کد خبر : 1732285 | 30 دی 1399 ساعت 02:03 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

لباس تیم ملی مثل پیراهن اسپایدرمن است

رستم‌پور: دوست دارم در زمین مثل یک گرگ باشم

ملی‌پوش ایرانی - آمریکایی بسکتبال ایران گفت: وقتی برای تیم ملی بازی می‌کنید به یک قهرمان تبدیل می‌شوید، مثل اینکه لباس اسپایدرمن را پوشیده‌اید و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهید.

رستم‌پور: دوست دارم در زمین مثل یک گرگ باشم

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، مایک رستم‌پور بازیکن ایرانی - آمریکایی تیم ملی بسکتبال ایران در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال اظهار داشت: من زمانی بسکتبال را شروع کردم که تیم ملی ایران در حال قهرمان شدن در کاپ آسیا بود. پدر من به‌عنوان یک ایرانی همیشه مسابقات ورزشی را نگاه می‌کرد.

 

بازیکن ایرانی - آمریکایی تیم ملی بسکتبال کشورمان ادامه داد: ما بسکتبال ایران را تعقیب می‌کردیم تا اینکه حامد حدادی وارد NBA شد. پدر من روزی برای دیدن یکی از دیدارهای لیگ NBA به سالن رفت و حامد حدادی هم آنجا بود. پدر من اهل آبادان و حدادی اهل اهواز است. آنها لهجه مشابهی دارند و همین موضوع باعث شد خیلی زود با هم ارتباط بگیرند. همین جریان رؤیای حضور من در بسکتبال را واقعی‌تر کرد.

 

رستم‌پور گفت: من در مینه سوتا بزرگ شدم و به واسطه دوست صمیمی‌ام به بسکتبال روی آوردم. در ابتدا در قالب یک تیم بازی نمی‌کردم، ولی وقتی بازی بسکتبال را به صورت گروهی و تیمی مشاهده کردم به شدت به آن علاقه‌مند شدم. من بسکتبال را با این زمینه ذهنی آغاز کردم که همیشه برنده باشم. شما افراد زیادی را می‌شناسید که با این ذهنیت بازی می‌کند. من عاشق رقابت بودم و دوست داشتم مقابل بهترین‌ها بازی کنم.

 

وی تصریح کرد: وقتی بزرگ‌تر می‌شدم، بازی‌های «کوین گارنت» را برای تیم مینه سوتا می‌دیدم. همه بازیکنان در مینه سوتا  به دنبال برنده شدن و بزرگی در بسکتبال هستند و این همه چیز آنهاست. من هم دوست دارم که در زمین فریاد بکشم و به هواداران نشان دهم که بسکتبال چقدر برایم مهم است. دوست دارم برای گرفتن یک توپ شیرجه بزنم و تمام توانم را در هر بازی در زمین پیاده کنم. من حس می‌کنم در زمین مسابقه زنده خواهم بود.

 

رستم‌پور گفت: بسیاری از چیزهایی که من دوست دارم از مینه سوتا می‌آیند. ما در شمال آمریکا هستیم و بیشترین تعداد گرگ را در آمریکا داریم، به همین دلیل گرگ، یک نماد در ایالت ما به حساب می‌آید. من نیز دوست دارم در زمین مثل یک گرگ بازی کنم. عکس یک گرگ را هم روی بازویم خالکوبی کرده‌ام.

 

بازیکن تیم ملی بسکتبال ادامه داد: وقتی به تیم ملی بسکتبال ایران دعوت شدم، پیراهن شماره 20 به من رسید که اصلاً از آن خوشم نمی‌آمد، ولی وقتی متوجه شدم که عدد 20 مانند کلمه Beast به معنی «حیوان پر قدرت» است، خیلی خوشم آمد و به خودم گفتم که این عدد مورد علاقه جدید من است. نخستین بازی من برای تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی 2019 بود. بازی برای ایران افتخار بسیار بزرگی برای من به حساب می‌آید. باید بگویم تمام مردم ایران برای من مثل خواهر و برادر هستند.

 

وی همچنین اظهار داشت: من قبل از اینکه برای تیم ملی ایران بازی کنم، هرگز در ایران نبودم. نخستین بازی من با لباس تیم ملی ایران مقابل ژاپن در تهران بود که سالن پر از تماشاگر شده بود. واقعاً استرس داشتم. آن روز را هرگز فراموش نمی‌کنم. من در کنار بازیکنی مثل حامد حدادی به میدان رفتم که یک اسطوره در ایران و بسکتبال جهان به حساب می‌آید.

 

رستم‌پور تصریح کرد: من در دبیرستان درس می‌خواندم که بازی‌های حدادی را دیدم و مشاهده کردم که چطور بازیکنان تیم ملی ایران تیم‌شان را تا قهرمانی آسیا پیش بردند. آنها به کل جهان نشان دادند که قدرت برتر قاره هستند.

 

وی در پایان گفت: وقتی برای تیم ملی بازی می‌کنید به یک قهرمان تبدیل می‌شوید، مثل اینکه لباس اسپایدرمن را پوشیده‌اید و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهید. شما تبدیل به شخصیت دیگری می‌شوید که دیگر برای خودتان بازی نمی‌کنید و برای میلیون‌ها طرفدار تیم ملی به میدان می‌روید.

 

دیدگاه‌ها