کد خبر : 1732802 | 02 بهمن 1399 ساعت 21:38 | 19K بازدید | 2 دیدگاه

دو جلسه محرومیت برای بازیکن نژادپرست برلین

فلورین هوبنر، مدافع یونیون برلین، به دلیل توهین به ندیم امیری، بازیکن افغان-آلمانی لورکوزن، محروم شد.

دو جلسه محرومیت برای بازیکن نژادپرست برلین

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دو تیم یونیون برلین و بایرلورکوزن، فلورین هوبنر خطاب به ندیم امیری، بازیکن افغان-آلمانی تیم لورکوزن، جملاتی حاوی توهین نژادی بر زبان آورده بود.

 

هر چند ندیم امیری پس از بازی گفت که هوبنر به رختکن رفته و از او عذرخواهی کرده، فدراسیون فوتبال آلمان هوبنر را به دلیل رفتار غیر ورزشی از دو بازی محروم کرد، اما اعلام کرد که مدرکی دال بر رفتار نژادپرستانه یا تبعیض آمیز پیدا نکرده است! هوبنر همچنین به پرداخت 20 هزار یورو جریمه نقدی نیز محکوم شد.

پس از بازی هفته گذشته، جاناتان تاه، مدافع لورکوزن، به خبرنگاران گفت که یک بازیکن یونیون برلین در جملاتی تحقیرآمیز با اشاره به ریشه های افغانستانی امیری، سخنانی نژادپرستانه خطاب به او بر زبان آورده است. ته گفت که البته خودش این جمله نژادپرستانه را نشنیده است.

 

1564689

 

ندیم امیری که برای تیم ملی آلمان نیز بازی می کند، به بازرسان فدراسیون فوتبال آلمان گفت که دقیقا نمی تواند بگوید هوبنر از چه کلماتی استفاده کرده است.

در بیانیه تیم یونیون برلین آمده بود که فلورین هوبنر محرومیت از بازی و جریمه نقدی را پذیرفته است. هوبنر اما می گوید که توهین نژادپرستانه ای نکرده و تنها به دلیل توهین در طول بازی جریمه شده است.

 

امیری پس از بازی به وبسایت باشگاه بایرلورکوزن گفته بود که عذرخواهی هوبنر را پذیرفته و همچنین راجع به هوبنر گفت: "در گرماگرم بازی کلمات زشتی را در زمین به زبان آورده که بابت آن بسیار شرمنده بود."

 

فدراسیون فوتبال آلمان به هوبنر توصیه کرده است که دقت بیشتری به انتخاب کلمات‌اش در زمین بازی در آینده داشته باشد.

 

حرکت هوبنر در زمین موجب شد تا هواداران فوتبال در شبکه های اجتماعی با هشتگ کردن اسم این بازیکن اعتراض خود را به سخنان نژادپرستانه وی اعلام کنند و خواهان محرومیت و مجازت این بازیکن شوند. اتفاقی که به نظر می رسد با این حکم سبک فدراسیون فوتبال آلمان، رخ نداده باشد!

دیدگاه‌ها