کد خبر : 1730510 | 21 دی 1399 ساعت 08:34 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

میزبانی: قبح دوپینگ در دوچرخه‌سواری ریخته است

رکابزن پیشین تیم ملی دوچرخه سواری گفت: قبح دوپینگ در دوچرخه سواری ریخته شده و وقتی من گوشزد می کردم دوپینگ زیاد شده است به من می گفتند دارم تهمت می زنم.

میزبانی: قبح دوپینگ در دوچرخه‌سواری ریخته است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، قادر میزبانی درباره ی معضل دوپینگ در دوچرخه سواری که خیلی از رکابزنان نامدار هم آلوده آن شدند، بیان کرد: خدا را شکر که من  این کار را انجام ندادم هر چند که ۹۹ درصد اطرافیانم درگیر این کار بودند و یکی ، دو نفر هم شانس آوردند که تستشان مثبت نشد. البته من باعث و بانی این کار را سیستم ورزشی می دانم که آن زمان راه را باز گذاشت و مبارزه نکرد. در واقع افراد به چند دلیل از انجام وظیفه خود شانه خالی کردند.

او ادامه داد: اولین دلیل این است که برایشان هزینه داشت. دلیل دیگر این است که میخواستند در دوران مدیریت خودشان مدال به دست بیاید حالا می خواهد این مدال به حق باشد یا نه. فقط مدال می خواستند و به اینکه این آفت چه بلایی سر دوچرخه سواری می آورد توجه نکردند.
 
او ادامه داد: عامل بدبختی دوچرخه سواری، مسئولان ۱۵ سال اخیر فدراسیون هستند. سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ که دوپینگ کردن شروع شد خیلی داد و بیداد کردم چون داخل گود بودم و می دیدم فاصله ها غیرعادی است و این را به مسئولان انتقال می دادم و گوشزد می کردم. حتی از یکی از مربیان تیم ملی خواستم از ورزشکاران تست دوپینگ بگیرند اما به من گفت که  چون ضعیف شده ام، دارم به بقیه تهمت می زنم. باعث بدبختی دوچرخه سواری که الان دوپینگ گریبانگیرش شده تمام افرادی هستند که مقابل کسانی که دوپینگ می کردند ایستادگی نکردند.


*روحیه بالایی می خواست تا در آن شرایط تحریک نشوی
میزبانی در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ موقع درگیر مسئله دوپینگ نشد، تاکید کرد: البته کار خیلی سختی بود. به هر حال در ورزش رقابت وجود دارد و همه به این عرصه می آیند تا خودی نشان دهند. وقتی می بینی چند سال سرتر از آقای X بودی و بعد ناگهان او این فاصله را جبران کرده است روحیه بالایی می خواهد که تحریک نشوی و وضعیت را تحمل کنی. 
من چندین سال تحت فشار روحی بودم و حالا نمی دانم بخاطر مذهبی بودن خانواده ام بود یا وجدان خودم که اصلا سمت این مسئله نرفتم.

 

 *وجهه خوبی از لحاظ ورزش پاک نداریم
ملی پوش سابق ایران با اشاره به اینکه وجهه دوچرخه سواری ایران در دنیا خراب شده است، تاکید کرد: اسم دوچرخه سواری ایران خیلی بد در رفته است. به هر حال تیم های دیگر خودشان افراد فنی بودند و از رکابزنان ایران نیز شناخت داشتند و متوجه غیر عادی بودن نوع رکاب زدن ها می شدند. شاید حال از لحاظ قانونی کاری نمی توانستند انجام بدهند اما باز هم به اتحادیه جهانی موارد را گزارش می دادند و همین مسئله باعث شده که وجهه خوبی از لحاظ ورزش پاک نداشته باشیم.


*قباحت دوپینگ از بین رفته است 
او در مورد اینکه مقابله با دوپینگ در حال حاضر شدنی است، تصریح کرد: این کار انجام شدنی است اما کار بسیار سختی است . فدراسیون باید  گروه جدیدی بیاورد و عزم راسخ برای مقابله با دوپینگ داشته باشد  حتی با وجود پسروی باید باز هم محکم مقابل انجام این کار بایستد. البته همانطور که گفتم کار سختی است چون دوپینگ کاملا در دوچرخه سواری ایران رخنه کرده است و بانوان،  جوانان یا بزگسالان  آلوده شده اند و دیگر قباحتی در انجام این کار نیست. حتی یادم می آید من را به چشم یک فرد عقب افتاده نگاه می کردند چون درگیر آن نشده بودم.
 
*دوستانم فکر نکنند دارم به آنها سرکوفت می زنم
میزبانی با اشاره به اینکه خیلی افراد ممکن است از حرفهای او ناراحت شوند، تصریح  کرد: همه افرادی که با هم همدوره بودیم عین برادر بودیم چون سالها با هم زندگی کردیم. یکی، دو نفر که دوپینگ را شروع کردند بقیه هم به این کار تحریک شدند. دلم نمی خواهد فکر کنند که چون من پاک ماندم الان دارم به آنها سرکوفت می زنم. اصلا  این طور نیست بلکه می خواهم جلوی این کار گرفته شود. اگر هم در دوران ورزشی حقی از من تضییع شد نه تنها دلخور نیستم بلکه حلال کرده ام چون می دانم آن افراد الان خیلی بیشتر ضرر کرده اند.


او افزود: بنابراین خواهش می کنم از من ناراحت نشوند اما من به دنبال این هستم محیط را برای نسل آینده و فرزند خودمان پاک کنم تا اگر خواستم فرزند خودم را به اردوی تیم ملی بفرستم خیالم راحت باشد که یک موقع فریب نخورد و دغدغه ام این است محیط پاک باشد وگرنه هیچ خرده حسابی با کسی ندارم. امیدوارم رییس جدید فدراسیون هم عزم جدی داشته باشد تا با این معضل مبارزه کند.

دیدگاه‌ها