کد خبر : 1733708 | 07 بهمن 1399 ساعت 10:50 | 37.2K بازدید | 0 دیدگاه

«مجتبی ملکی» در اندیشه گذر از رکورد هافتور ایسلندی

دارنده رکورد اسکات تعادلی جهان گفت: اگر برنامه مسابقات مردان آهنین دوباره در ایران پخش شود به خاطر بالا بودن سنم نمی‌توانم شرکت کنم اما تلاش دارم تا به رکورد لیفت بزرگان جهان برسم.

«مجتبی ملکی» در اندیشه گذر از رکورد هافتور ایسلندی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، «مجتبی ملکی» عنوان‌دار چند دوره مسابقات مردان آهنین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود یک ماه است که مدیریت جدید فدراسیون بدن‌سازی کار خود را آغاز کرده و ما نیز مانند سایر ورزشکاران این رشته و کمیته‌های زیرمجموعه فدراسیون انتظار داریم «عبدالمهدی نصیرزاده»  تحول جدی را در این فدراسیون ایجاد کند. البته این کار راحت نیست بلکه نیاز به زمان دارد. شاید اکنون انتظار از رییس جدید فدراسیون پخش برنامه مسابقات آهنین باشد اما تنها فدراسیون نیست که باید مجوز صادر کند بلکه صداوسیما نیز یک‌طرف قضیه است.

 

نایب‌قهرمان چند دوره مردان آهنین در ادامه افزود: این برنامه در چند سالی که به روی آنتن رفت موجب جذب مخاطب زیادی برای تلویزیون شد. البته تنها سود آن برای تلویزیون نبود، بلکه سبب شد تا موجی از علاقه به مسابقات قوی‌ترین مردان در جامعه شکل گیرد. در صورت پخش مجدد برنامه، می‌توان انتظار داشت که هم مخاطبان به سراغ این برنامه بروند و هم ما شاهد حضور مجدد علاقه‌مندان به این رشته در باشگاه‌ها باشیم. این برنامه در میان مردم محبوب است و نظرسنجی‌ها نیز این را تائید کردند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل پخش نشدن این برنامه گفت: برخی حاشیه‌ها را دلیل این کار می‌دانند و برخی دیگر نفوذ افراد خاص اما در این زمینه باید مسوول کمیته قوی‌ترین مردان فدراسیون پاسخ دهد چون در حیطه کار من نیست.

 

ملکی همچنین گفت: پخش این مسابقات دیگر برای من سودی ندارد چون سنم بالا رفته و رقابت با جوانان آسان نیست. من در بیشتر ادوار مردان آهنین شرکت داشتم اما اکنون ۳۸ سال سن دارم و سخت است دوباره به کورس رقابت برگردم.

 

دارنده رکورد اسکات تعادلی جهان با اشاره به برنامه‌های خود برای ادامه زندگی قهرمانی گفت: در فکر آن هستم که بتوانم رکورد لیفت جهان را از آن خود کنم. رکوردی که اکنون در دست هافتور ایسلندی است و پیش از او نیز «ادی هال» به آن رسیده بود. رکورد لیفت جهان ۵۰۱ کیلوگرم و در دست هافتور است. من چند بار به رکورد جهان حمله کردم اما موفق نبودم. یک‌بار ۵۰۶ کیلوگرم را لیف کردم اما نتوانستم چراغ سفید را از داوران بگیرم.

هافتور ایسلندی بازیگر سریال تاج و تخت اردیبهشت ماه امسال توانست با ثبت رکورد ۵۰۱ کیلوگرم از ادی هال عبور کند. ادی هال در سال ۲۰۱۶ موفق به ثبت این رکورد شده بود.

دیدگاه‌ها