کد خبر : 1732256 | 29 دی 1399 ساعت 22:56 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

فیروزجا نفر اول اسپانیا را مدرسه ای شکست داد(عکس)

علیرضا فیروزجا بعد از یک شکست و یک تساوی در تورنمنت تاتا استیل در برابر کارلسن و نفر اول فرانسه ،این بار برابر بهترین شطرنجباز اسپانیا برنده شد

 فیروزجا نفر اول اسپانیا را مدرسه ای شکست داد(عکس)

به گزارش "ورزش سه "، هشتادو سومین دوره رقابت های شطرنج تاتا استیل در ویک آن ذی هلند امشب شاهد پیروزی علیرضا فیروزجا شطرنج بازی ایرانی برابر استاد بزرگ اسپانیایی دیوید آنتوان گیهارو بود.


استاد بزرگ ایرانی علیرضا فیروزجا با ریتینگ 2749در برابر استاد بزرگ دیوید گیهارو با درجه 2679 با مهره سفید بعد از 61 حرکت و در یک بازی کاملا تاکتیکی پیروز شد تا بعد از سه دور رقابت با کسب یک و نیم امتیاز در رده ششم تا دهم با پنج نفر شریک شود .حرکت 51 اسب امروز فیروزجا که دو علامت تحسین کارشناسان را بهمراه داشت کلید پیروزی فیروزجا برابر نفر اول اسپانیا بود.  پنج شطرنجباز که کارلسن و کاروآنا نفرات اول و دوم جدول رده بندی جهانی هم شامل آنها می شوند نیز با کسب دو امتیاز در رده اول تا پنجم جدول مسابقاتی قرار دارند که با حضور 14 شطرنجباز قرار است در 13دور و به صورت دوره ای برگزار شود.

 

1563904


دور چهارم رقابت ها فردا از ساعت 16:30 دقیقه ادامه پیدا خواهد کرد وبر اساس جدول مسابقات  فیروزجا در این دور باید با مهره سیاه  به مصاف دیگر شطرنجباز ایرانی الاصل نروژی آرین طاری برود. آرین یک امتیازی  امروز موفق شد با مهره سیاه مگنوس کارلسن نروژی را بعد از 56حرکت  متوقف کند.

 

1563900

 

حرکت 51و برنده نابغه ایرانی
سیاه توان گرفتن اسب سفید را در اردوگاه خود با مهره شاه ندارد
تحلیل این حرکت در ادامه  سفید را برنده نشان می دهد

 

دیدگاه‌ها