کد خبر : 1732185 | 29 دی 1399 ساعت 18:26 | 324.1K بازدید | 8 دیدگاه

فریاد بی‌پایان کنعانی‌زادگان بعد از پنالتی

برخورد فیزیکی آقاکریم با کنعانی‌زادگان (عکس)

یکی از تصمیمات عجیب داور بوشهری در جدال دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان، اعلام پنالتی به سود شاگردان نکونام بود که جنجال بزرگی را شکل داد.

برخورد فیزیکی آقاکریم با کنعانی‌زادگان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس در نیمه اول دیدار مقابل فولاد خوزستان از حریف خود با گل مهدی عبدی پیش افتاده بود، در نیمه دوم یک تصمیم جنجالی از سوی محمدحسین زاهدی‌فر با اعلام پنالتی به سود شاگردان نکونام، باعث به تساوی کشیده شدن بازی شد.

 

ارسال از سمت چپ پرسپولیس و در شرایطی که شیمبا در انتظار دستیابی به فرصت برای گلزنی بود، با مزاحمت محمدحسین کنعانی زادگان همراه شد که ثانیه‌هایی بعد و در شرایطی که مدافع ملی‌پوش پرسپولیس روی زمین افتاده بود، با سوت زاهدی فر بازی متوقف شد و با اعلام پنالتی به سود فولاد خوزستان همراه شد.

 

ابتدا بازیکنان پرسپولیس اعتراض نرمی نسبت به این تصمیم داور بازی داشتند، اما بعد از اینکه ثانیه‌هایی بعد کنعانی زادگان از زمین برخاست، شرایط متفاوت شد و اعتراض تندی نسبت به این تصمیم شکل گرفت. کنعانی زادگان که مدعی بود به هیچ عنوان روی ضربه ارسالی از دست خود برای دفع توپ سود نبرده، به دنبال این بود تا داور را نسبت به تصمیمی که گرفته بود، منصرف کند.

 

کنعانی زادگان در ابتدا از زاهدی فر خواست تا در گفتگو با کمک‌ها و حتی تماشای دوباره صحنه، درباره این تصمیم خود منصرف شود اما قاطعیت زاهدی‌فر باعث شد تا او به شدت اعتراض خود بیفزاید. کنعانی زادگان که به سر و صورت خود می‌کوبید با گفتن جملاتی مثل " به جان مادرم هند نبود، به امام حسین به دستم نخورد" سعی در پشیمان کردن داور بازی برای اعلام پنالتی داشت که تلاشش بی نتیجه بود. مدافع میانی پرسپولیس در شرایطی که شیمبا توپ را در اختیار گرفته بود و در نقطه پنالتی در انتظار ثبت ضربه‌اش بود، به اعتراض خود ادامه می‌داد و تلاش سیدجلال حسینی، سعید آقایی و حتی وحید امیری برای آرام کردن او نیز بی نتیجه بود. در شرایطی که با توجه به خالی بودن سکوها صدای کنعانی زادگان که بارها با قسم‌های خود به دنبال این بود که نشان دهد خطایی نکرده، به وضوح شنیده می‌شد، او سمت نیمکت تیمش رفت.

 

 

 

 

 

زاهدی فر برای آرام کردن وضعیت و شروع دوباره بازی مجبور شد به کنعانی زادگان کارت زرد بدهد و ثانیه‌هایی بعد نیز با توجه به تکرار رفتار او، با تذکری جدی مبنی بر اخراج وی، سعی در آرام کردن مدافع پرسپولیس داشت که البته بی نتیجه بود. کنعانی زادگان به سمت کادرفنی تیمش رفته و بار دیگر اعتراض خود را با قسم خوردن درباره اینکه خطایی نکرده به نمایش می‌گذاشت که احتمال اخراجش توسط زاهدی فر باعث شد تا یحیی و در ادامه کریم باقری به سمت او بیایند و درخواست آرام شدنش را داشته باشند. بی توجهی کنعانی زادگان به درخواست کادرفنی، حتی باعث شد تا کریم باقری بار دیگر خشونت و مدیریت خود را با زدن ضربه‌ای تقریبا آرام به دهن کنعانی زادگان نشان دهد. هرچند این اتفاق هم باعث آرام شدن مدافع پرسپولیس نشد تا اینبار باقری بار دیگر با نشان دادن دستانش، او را تهدید کند!

 

در ادامه بعد از گل شدن پنالتی شیمبا و به تساوی کشیده شدن بازی، اینبار یحیی گل محمدی اعتراض خود را نشان داد که با کارت زرد داور مواجه شد. هرچند داور ضمن دادن کارت زرد در پاسخ به اعتراضات تند سرمربی پرسپولیس او را نیز تهدید به اخراج کرد. لحظاتی بعد هم این نیمکت فولاد بود که با اعتراض خود با ادعای جوسازی از سوی پرسپولیسی‌ها با کارت زرد زاهدی فر علیه مهدی هاشمی نسب مواجه شد. کارت زرد داور بوشهری وارد جیبش نشده بود که اینبار داور چهارم او را فراخواند و با اعلام اینکه حمید مطهری جملاتی را گفته که شایسته اخطار است، باعث شد تا کمک مربی سرخ‌ها نیز با کارت زرد مواجه شود. این اما پایان ماجرا نبود و لحظاتی بعد احمد نوراللهی نیز خشم خود را نسبت به تصمیمات داور نشان داد تا زاهدی فر در شرایطی که بازیکن شماره هشت سرخ‌ها با چشمانی از حدقه بیرون زده و خشمگین به او زل زده بود، کارت دیگری از جیب خود علیه این تیم نشان دهد.

 

 

این صحنه‌ای است که کریم باقری با واکنش خشن خود و سیلی به کنعانی زادگان به دنبال آرام کردن مدافع تیمش بود تا او را از گزند دریافت کارت قرمز دور کند.

 

جنجال 5 دقیقه‌ای زاهدی فر با اعلام پنالتی و ثبت پنج کارت زرد، در نهایت لحظاتی بعد با گلی که احمد نوراللهی به ثمر رساند و بازی را به سود پرسپولیس کرد، خاتمه یافت. هرچند قطعا باید منتظر جنجال هر دو تیم و خصوصا یحیی گل محمدی در نشست خبری درباره این تصمیمات بود. زاهدی فر هفته گذشته یکی از گزینه‌های اصلی قضاوت دربی محسوب می‌شد که در ساعات پایانی این رقابت را به کرمانشاهی واگذار کرده بود.

 

 

کنعانی زادگان برای اینکه نشان دهد مرتکب خطای پنالتی نشده است، رو به داور چهارم دهان خون آلود خود را نشان می‌دهد و مدعی است که با ضربه مهاجم برزیلی فولاد دچار جراحت نیز شده است که البته تمام تلاش‌های او برای متقاعد کردن داور بازی برای عبور از اعلام پنالتی بی نتیجه ماند.

 

 

دیدگاه‌ها