کد خبر : 1732501 | 01 بهمن 1399 ساعت 09:55 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت ورزش فرانسه از اعتصاب خبرنگاران اکیپ

شناخته شده ترین روزنامه ورزشی جهان L’Equipe در گیر و دار بحران مالی و تعدیل نیرو و با اعتصاب کارکنانش 11 روز است که به کیوسک های روزنامه فروشی نیامده.

حمایت ورزش فرانسه از اعتصاب خبرنگاران اکیپ

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه در پی بحران مالی و اعتصاب کارکنان، مشهورترین روزنامه ورزشی جهان L’Equipe، یازده روز منتشر نشد، حالا بیش  180 چهره ورزشی از جمله میشل پلاتینی، آرسن ونگر و اولیویه ژیرو از اعتصاب کارکنان این روزنامه حمایت کرده اند.

خبرنگاران L’Equipe در اعتراض به تصمیم بر اخراج 50 نفر از 350 کارمند این نشریه  دست به اعتصاب زده اند.

 

1564260

 

در نمایشی یکپارچه از اتحاد، خبرنگاران این نشریه در حرکتی اجتماعی از نوشتن گزارش برای بخش چاپی و یا دیجیتال این روزنامه خودداری کردند.

وینست دلیک، خبرنگار فوتبالی L’Equipe، در توییتر خود فهرستی از نام حدود 200 چهره ورزشی را منتشر کرده که از اعتصاب خبرنگاران این روزنامه حمایت کرده اند.

 

1564263

 

آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال،آندره ویلاس بواس سرمربی مارسی، میشل پلاتینی کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه، آلن پروست اسطوره فرمول یک و رودی گوبرت ستاره NBA از جمله کسانی هستند که از خبرنگاران اکیپ حمایت کرده اند.

 

در نامه سرگشاده ای که توسط ستاره های سابق و حال حاضر ورزش جهان امضا شده، آمده است: "سال‌هاست که ما با شما آشنا هستیم، در کنار زمین های چمن، جاده ها، استخرها، سالن های ورزشی و پیست ها صحبت کرده ایم. سالها تبادل نظر و گاهی بحث بر سر نقطه نظرات مختلف. با همراهی با اولین گام های من، پیروزی هایم، مدال هایم، شما پل ارتباطی بین من و طرفدارانم و میلیون ها علاقمند به ورزش بوده اید. شما شکست ها و یا تردیدهایم را پنهان نکردید.

من به شما اعتماد کردم، گاهی روابط بین ما پر تنش بود اما ما همیشه با هم کنار می آمدیم و آشتی می کردیم. هرگز پیوند بین ما شکسته نشد. جز در روزهای گذشته که شما از کیوسک های روزنامه فروشی، موبایل ها و تبلت های ما غایب بودید و ما را بی نصیب گذاشتید."

 

در آستانه دو هفته‌ای شدن عدم چاپ این نشریه، تاثیر اعتصاب خبرنگاران در سراسر فرانسه احساس شده است.

رکسانا ماراسیننو، وزیر ورزش فرانسه و دارنده مدال طلای المپیک، در توییتر خود به این تلاش خبرنگاران برای حفظ موقعیت شغلی‌شان واکنش نشان داده و نوشته: "در ماه های اخیر ما متوجه شدیم که چقدر ورزش برای زندگی روزمره ما حیاتی است. در هفته گذشته ما همچنین متوجه شدیم که ورزش دلتنگ L’Equipe است."

 

1564262

 

 

 

تصمیم به اخراج 50 نفر از این نشریه در پی اعلام پیش‌بینی ضرر 6 میلیون یورویی این نشریه در سال 2021 گرفته شد و مدیران L’Equipe اعلام کردند با تعدیل نیرو می توانند 5 میلیون یورو صرفه جویی کنند.

دیدگاه‌ها