حضور خبرنگاران نشانگر این است که فوتبال برای مردم و جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. همیشه گفته ‌ام رسانه یک فرصت است و مدیران ورزش باید از این ظرفیت رسانه و فرصت به دست آمده استفاده کنند. من از حضور رسانه‌ ها تشکر می ‌کنم.


وی ادامه داد: بعد از پنج سالی که از مدیریت فدراسیون سپری شده بود و بحث اساسنامه به تأخیر افتاد، ثبت نام ها انجام شد و امروز در فدراسیون حضور یافتم تا کارهای مربوط به ثبت‌ نام در بخش ریاست را انجام دهم.


رئیس پیشین کمیته ملی المپیک افزود: بیش از 30 سال سابقه مدیریت در بدنه ورزش را دارم و از جنس ورزش هستم. از پایه ‌های ورزش به عنوان کارمند ساده از شهرستان ها شروع کردم و هیئت‌ها و باشگاه ‌های ورزشی را می ‌شناسم. ارتباط ‌های بسیار خوبی دارم.
وی گفت: در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی کار کردم. امیدوارم این تجربیاتی که دارم باعث شود با همکاری و همدلی که جامعه فوتبال خواهد داشت، مخصوصا اعضای مجمع و رسانه هم جزو جامعه فوتبال است و اگر رسانه را از فوتبال بگیرید دیگر فوتبال معنا ندارد. با بررسی‌هایی که انجام دادیم تشخیص دادیم به انتخابات ورود کنیم.


کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: برنامه تحول‌ آفرین در حال آماده‌ سازی است ولی آن چیزی که اکنون فوتبال ما نیاز دارد همدلی، وحدت و همراهی جامعه فوتبال و انسجام است. چالش‌های زیادی داریم. مخصوصا در زمینه منابع مالی که یکی از بزرگترین چالش‌های فوتبال است.
وی گفت: این موضوع در ورزش کشور هم وجود دارد، اما با همت و تلاش مجموعه فدراسیون و با حمایت مجلس و دولت باید از ظرفیت‌های موجود و بخش خصوصی استفاده کنیم. یکی از بحث‌هایی که همواره در مورد فوتبال مطرح است حق پخش تلویزیونی است که این مستلزم کمک رسانه‌ها، مجلس و تشخیص مصلحت نظام است و با همراهی سازمان صدا و سیما ان‌ شا الله بتوانیم مشکل حق پخش تلویزیونی را با همراهی همه مجموعه ها حل کنیم.


هاشمی ادامه داد: این حق باشگاه‌ها است که مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود. من اعتقاد دارم فوتبال در بخش مالی باید مستقل شود. در این زمینه هم در حال فکر کردن هستیم تا اگر امکان ‌پذیر باشد در زمینه ردیف بودجه این کار را انجام دهیم.
او درباره بدهی های فدراسیون به ویلموتس گفت: باید منتظر ببینیم رأی دادگاه چگونه خواهد بود. ما یک سری مطالبات از فیفا داریم که به دلیل شرایط تحریم های ظالمانه بر ما فشار آورده است نمی توانیم آن را دریافت کنیم ولی این مشکل باید حل شود. منابعی که ذکر کردم در همین راستاست.


وی گفت: ما تیم های ملی قوی، منسجم و لیگ با کیفیت برای ما خیلی مهم است که باید در دستور کار قرار بگیرد. باشگاه های پویا که به عنوان بازوان اجرایی هستند. من اعتقاد دارم تا جایی که امکان دارد، باید فدراسیون اختیارات خودش را به هیئت های ورزشی استانی بدهد و مقداری از کارهایی که وقت گیر است و انرژی فدراسیون را می گیرد، به آنها محول شود.


هاشمی ادامه داد: هیئت‌های استانی به عنوان نماینده فدراسیون در استان‌ها قرار دارند. هیئت‌ها باید حتما حمایت شوند، مخصوصاً از لحاظ مالی. در بخش منابع انسانی نیز در بخش‌های مختلف باید حمایت شود. خیلی از ظرفیت‌های فوتبالی ما باید وارد عرصه مدیریت فوتبال در بخش‌های مختلف شوند. در اصل در خانواده فوتبال باید بزرگان این رشته در رأس این هرم قرار بگیرند. این افراد اسطوره‌های این افراد هستند و باید کمک کنیم تا حرمت آنها حفظ شوند.


کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: باید به سمتی برویم که باشگاه‌ها کار باشگاهداری کنند و هر کس در حیطه وظایف خودش کارش را انجام دهد و در کار هم دخالت نکنیم. این بستگی به خانواده فوتبال دارد که چه اتفاقی می‌افتد. برای اولین بار این فرصت به وجود آمده که قهرمانان ما به عنوان نماینده مربیان، ورزشکاران و داوران در رده‌های مختلف سنی در مجمع حضور دارند، هیئت‌ ها و باشگاه ‌ها هم حضور دارند و خانواده فوتبال باید خودش انتخاب کند.
وی در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای ریشه‌ کن کردن فساد در فوتبال دارد؟ گفت: اعتقاد دارم که هر کسی در بخش کاری خودش، برای ریشه ‌کن کردن فساد مسئولیت دارد. رسانه‌ها و باشگاه‌ ها می ‌توانند کمک کنند. جنبه حقوقی‌ قراردادها  باید قوی‌ تر باشد و مشاوران حقوقی خوبی داشته باشیم. دنیا از ظرفیت کارگزاری‌ هایی که در بستن قرارداد است استفاده می ‌کنند یک کلمه بالا و پایین باعث باخت باشگاه‌ها و فوتبال ما می‌‌شود.

 

دیدگاه‌ها