کد خبر : 1732300 | 30 دی 1399 ساعت 09:41 | 33.5K بازدید | 4 دیدگاه

لج تاکتیکی یا اصرار تاکتیکی؟ 

یک هفته اعتراض؛ فکری تصمیمش را تغییر نداد

بعد از دربی همه محمود فکری را نقد کردند؛ چرا شیخ دیاباته را در نیمه دوم به میدان فرستاد؟ چون موجب شد پرسپولیس چپ و راست روی دروازه استقلال توپ بفرستد.

یک هفته اعتراض؛ فکری تصمیمش را تغییر نداد 

به گزارش "ورزش سه"، بخت با استقلال یار بود که این تیم بعد از دریافت گل دوم گل های بعدی را نخورد به خصوص در صحنه ای که احمد نورالهی با رشید مظاهری در موقعیتی نسبتا تک به تک قرار گرفت و در ادامه مهدی قایدی در دقیقه 90 بازی توپ را تبدیل به گل و بازی را به تساوی کشاند. همه گفتند اگر قرار به حضور شیخ دیاباته در زمین بود باید امیر ارسلان مطهری از زمین بیرون کشیده می شد نه سید احمد موسوی و از آنجایی که حریف پرسپولیس قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر بود استقلال نباید در برابر این تیم با سه مهاجم بازی می کرد. 

 

با توجه به حجم انتقادات پیش بینی می شد در بازی با تراکتور محمود فکری از هر سه مهاجم در زمین استفاده نکند و شیخ دیاباته به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شود به خصوص که به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده است اما وقتی ترکیب تیم استقلال از سوی محمود فکری اعلام شد دیدیم که هر سه مهاجم این بار از ابتدا در ترکیب ثابت استقلال هستند. این یک لج تاکتیکی با منتقدین بود یا اصرار تاکتیکی؟ الان می شود گفت اصرار تاکتیکی به این دلیل که نتیجه داد و استقلال 3 گل به تراکتور زد. محمود فکری علاقه ویژه ای به بازی امیر ارسلان مطهری دارد به این خاطر که این بازیکن جدا از موقعیت و استفاده از موقعیت ها زیاد می دود و در کار دفاعی به تیم کمک می کند. در بازی با تراکتور از او در پست 10 استفاده شد و شیخ دیاباته و مهدی قایدی که یک زوج مثال زدنی هستند در نوک خط حمله به میدان رفتند. 

 

با توجه به نمایشی که سه مهاجم استقلال در بازی با تراکتور داشتند بعید نیست این ترکیب در بازی های آتی هم تکرار شود؛ ترکیبی که امروز یکی از ایده های تاکتیکی محمود فکری بشمار می رود و نقد رسانه ها موجب نشد او از آن چیزی که در ذهن خود برای استقلال ساخته عقب نشینی کند. این اتفاق نشان می دهد همیشه آنچه که منقتدین می گویند وحی منزل نیست و مربی در صورت اصرار روی ایده های خود می تواند به نتیجه برسد.

 

1563786

دیدگاه‌ها