کد خبر : 1730542 | 21 دی 1399 ساعت 11:10 | 21.7K بازدید | 4 دیدگاه

توصیه‌های "محسن رفت و برگشت" به عبدی و رمضانی

محسن خلیلی می‌گوید که مهدی عبدی و آرمان رمضانی نباید از دروازه استقلال دور شوند.

توصیه‌های "محسن رفت و برگشت" به عبدی و رمضانی

به گزارش ورزش سه، محسن خلیلی یکی از چهره های شاخص شهرآورد پایتخت است؛ بازیکنی که در دو دیدار رفت و برگشت توانست دروازه استقلال را باز کند و پرسپولیس را از دو شکست در حساس ترین بازی فصل نجات دهد. او در گفتگویی که با ایران ورزشی داشته، به حساسیت این بازی پرداخته و همچنین درخصوص وضعیت پرسپولیس اظهار نظر کرده است.

 

* پرسپولیس یک فینال دشوار را از دست داد
خلیلی در ابتدا در مورد انتقادها نسبت به پرسپولیس می‌گوید: همه این انتقادها و فشارها طبیعی است و پیرامون پرسپولیس صحبت زیاد می‌شود چرا که این تیم چندین سال نتایج درخشانی گرفته، مقام‌های زیادی آورده و توقعات را بالا برده. این باعث می‌شود افراد در هر شرایطی توقع داشته باشند پرسپولیس در شرایط فوق‌العاده‌ای باشد چه بیرون از زمین چه خارج از زمین اما باید قبول کنیم استمرار داشتن در موفقیت آن هم در یک دوره مسابقات طولانی و حساس در شرایطی که احکام فیفا باشگاه را تحت فشار گذاشته، بازیکنانی که در نقل و انتقالات جدا شدند و باختن در فینال یک تورنمنت بزرگ کار بسیار دشواری است و حتی جمع کردن تیم هم در این شرایط کار سختی به نظر می‌رسد. شما در نظر بگیرید بعد از حضور پرسپولیس در فینال آسیا انگیزه‌ای که بازیکنان تا فینال حفظ کرده بودند، صددرصد افت داشته چرا که خود فینال انگیزه بسیار بزرگی است اما در هر شرایط باید به بازیکنان و کادر فنی حق داد.

 

* امیدوارم دربی پرگل شود
او با اشاره به شانس پرسپولیس برای پیروزی در شهرآورد اظهار داشت: پرسپولیس همیشه در همه ادوار در تمام بازی‌هایش با حریفان بزرگ و کوچک دنبال برد بوده چون کاریزما و شخصیت تیم و باشگاه اینچنین بوده است و هوادارانش هم نسبت به نتایج تیم محبوب‌شان حساسیت بسیاری دارند. دربی هم یک بازی سنتی است و حساسیت زیادی برای هواداران دارد و نسبت به نتیجه و اتفاقات این مسابقه تعصب خاصی دارند. مطمئناً بازیکنان پرسپولیس هم نسبت به بازی قبل بسیار باانگیزه‌تر خواهند بود. تنها نکته منفی این مسابقه غیبت تماشاگران است که می‌تواند روی کیفیت بازی تأثیر منفی بگذارد اما ان‌شاءالله بازی پرگل می‌شود و تیم ما در این بازی با برد از زمین بیرون می‌آید و هواداران میلیونی‌اش را یک بار دیگر خوشحال خواهد کرد.

 

* باید از عبدی و رمضانی حمایت شود
مهاجم سابق پرسپولیس درخصوص فرم نامطلوب مهاجمان این تیم گفت: مسلماً هر تیمی در هر تورنمنتی یا یک دوره مسابقات سراسری دچار مشکلات فنی می‌شود و ممکن است این مشکلات در پست‌های مختلفی هم باشد اما مطمئناً کادر فنی برای حل مشکلات یا کم کردن از آن برنامه و تدبیر دارند. من خودم هم در این فشار بوده‌ام و بعد از اینکه چندین هفته گل نزدم واقعاً تحت فشار قرار گرفتم اما باید از بازیکنان حمایت کرد تا بتوانند شرایط را به نفع خودشان و تیم برگردانند.

 

1559135

 

* خطاب به بازیکنان؛ از فضای مجازی دور شوید
محسن خلیلی در مورد توصیه به بازیکنان جوان گفت: چند بازیکن تجربه دربی را ندارند ولی این بازی دربی نسبت به خیلی از دربی‌هایی که حساس و پرتنش شد، یک فرق عمده دارد و آن هم غیبت تماشاگران است. وقتی تماشاگران رقیب و تیم خودی در ورزشگاه نیستند، مطمئناً فشار خیلی کمتری روی بازیکنانی که تجربه اول‌شان است وارد خواهد شد اما توصیه من این است که هر چه به ساعت بازی نزدیک می‌شوند از فضای مجازی دور شوند و اسیر حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌های این محیط نشوند.

 

* من یک هفته مانده به دربی خبر نمیخواندم
وی افزود: من خودم در طول هفته قبل از دربی سعی می‌کردم مطبوعات شامل روزنامه و سایت‌های خبری را چک نکنم و از آنها دور باشم. الان هم بازیکنان باید از فضای اینستاگرام، کانال‌های تلگرامی و اخبار و شایعات این فضا دوری کنند و تمرکزشان روی بازی باشد.

 

* فشار بازی باعث افت بازیکن می‌شود
خلیلی درخصوص دو گلش مقابل استقلال توضیح داد: بالاخره این اتفاق ثمره مدیریت کردن استرس و تمرکز روی مسائل فنی بازی بوده. اینکه شما بتوانید تا لحظه پایان بازی آن هم چنین مسابقه بزرگ و حساسی تمرکز داشته باشید خیلی مهم است. خود من از ثانیه یک بازی تا آخر مسابقه منتظر فرصت بودم و اسیر اتمسفر ورزشگاه نمی‌شدم. بازیکن در هفته‌های قبل از بازی در زمان‌هایی که در ترکیب قرار می‌گیرد و شانس بازی پیدا می‌کند، باید تلاش کند به شرایط ایده‌آل برسد و خودش را در موقعیت خوبی قرار بدهد وگرنه شاید در آن مسابقه بزرگ کار سختی داشته باشد و تلاشش بیهوده باشد چون فشار بازی باعث افت بیشترش خواهد شد.

 

* مهاجمان پرسپولیس از دروازه دور نشوند
او خطاب به مهاجمان پرسپولیس گفت: تنها توصیه من به فورواردها و بازیکنانی که در زمین حضور خواهند داشت، این است که سعی کنند از 18 قدم حریف دور نشوند چون اگر به مهاجم توپ نرسد، برای توپ گرفتن مدام عقب بیاید و از هجده قدم حریف دور شود، فقط خودش را از دروازه حریف دور می‌کند و برای زدن ضربه نهایی دیر به موقعیت مناسب خواهد رسید.

دیدگاه‌ها